Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Oslo neste helg, tror jeg må ta en tur på Pascal da! Jeg har bare vært på den som ligger i et litt sånn lugubert strøk ikke så langt fra Oslo S. Tror faktisk ikke jeg spiste kake en gang når jeg var der, men det skal jeg definitivt gjøre om jeg kommer meg dit nå! Høres jo bare SÅ gode ut de du beskriver. Ellers håper jeg på en tur både på cafe con bar og på en tapasrestaurant som jeg plutselig ikke husker navnet på (ligger ved Schous plass). Og det blir sikkert tid til å prøve ut noen nye steder også!

Ta deg en tur på Pascal ja! :Nikke:

De har veldig gode lunsjretter der i tillegg til kakene.

Café con bar har jeg vært noen ganger, men har vel ikke vært på tapasrestaurant i Oslo ennå. (Har derimot spist tapas på flere steder i Bergen.)

Har du forresten funnet en ok ammepute? Har ikke sett noen fine i Bergen enda, så tenkte kanskje jeg kunne kjøpe en i Oslo. Tips mottas med takk!

Ja, jeg fant omsider en ammepute i et litt nøytralt stoff - lyseblått, smårutete - på Barneverden. Den butikken finnes vel ikke i Bergen? Men merket heter Sissels ammepute.

Ellers kjøpte jeg to amme-bh'er nå i uken. Har vært veldig usikker på om jeg skulle vente til etter fødselen for å være sikker på størrelsen. Men ser ikke for meg at jeg har lyst å dra på shopping den første uken etterpå og har jo lyst å føle meg litt presentabel når vi får besøk. Siden jeg fortsatt bruker de samme bh'ene mine nå (til tross for at jeg det kommer litt råmelk allerede!), så regner jeg ikke med å øke mer enn 1 størrelse når melkeproduksjonen starter for fullt. Så derfor kjøpte jeg 2 stk i 1 størrelse større enn jeg pleier å bruke, en svart og en hvit. Så er det forhåpentligvis plass til både ammeinnlegg i ull og papir inni. Kjøpte de på HM (der jeg alltid kjøper undertøy), så kan jeg evt spandere på meg noen i bedre kvalitet etterhvert. Har hørt at Triumph ammebh'ene anbefales.

Kjøpte også en svart ammegenser på H&M, så nå har jeg to - det holder vel en stund. Enkelt når nurket skal ha mat, og så slipper man å vise valkene sine når man har besøk rett etter fødselen fordi man må brette opp hele genseren... ;)

I dag skal jeg til jordmor. Det blir nok mest prating der, siden jeg pleier å ta alt av undersøkelser og prøver hos gynekolog og fastlege. Men får vel høre hjertelyden til bebisen hvis jeg vil.

I kveld skal jeg på middag til en venninne, det blir koselig.

* 33+3 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns de ammegenserne er geniale - som du sier - flott å kunne slippe å dra opp hele gensern. :)

Har de ålreit mamma-tøy på HM? Har ikke kommet så langt at jeg har fått titta der enda.

Ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de ammegenserne er geniale - som du sier - flott å kunne slippe å dra opp hele gensern. :)

Har de ålreit mamma-tøy på HM? Har ikke kommet så langt at jeg har fått titta der enda.

Ha en fin helg! :klem:

Hei Kverula! :)

Alt jeg har av mamma-tøy er kjøpt på HM. To skjørt, to bukser, to ammetopper og to amme-bh'er. Det er jo ikke så vannvittig mye utvalg i mamma-tøy på noen av de billige butikkjedene egentlig, men jeg synes HM er ok. Som med andre klær så er det lurt å ta seg en titt innimellom, så får man tak i favorittplaggene sine før de blir utsolgt. Hadde egentlig trodd jeg skulle komme til å kjøpe flere mamma-klær enn det er blitt til, var heldig å få låne masse jeg da.

Men det er jo litt av sjarmen ved å være gravid å kjøpe klær som passer til magen, synes jeg da! :)

Ha en riktig fin helg du også! :klem:

Tror ellers det blir ganske tidlig til køys her i huset i kveld. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei M.S.!

Herregud nå har du kommet langt :overrasket: Synes det har gått så innmari fort, jeg... Går fort med alle andre og tregt med meg selv. Sånn er det bare.

Jeg har kjøpt tre bukser, ett skjørt og noen topper fra mammakolleksjonen på HM. Skulle strekke den ene buksen når jeg hang den opp i går og da raknet den jaggu meg! Tegn på dårlig kvalitet, eller? Jeg må nok kjøpe meg en litt mer ordentlig bukse også. På en av butikkene rundt i Oslo.

Har ingen å låne klær av (mye høyere enn mine venninner som alle er pygméer ;)), så her må alt kjøpes nytt. Gikk på pergo for å bli gravid og da fikk jeg plutselig mye bredere hofter og litt mer kjøtt på beina :forvirret: ikke helt klar for det, men sånn er det bare. Jeg ble jo gravid, og det er det absolutt viktigste.

God søndag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med graviditet Murmelmy! :)

Det virker vel alltid som det går fortere med andre enn en selv... Er litt misunnelig på de som ligger et par uker foran meg, jeg... ;)

Ellers har jo også jeg brukt medisiner for å bli gravid. Ikke Pergo, men sprøyter.

Mht mammabuksen fra H&M, så burde du vel klage. Tøyet skal jo tåle at man strekker det!

Ha en fortsatt fin søndag - også til deg FruE! :klem:

Ellers var det full rulle i går. På kvelden var mannen og jeg på fest. Jeg fikk skryt fra flere av gjestene for at jeg holdt ut så lenge, klokken var vel ca 2 da vi endelig dro hjem. Fint å "slå ut håret" litt før nurket kommer, etter det blir det vel mest hjemmesitting en stund.

I dag har vi vært på kino og sett Fun With Dick And Jane - morsom! (Jeg elsker Jim Carey). Nå har vi nettopp sett Bend It Like Beckham på DVD.

* 33+5 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jim Carrey?? Han liker ikke jeg. Jeg synes han blir så dum når han prøver å være morsom.

Så bra at du holder ut så lenge på fest da :) Nå er det jammen ikke lenge igjen :) Når er terminen din egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kverula og Impia :klem:

Terminen er 16. mars! Utrolig spennende om jeg kommer til å føde før, på eller etter den datoen. Jeg føler meg ihvertfall klar! :Nikke:

(I den grad det er mulig å bli helt klar for noe slikt...)

* 33+6 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tji hi... det er min mammas bursdag det :)

Og min mamma har bursdag 4 dager senere så hun håper på fødsel da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 UKER :gratulerer:

Har foreløpig termin 4. juli jeg, men "sikter" inn på 6. juli for da har jeg og mannen 10-årsdag  :hjerter_rundt:

Oi, det høres ut som en fin dag å føde ja! Lykke til med svangerskapet fremover :)

Vi håper å kunne ha dåpen på bryllupsdagen vår i juni. Har kontaktet kirken, og det var ihvertfall foreløpig ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går fint med deg! Synes du det går greit å være hjemme, eller blir det lange dager? Jeg er veldig spent på om jeg holder de drøyt syv ukene jeg har igjen på jobb, men foreløbig går det heldigvis fint. Har litt angst for å bli sykemeldt, mest pga det sosiale. Samtidig hadde det vært deilig å kunne sove lenge, det er vanvittig tungt å komme seg opp om morgenen nå. Men å være trøtt om morgenen holder nok ikke som grunn for sykemelding, :ler:så det er uansett ikke aktuelt nå.

Delicatessen heter den tapasrestauranten som er ved Schous plass! Grublet på det i flere dager før jeg kom på det! Jeg skal spise lunsj der med en venninne på lørdag. Og så skal vi faktisk på bursdagsfeiring på en annen tapasrestaurant lørdagskvelden (skjønner du hvorfor vi hadde tapas i bryllupet vårt...?). Har ikke vært der før, men den heter Barcelona (tror ikke den har noen connection med den i Bergen), er også på løkka et sted, og skal visst være veldig bra.

Hvordan går det forresten med den saue-uroen du skulle lage?

Ha en fortsatt flott uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, det er visst en stund siden jeg har vært her! 34 uker allerede! Så fort tida har gått!!! Men så har da Alexander rukket å bli ti uker og...

Det virker som du har det bra for tida. Håper vi kan treffes en dag og ta en kaffe, hadde vært moro å se deg nå. Du er vel større nå enn jeg var da du giftet deg. Rart å tenke på, det virker ikke så lenge siden og samtidig eeevigheter siden.

En stooor :klem: til dere to og den som snart kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann vennen!

Nå er det jammen ikke lenge igjen til lille prisessen blir født! :)

(Vel, du synes nok det - men for oss andre går det veldig raskt)

Er det ikke deilig å være sykemeldt nå på slutten? Viktig å få mest mulig vile før hun kommer ut - for da blir det nattevåk og amming til alle døgnets tider. Sukk, blir helt rørt bare av å tenke på den lille jeg. Rart at jeg ikke skal ha flere småtroll.

Kanskje - men håper ikke for din skyld - du føder på Lillemann's bursdag? (29. mars). Vi håpte han skulle bli født dagen etter for da hadde oldefaren hans bursdag. Jeg bommet på 3 timer dessverre. Oldefar er død nå, men synes det var litt leit at han bommet med så få timer. Forresten så ble han født på Langfredag. Om morgenen så skjønte jeg at fødselen virkelig var startet og da sa jeg: "Dette kommer til å bli en laaang fredag!" :ler:

Hvordan går det ellers med deg? Har ikke fått oppdatert meg her mer enn de to siste sidene (er altfor lenge siden jeg var her inne så har ikke sjans til å lese alle sidene i dagbøkene).

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går fint med deg! Synes du det går greit å være hjemme, eller blir det lange dager?

Hei FruE! :klem:

Jeg må si at jeg nyter å slappe av hjemme! :)

Har stort søvnbehov og sover derfor mye, så jeg synes dagene går fort. Nesten alt for fort, siden jeg fortsatt har små prosjekter i heimen som skal gjøres før fødselen. I og med at jeg ble så uvel da jeg jobbet på slutten, før jeg ble sykemeldt, hadde det nok ikke funket for meg å jobbe nå nei. Det er nok ikke bare dette svangerskapet som gjør at jeg er sliten, men også at jeg har slitt i hele 3 år med spontanaborter, komplikasjoner og en uendelig rekke legebesøk. Merker at dette har gått utover konsentrasjonsevnen - f.eks ift jobb. Så derfor er det godt å ha en "timeout" nå. Jeg skal jo relativt raskt tilbake på jobb igjen også - allerede til høsten siden mannen skal ha lang permisjon. Men, jeg hadde egentlig ønsket å jobbe ihvertfall 50 prosent frem til permisjonen min startet. Uansett, arbeidsgiver klarte å få raskt inn en vikar som jobber 100 prosent, så da løste det seg vel egentlig på beste måte for alle parter. Sikkert fint for vikaren å få en del sammenhengende tid i jobben også, før jeg kommer tilbake.

Jeg får nå ellers vært litt sosial innimellom, med venninner og noen andre gravide jeg har blitt kjent med.

Ellers skal jeg huske på Delicatessen som et alternativ når vi skal ut å spise her i Oslo! Barcelona i Bergen synes jeg var veldig bra.

Har ikke startet på saue-uroen ennå. Ser ut som mannen har lyst å prøve seg på den, så da får vi se... ;)

Men jeg holder på å lage meg et smykke med perler og krystaller som jeg fester til et forsølvet kjede med sølvtråd og tang. Gøy!

* 34+ 3 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...