Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

For ikke å snakke om alle de fantastiske stundene vi har i vente når vi blir foreldre! 

:klem:

Ja - "the best is yet to come!" :)

:klem: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: til deg Pusla!

Sov som vanlig lenge i dag. Er blitt et skikkelig murmeldyr og føler meg mest opplagt om kvelden. Til middag i dag hadde vi Toro Biff Stroganoff med ris og aspargesbønner.

Nå har jeg nettopp vasket badet. Mannen tilbød seg å gjøre det for meg, men jeg sa at han kan heller trå til når magen blir enda større og det blir tyngre for meg. (Dessuten vasket han alle gulvene i leiligheten i helgen).

Nå er det straks Criminal Minds på TV2.

Ukens fakta:

Babyen er nå rundt 40 cm lang og veier ca 1500 gram. Proporsjonene mellom babyens hode armer, ben og kropp er nå slik de skal være. Den har til og med begynt å få litt underhudsfett og det er stort sett ren modning som gjenstår frem til termin.

* 32+6 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 UKER :gratulerer:

:klem: God morgen :)

:klem: God ettermiddag, får vel jeg si da... ;)

Etter å ha sovet "bort" halve dagen, skal jeg nå ut på en liten bytur. Skal se om jeg finner materiale til noen nusselige baby-håndarbeids-prosjekter. Fikk nemlig en bok til jul av en venninne med mange søte ting man kan lage. Jeg driver jo vanligvis ikke med slikt (valgte alltid sløyd på skolen!) men nå som jeg skal bli mor, så føler jeg inspirasjonen komme... ;)

Synes ihvertfall det er veldig koselig at min mor laget diverse da jeg var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 33 uker!

Tusen takk for super link i dagboken min, nå har jeg revidert vår utstyrsliste for pjokken versjon 1.0. Blir vel versjon 1.1. nå da :ler:

Gleder meg til oppdatering om håndarbeidsprosjekter! Kanskje jeg også kan få litt inspirasjon... Holder på med et sånn nøstebarn-teppe, og etter to mnd er jeg neste halvveis! Er egentlig fornøyd med egen innsats, regner med at det blir mer og mer hjemmesitting og tid for strikking frem mot termin. Så da hadde det vært fint med noen flere prosjekter på lur.

Ha en flott kveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kverula, Fru E og Heidi! :klem:

Det ble litt shopping i dag ja... ;)

Først var jeg innom Fru Lyng (babyutstyrsbutikk), som hadde 50 prosent salg på en del varer. Da "måtte" jeg bare kjøpe sengesett til både vugge og sprinkelseng (to like, bare i forskjellige størrelser). Har sett på det før; er rosa og hvitrutete med hvit kant øverst. Så nusselig atte. Viste det til min kjære etterpå og til tross for at han nærmest har nedlagt "innkjøpsstopp" nå til etter fødselen, så syntes han at dette var ganske så smakfullt, som han sa... ;)

Var også en tur på Panduro (mitt egentlige ærend i dag) og der kjøpte jeg materiale til sånn "vognpynt" som skal forestille 3 sauer på en snor, med en bjelle inni hver. Disse skal sys i hvit og svart filt, med noen perler som ekstra pynt.

I tillegg har jeg tenkt å prøve å lage meg et smykke, av hvite perler og krystaller som festes med tang på en sølvlenke. Ideen er at det skal matche et Dyrberg Kern-armbånd jeg har. Så nå har jeg litt å sysle med fremover. I tillegg til rydding i skuffer og skap - som jo er mye kjedeligere enn hobby-prosjekter... :sjenert:

Etter shoppingen møtte jeg mannen, som da var ferdig på jobb, vi spiste middag på Pascal. Jeg hadde deilig quiche med salat og en nydelig sjokomoussekake til dessert (samme som bryllupskaken vår). :sikle:

Vi koser oss med å spise ute innimellom nå - blir vel mindre av sånt etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sauene høres veldig søte ut. Da kan lille frøkna ligge og telle før hun sovner. :ler:

Koselig at mannen din likte sengetøyet da, det høres jo veldig søtt ut. Små prinsesser må jo ha skikkelige senger, ellers får de jo vondt i ryggen og blir både gule og blå, for det står det nemlig i evntyret! ;)

Neste gang jeg er i Oslo SKAL jeg på Pascal. Får jo vann i munnen hver gang de kakene blir nevnt her inne. Hva anbefaler du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sauene høres veldig søte ut. Da kan lille frøkna ligge og telle før hun sovner. :ler:

Var det jeg tenkte ja... :ler:

Små prinsesser må jo ha skikkelige senger, ellers får de jo vondt i ryggen og blir både gule og blå, for det står det nemlig i evntyret! ;)

For ikke å snakke om store prinsesser... Nå for tiden føler jeg meg ofte litt "gul og blå" når jeg våkner - vanskelig å finne en god sovestilling med den store magen! ;)

Apropos, føler at magen tar litt av her nå! Fikk kommentarer fra ekspeditrisen i en butikk i går (hun var også gravid, men bare i 5. måned) om at jeg er ganske stor for å ha nesten 2 mnd igjen til fødsel... Men håper det stabiliserer seg litt nå da. Dessuten synes jeg selv (mannen sier det også) at det mest er magen som har vokst, har ikke lagt på meg så mye ellers. Viser ihvertfall ikke særlig i ansiktet, og fortsatt bruker jeg mange av de vanlige toppene mine. Uansett koser jeg meg med magen min jeg! Den er blitt som en skikkelig rund kul! :tommelsmil:

Neste gang jeg er i Oslo SKAL jeg på Pascal. Får jo vann i munnen hver gang de kakene blir nevnt her inne. Hva anbefaler du??

Ja du gå på Pascal når du er i Oslo!! :Nikke:

De har jo skikkelig gode lunsj- og middagsretter der også. Pluss at det er et veldig koselig sted (jeg har bare vært på den i Drammensveien). Kakene er jo selvsagt det ultimate der... :sikle:

Som den "sjokoholiker" jeg er, pleier jeg stort sett å spise den som heter Creme Brulée (Mørk sjokolademousse med vaniljefondant, sjokoladebunn). Elsker bringebær også, derfor liker jeg i tillegg veldig godt Framboise (Bringebærmousse med bjørnebær i bærcoulis og bringebærglasur, jocondebunn). Forrige gang jeg var på Pascal prøvde jeg den som heter Fenouil (Mørk sjokolademousse med sjokoladefondant med fenikkel og pernod, sjokoladebunn).

Nammenam!! :sikle:

Det blir nok servert en Pascal-kake i dåpen til lille :babyjente: til sommeren, tenker jeg... ;)

* 33+1 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HJELP!!! Må ikke snakke sånn om kaker, jenter - blir jo helt tullerusk her jeg sitter jeg! *mimrer tilbake til da jeg var på Pascal og spiste verdens beste kake*

Gleder meg til jeg får en fin kul på magen også... :hjerte:

En ting jeg har lurt på - er magen "hard" å ta på, eller er den myk? Har aldri tatt på en gravidmage jeg... :sjenert: Er den hard eller myk fra starten av? :klø:

*lurer på om jeg har fått en bitteliten mage under polstringa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!!! Må ikke snakke sånn om kaker, jenter - blir jo helt tullerusk her jeg sitter jeg! *mimrer tilbake til da jeg var på Pascal og spiste verdens beste kake*

Gleder meg til jeg får en fin kul på magen også... :hjerte:

En ting jeg har lurt på - er magen "hard" å ta på, eller er den myk? Har aldri tatt på en gravidmage jeg... :sjenert: Er den hard eller myk fra starten av? :klø:

*lurer på om jeg har fått en bitteliten mage under polstringa*

Mmmm...fikk lyst å bake kake jeg nå... :sikle:

Angående mage, så fikk ikke jeg definert gravidemage så veldig tidlig. (Følte bare at det så ut som litt ekstra flesk...) Alle sier at jeg har typisk "jentemage" (t.o.m. fremmede!) fordi den er litt mindre "spiss" enn de såkalte guttemagene. Dvs i starten fordelte magen seg litt jevnt rundt livet, i stedet for bare en rund kul midt på. Men nå er den ganske kulerund, som sagt! :Nikke:

Jeg synes magen min er ganske hard ja - det er helt klart forskjellen på gravidemage og "vanlig" stor mage... ;) Mer og mer etterhvert, jeg føler at den er spent som et trommeskinn nå...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Åååååå, jeg vil ha Pascal i Trondheim :sur:

Du får kontakte Pascal og be han innstendig om å åpne en filial i Trondheim! :idesmil:

Jeg er sikker på at trønderne liker gode, franske kaker også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok servert en Pascal-kake i dåpen til lille :babyjente: til sommeren, tenker jeg...  ;)

Mmmm... Lurt å planlegge litt nå, da! Har du dåpen under kontroll? Antall gjester og sånt - kan dere ha det hjemme, eller blir det for trangt? Vi er tross alt nesten fortsatt bryllupsmodus, så planlegge kan vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm... Lurt å planlegge litt nå, da! Har du dåpen under kontroll? Antall gjester og sånt - kan dere ha det hjemme, eller blir det for trangt? Vi er tross alt nesten fortsatt bryllupsmodus, så planlegge kan vi!

Ja jeg gikk jo rett fra bryllupsmodus til graviditetsmodus - bokstavelig talt! :Nikke:

Og siden jeg koste meg veldig med bryllupsplanlegging, så var det kjekt å få masse å planlegge ifm baby. Jeg elsker å planlegge!

Vi kommer sikkert til å ha dåpen hjemme hos oss, har ganske stor leilighet. Blir bare nærmeste familie og faddere med følge, tenker jeg. Har allerede begynt å tenke på meny, invitasjoner og blomster... ;)

Håper vi får samme kirken som vi giftet oss i - på bryllupsdagen vår! Det hadde vært så kult! :idesmil:

I dag er det forresten akkurat 50 dager igjen til termin! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Oslo neste helg, tror jeg må ta en tur på Pascal da! Jeg har bare vært på den som ligger i et litt sånn lugubert strøk ikke så langt fra Oslo S. Tror faktisk ikke jeg spiste kake en gang når jeg var der, men det skal jeg definitivt gjøre om jeg kommer meg dit nå! Høres jo bare SÅ gode ut de du beskriver. Ellers håper jeg på en tur både på cafe con bar og på en tapasrestaurant som jeg plutselig ikke husker navnet på (ligger ved Schous plass). Og det blir sikkert tid til å prøve ut noen nye steder også!

Har du forresten funnet en ok ammepute? Har ikke sett noen fine i Bergen enda, så tenkte kanskje jeg kunne kjøpe en i Oslo. Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...