Gå til innhold

Store forventninger

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du er vel større nå enn jeg var da du giftet deg. Rart å tenke på, det virker ikke så lenge siden og samtidig eeevigheter siden.

En stooor  :klem:  til dere to og den som snart kommer.

Takk Lompa! :klem:

Ja, magen min er definitivt en del større enn da vi giftet oss i sommer... :ler:

Utrolig rart - og romantisk! - å tenke på at lille knøttet ble unnfanget det døgnet... :hjerter_rundt:

En magisk midtsommer, med andre ord!

Skrevet
Heisann vennen!

Nå er det jammen ikke lenge igjen til lille prisessen blir født!  :)

(Vel, du synes nok det - men for oss andre går det veldig raskt)

Hei JP! :klem:

Nei nå er det ikke lenge til! :hoppe:

Må innrømme at tankene for tiden kretser mer rundt selve fødselen og hvordan det kommer til å gå, enn før... Er jo som sagt spent på om det skjer på min mors bursdag 20. mars. Eller kanskje min søsters bursdag 28. februar (mer usannsynlig kanskje). Kan også bli på min svogers bursdag 31. mars. Selv er jeg født på min tantes bursdag.

Er det ikke deilig å være sykemeldt nå på slutten? Viktig å få mest mulig vile før hun kommer ut - for da blir det nattevåk og amming til alle døgnets tider. 

Ja, sånn tenker jeg også! :Nikke:

Som sagt så går dagene raskt her. Selv om jeg innimellom synes 6 uker til termin virker lenge... Men det er nok bare å nyte tiden som er igjen, for snart blir livet snudd helt på hodet!

I går spurte mannen om vi har alt vi trenger nå, bl.a. av klær. Hmm, tenkte jeg da - kanskje skulle vi hatt litt mer? Og mer skulle det ikke til før jeg la ut på shopping... :ler:

Så i går kjøpte jeg to myke bomullsbukser, en beige og en rødstripete, begge i str. 56, på salg på Lindex. De er enkle å ta av og på når man skal bytte bleier. Og så kan de kombineres med bodyer og evt en genser/jakke. Siden de er uten ben, så varer de vel litt lenger enn sparkebukser før de blir for små. Kjøpte et par bodyer i tillegg + to par sokker.

I dag skulle jeg bare en liten tur innom H&M for å titte litt... Og jammen var det ikke salg der også! :sjarmor:

Så da handlet jeg en del klær med 50 prosent avslag. Var fornøyd med at jeg f.eks fant en dongeri selebukse som jeg tidligere hadde sett på da den var full pris, samme med en rød selekjole i kordfløyel. Kjøpte også flere bodyer (lys lilla, det har vi ikke fra før) og flere par sokker. Alt var i str. 62 og 68 - siden jeg fortsatt prøver å begrense innkjøp av klær i de minste størrelsene (siden "alle" sier vi kommer til å få så mye gaver i starten).

Nå er det snart fredagskveld og jeg skal kose meg med min kjære :hjerte:

Til middag i dag blir det biff, pommes noisettes og bearnaisesaus. Skal bake kake i kveld også, til bursdagselskapet som vi skal i i morgen.

Skrevet
Martha: Tøm Pmboksen din ;)

Det har jeg gjort! ;)

Skrevet

Nå står sjokoladekaken i ovnen. Må lage fyll etterpå. Men kan ikke smake på kaken før i morgen, siden vi skal ha den med i bursdagselskap. :sikle:

Jeg elsker å bake - og ikke minst spise kaker! Men må nesten ha en anledning til å bake, ellers blir jeg gående her og mumse kake i dagesvis... (Mannen er ikke like stor kakemons som meg).

Skrevet

:sikle: Sjokoladekake!!

Morro å finne masse fint på salg, ihvertfall når du har sett det til full pris men ikke kjøpt det. :tommel:

6 uker er jammen meg ikke lenge....plutselig så skjer det. ;)

Ha en fin lørdag. :kose:

Skrevet

JEG FÅR SÅÅ LYST TIL Å SHOPPE BABYKLÆR NÅR JEG LESER HER!!! :hjerter: Gleder meg til, og håper vi får, vite om det er en gutt eller ei jente. Jeg ha som sagt veldig guttefølelse så jeg tenker på en måte gutt hele tiden nå. Men om det er ei jente kommer jeg til å shoppe meg forderva på søte klær. Synd at det ikke er så mange sånne muligheter til gutter. :(

Ha en flott lørdag! :klem:

Skrevet

Morro å finne masse fint på salg, ihvertfall når du har sett det til full pris men ikke kjøpt det. :tommel:

Ja det er kjempegøy å shoppe! :hoppe:

Spesielt når man finner fine ting på salg. Synes ikke det er så lett alltid, for hvis man først finner noe fint, så er det typisk at man ikke finner rett størrelse.

JEG FÅR SÅÅ LYST TIL Å SHOPPE BABYKLÆR NÅR JEG LESER HER!!! :hjerter: Gleder meg til, og håper vi får, vite om det er en gutt eller ei jente. Jeg ha som sagt veldig guttefølelse så jeg tenker på en måte gutt hele tiden nå. Men om det er ei jente kommer jeg til å shoppe meg forderva på søte klær. Synd at det ikke er så mange sånne muligheter til gutter. :(

Ha en flott lørdag! :klem:

Det finnes jo en del nusselige klær til gutter også da! :)

Men kanskje ikke så mye utvalg som til jenter...?

De siste årene er det stort sett gutteklær jeg har kjøpt i gaver, siden de fleste venninnene mine - og mitt eneste tantebarn hittil - er gutter.

Ha en super lørdag! :kose:

Jeg har nettopp pyntet bursdagskaken, med sjokoladebokstaver og Smarties.

*litt småkvalm etter å ha smakt for mye på glasur* :ler:

Får begynne å gjøre klar meg selv snart, siden mannen skal hente meg om et par timer, etter at han er ferdig med en jobb.

I dag har det forresten vært masse aktivitet i magen! :hjerter_rundt:

*34+4*

Skrevet

Ja, ja, da var nok en dag gått - uten at det har skjedd spesielt mye. Sånn går det når man sover både før og etter frokost... :ler:

Pleier å se litt på Dr. Phil og Oprah hvis de har spennende temaer. I dag så jeg begge.

Føler meg litt som i en "dvaletilstand" for tiden. Stort søvnbehov og tankene kretser jo mye om det som skal skje i mars da... Tenker mye fremover og klarer ikke så godt å konsentrere meg om "her og nå". Regner med at når babyen kommer, vil jeg bli mye mer opptatt av øyeblikket, i og med at :babyjente: vil ha sine behov som må dekkes der og da.

Føler forresten at naturen ligger litt i dvale på denne årsiden også. Oslo er jo igjen dekket av snø og det er mye mørkt. Det blir jammen fint å få barn like før våren setter inn - det blir "en ny vår" på alle måter her i gården da.

Hadde ellers tenkt meg en tur ut for å handle mat (godt å få lufte seg litt), men jeg drøyde og drøyde det og til slutt ba jeg mannen om å handle på vei hjem fra jobb i stedet. Det fristet liksom ikke å gå ut i all snøen... I glatte støvletter som ennå er våte fra i går...

Men jeg tok meg nå av middagslagingen da. Surprise, surprise: Det ble nok en gang Spaghetti Carbonara! (Mildt nok for magen min). Vi har visst den retten minst en gang i uken for tiden, men veksler nå ihvertfall på å lage Toro-varianten og den hjemmelagede varianten... :ler:

Som om ikke det er nok, så spiste vi Carbonara på Pasta Basta i går også...! :sjenert:

Var nemlig på kino i går kveld og så München - bra film! - og så orket vi ikke å både handle og lage mat hjemme etterpå.

For øvrig har vi endelig fått avgårde papirene til trygdekontoret om fødselspermisjon - puh! Jeg er ikke spesielt glad i å fylle ut sånne skjemaer, synes ofte spørsmålene er uklare og da blir jeg redd for å svare feil. Men har allerede fått brev fra trygdekontoret om at de har fått de lønnsopplysningene de må ha fra arbeidsgiver, så jeg går ut fra at dette går sin gang. Det viktigste er at vi får pengene vi skal ha på konto til rett tid.

Ellers er svigermor ferdig med å sy himmelen til vuggen og det ble så fint så! :danse:

Tenkte jeg skulle kjøpe sånn stivelsesspray og stryke den, så blir det helt perfekt.

Ellers går jeg og tenker på at jeg bør vel begynne å pakke sykehusbagen snart... Er fortsatt vel 5 uker til termin, men man vet jo aldri... En venninne av meg fikk sin førstefødte i uke 35 og jeg har flere andre venninner som har født før termin.

* 34+6 *

Skrevet

Jeg ser alltid så klart at tida går rivende fort hver gang jeg er innom her. Tenk, fem uker, det er ingenting!!

Ikke rart du sliter litt med å leve her og nå da, det blir vel automatisk sånn at man lengter fram til noe så stort. Og da blir du nok flinkere til å leve i nuet, helt sikkert!

Hm, pasta carbonara er noe jeg aldri har. Kanskje det hadde vært noe å lage en dag?

:klem: Ha en flott uke!

Skrevet

En riktig god uke til deg også, Pusla! :klem:

Det finnes flere varianter av oppskriften, men denne bruker vi:

Carbonara

1 pakke baconskiver

2 egg

50 g revet parmesanost

1,5 dl fløte

pepper

500 g spaghetti eller annen pasta

Stek bacon sprøtt i varm panne og bland med nykokt pasta. Pisk sammen egg og fløte og rør dette forsiktig inn. Sett stekepannen tilbake på platen på svært lav varme og la koke i 1/2 til 1 min, til sausen har kokt litt inn og eggeblandingen stivner. Bland inn revet parmesan og dryss over nykvernet pepper før du serverer.

Bon Appetit! :sikle:

Skrevet

Nå nærmer det seg jammen med stormskritt ja! Gleder meg til jeg kan begynne å handle inn litt!

Skrevet
Nå nærmer det seg jammen med stormskritt ja! Gleder meg til jeg kan begynne å handle inn litt!

Hei MammaSarius! :)

Ja det nærmer seg! Tenk, nå kan jeg si at det er i neste måned det skjer!! :hoppe:

Men jeg ble litt betenkt da jeg leste i Aftenposten at det stadig vekk er fullt på fødestuen på Ullevål...

Uff, håper ikke vi får beskjed om å dra til et annet sykehus når fødselen er i gang... :overrasket:

Skrevet

Å, tusen takk for oppskrift!!! Den skal brukes snart :) .

Skrevet
:overrasket: Bare fem uker igjen! Naa naermer det seg ja! Tenk, snart er dere tre i familien! :hoppe:
Skrevet

Bare 5 uker igjen jo! :overrasket:

Hadde det vært meg så hadde nok sykehusbagen vært pakket for lengst. :ler:

Takk for oppskrift, den skal jeg jammen meg prøve en dag snart, kanskje i morgen alt. :tommel:

Skrevet

Takk for lettvindt oppskrift! :tommelsmil:

Og ja, jeg syns du skal pakke sykehusbagen - man vet jo aldri, og det jo kanskje greit å ikke ha det å tenke på om det blir sånn at babyen bestemmer seg for å komme før terminen! :)

Ha en god kveld! :klem:

Skrevet

35 UKER :gratulerer:

Kun 35 dager igjen!

Hei Pusla, Popelka, Heidi og Kverula! :vinke:

Ja kanskje jeg skal ta utfordringen og pakke bagen! :hoppe:

Da blir det med ett mer virkelig hva som skal skje snart... Kan ihvertfall sette opp en skikkelig liste for innholdet i bagen.

I dag var jeg ellers hos akupunktøren min igjen. Hun satte nåler for at jeg skal få litt mer energi. Men jeg synes det var ubehagelig å ligge der på benken i en vridd stilling med nålene i meg, med halsbrann... Har ikke følt meg særlig mer opplagt i kveld heller, nesten tvert i mot. Halsbrannen er det kanskje ikke så mye å gjøre med på dette tidspunktet, mente akupunktøren, siden barnet presser såpass mye på magesekken nå. Fra uke 38 skal jeg få akupunktur for å modne livmorhalsen, det er forsøket verdt synes jeg. Leste at en tysk undersøkelse viste at de som hadde fått modningsakupunktur gikk sjeldnere over tiden.

Fant ellers ut at kurset i yoga for gravide som jeg har meldt meg på - og betalt for i dyre dommer - startet allerede forrige uke og ikke denne uken som jeg trodde... :rodme:

Jeg hadde ikke glemt det heller, bare altså fått det for meg at kursstart var denne uken. Huff, får være nøyere med å skrive opp alt i kalenderen... (Pleier å være ganske nøye med det.)

Ja, ja, får starte på torsdag jeg da. Blir sikkert deilig med yogaøvelser!

Skrevet

Kjedelig å glemme kursdatoen da men håper du får en fin yogatime i morgen. :tommel:

Skrevet

35 dager igjen! :hoppe:

Jeg hører jo at det blir sagt at akupunktur skal være bra for veldig mye, men jeg har nåleskrekk jeg da, så for meg er ikke det noe alternativ...det er litt dumt egentlig...men bare tanken på å ha ei nål i meg gjør at det svimler for meg, så jeg tror nok jeg får innfinne meg med at akupunktur ikke er noe for meg...

Synd med glemt kursdag, men sånt får man jo gjort lite med! Ha det fint på kurs i morgen da! :)

Og ha en flott dag i dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...