Peony Skrevet 11. januar 2006 #1341 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg har også en sånn venninne som jeg tenker på å be om å være fadder, altså hun som ikke ble forlover. Men usikker på om vi vil spørre kjæresten hennes også. Vi har egentlig bestemt oss for at for å bruke par skal de være gift eller ha satt dato, eller ha barn sammen eller vente barn sammen. Nå vet jeg at de kanskje skal begynne å prøve på barn om et par måneder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 11. januar 2006 Forfatter #1342 Del Skrevet 11. januar 2006 Vi har egentlig bestemt oss for at for å bruke par skal de være gift eller ha satt dato, eller ha barn sammen eller vente barn sammen. ← Ja enig i at et par bør være rimelig forpliktet til hverandre for å få være faddere begge to. Det har ikke vi tenkt på en gang, å bruke par som faddere. Venninnen min er f.eks ikke formelt samboer med sin kjæreste en gang - ville vært veldig rart for barnet å ha han som fadder hvis det skulle bli slutt mellom dem! Mens venninnen min har jeg kjent så lenge (lengst av alle venninnene mine) at jeg vet vi kommer til å holde kontakten livet ut! En av fadderne mine da jeg ble døpt var en venninne av min mor som hun mistet kontakten med... Litt rart i grunn, jeg kan ikke huske henne i det hele tatt... * 31+1 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 13. januar 2006 #1343 Del Skrevet 13. januar 2006 Er jo farlig seint ute jeg da...men aller først - godt nytt år, ikke minst velkommen hjem fra det store utland...selv om du jo har vært hjemme en stund allerede! 31 uker du...bare 9 uker igjen til du nesten garantert sitter med et lite gull i armene dine! Ønsker deg en riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. januar 2006 #1344 Del Skrevet 13. januar 2006 Ja, det kulle vært litt større utvalg på isfronten. Har du smakt sjokoladeisen fra Sørlandsis?? Hvis du er glad i sjokoladeis så er dette min favoritt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 13. januar 2006 Forfatter #1345 Del Skrevet 13. januar 2006 Er jo farlig seint ute jeg da...men aller først - godt nytt år, ikke minst velkommen hjem fra det store utland...selv om du jo har vært hjemme en stund allerede! 31 uker du...bare 9 uker igjen til du nesten garantert sitter med et lite gull i armene dine! Ønsker deg en riktig god helg! ← Tusen takk Teddy Toria! Er jo ikke langt etter meg du da! Vi kan jo faktisk komme til å føde samtidig, hvis jeg f.eks går over tiden og/eller du føder for tidlig! Dette med baby er superspennende, blir en helt ny epoke i livet. Det slår meg omtrent daglig hvor stort dette blir, båd her og nå, samt i et livsperspektiv. Man glemmer jo aldri hvordan det var å få sitt første barn liksom. Samtidig forandres livet for alltid. Jeg tror kanskje man lever mye sterkere når man har barn, på godt og vondt. Man blir mye mer sårbar. Denne uken har jeg blitt kjent med noen andre damer som også skal ha barn i mars og vi har snakket om at vi kan trille vogn, gå på kafé og kanskje trene sammen. Det blir nok koselig! I kveld har jeg nettopp ryddet og sortert i absolutt alt babytøy og -ting og tang som jeg har handlet til nå. Alt over 6 mnd er pakket ned og skal opp på loftet, mens det vi kan bruke fra fødselen og de neste mnd skal inn i klesskapet. Er fortsatt ikke ferdig å rydde i skapet så jeg får plass til alt. Håndklær, kluter og liknende skal på plass i stellebordet, men det monterer vi ikke opp på badet før det nærmer seg. Nå jeg nå har fått litt oversikt, så ser jeg at vi har faktisk minimalt med klær til den første tiden. Det vi har er stort sett bodyer og pysjamaser. Ikke mer enn høyst nødvendig av sånne plagg heller. Det er fordi jeg har vært "flink" å kjøpe mest i størrelser over 6 mnd, som de fleste klærne fra USA er. Så nå er jeg spent på om vi arver eller får litt mer basisklær i små størrelser. Ellers må vi på shopping like etter fødselen, tror jeg. (Sånn at vi slipper å kjøre vsakemaskin for ofte). Har 4-5 sparkebukser som vi har arvet etter min yngste søster, men de er litt utvasket og alle er er ikke helt tidsriktige i stil/farge... Men ok å ha med på sykehuset, siden de er i nøytrale farger som kan brukes på både gutt og jente. I morgen skal vi forresten ut å kjøpe vogn! Må bestilles, så vi kan nok ikke hente den på 6-8 uker. Så skal vi se etter bilsete og dyne i tillegg. Ja, det kulle vært litt større utvalg på isfronten. Har du smakt sjokoladeisen fra Sørlandsis?? Hvis du er glad i sjokoladeis så er dette min favoritt!! ← Den isen er god ja! Har spist min dose med Sørlandsis i dag jeg... Men vanilje med sjokobiter. Ellers går det mye i Mövenpick sjokoladeis her i huset, det er mannens favoritt. * 31+3 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 14. januar 2006 #1346 Del Skrevet 14. januar 2006 Store livsendringer ja..... Snakket med min venninne i går som fikk en gutt i mai. Hun sa det at mange ganger så tenkte hun; "OWHÆÆÆÆÆ...... hva er det jeg har gjort!?" Da mente hun at dette skal hun ha resten av livet; ansvar for en liten en som skal bli best mulig rustet til å bli stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. januar 2006 #1347 Del Skrevet 14. januar 2006 Så morro å kjøpe vogn. Har du bilde av vogna du har planer om kjøpe eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2006 #1348 Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg tror heller ikke at man skjønner hvor stort det er å få barn før man har fått dem. Jeg får også en sånn overveldende følelse til tider - for et ansvar! Men så tenker jeg i samme øyeblikk - FOR EN GLEDE! Spennende med vogn-kjøp Martha! Og greit å være ute i såpass tid da, siden det er bestillingstid. Hvilken vogn ender dere opp med? *henter tips* Jeg gleder meg veldig til å kunne begynne å legge på plass babyutstyret. Har fått de første plaggene allerede, og de ligger ved siden av meg her jeg sitter nå. De er så nusselige - og enn så lenge så tror jeg ikke at jeg klarer å legge dem bort i en skuff! Ønsker dere en fin dag og ei god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2006 #1349 Del Skrevet 14. januar 2006 Glemte å nevne dette med barnedåp/faddere. Det kan ikke være så lett å vite hvem man skal spørre. I familien vår har vi brukt besteforeldre og tanter/onkler. Og så er søstera mi og jeg faddere for søskenbarna våre. Jeg vet ikke om vi kommer til å ha barnedåp, så da forsvinner jo fadder-problematikken for vår del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 15. januar 2006 #1350 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Gratulerer med bestilt vogn!? Håper dere har en flott helg Martha! Endret 15. januar 2006 av FruE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 16. januar 2006 Forfatter #1351 Del Skrevet 16. januar 2006 Store livsendringer ja..... Snakket med min venninne i går som fikk en gutt i mai. Hun sa det at mange ganger så tenkte hun; "OWHÆÆÆÆÆ...... hva er det jeg har gjort!?" Da mente hun at dette skal hun ha resten av livet; ansvar for en liten en som skal bli best mulig rustet til å bli stor.← Ja, den følelsen kommer sikkert jeg også til å få en del ganger! På den ene siden føler jeg meg trygg på at vi er ganske ressurssterke og derfor godt skikket til å være foreldre. Samtidig er det nok mange situasjoner der man blir i villrede hva som er best å gjøre. Man får vel bare gjøre sitt beste og håpe at det går bra! Jeg har jo hatt de siste tre årene til å tenke på om vi muligens kom til å forbli ufrivillig barnløse og da ble jeg vel egentlig bare mer og mer innbitt på at ville bli mor... Som noen jeg kjenner sa: Når man ikke får det man vil ha, så vil man ihvertfall ha det... Kanskje litt banalt sagt, men sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 16. januar 2006 Forfatter #1352 Del Skrevet 16. januar 2006 Så morro å kjøpe vogn. Har du bilde av vogna du har planer om kjøpe eller? ← Her ser dere bilde av vognen vi kjøpte på lørdag, som nå står klar i den ene stuen vår: i'coo Platon 3 Air - i fargen Magic Night - med softbag til, slik at vognen kan brukes fra er nyfødt. Samme dag kjøpte vi også bilsete, et rødt og svart Maxi-Cosi Cabrio Fikk også tak i ammepute i en litt nøytralt stoff. Sjekket mange butikker for å finne dyne - Høie Allergo - men det var ikke lett. Jeg må visst ringe Høie for å spørre hvilken butikk som forhandler denne dynen i Oslo. Følte meg veldig "voksen" og "etablert" etter lørdagens shopping - - siden vi - i tillegg til å kjøpe babyutstyr - også var innom Glasmagasinet og kjøpte flere deler til serviset og bestikket vårt. Dvs vi byttet inn noen dype tallerker for å få flere kaffekopper. Fikk penger i julepresang som vi brukte på dette, siden det vi byttet inn var billigere enn det vi ville ha. Ellers gikk søndagen med til middagsbesøk hos svigers og en tur innom kontoret mitt for å rydde før vikaren kommer i morgen. I kveld har jeg spist middag med en venninne som var i by'n ifm jobb. Og i morgen er det ammekurs på helsestasjonen - det blir spennende! :rosasmil: * 31+6 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 16. januar 2006 Forfatter #1353 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg gleder meg veldig til å kunne begynne å legge på plass babyutstyret. Har fått de første plaggene allerede, og de ligger ved siden av meg her jeg sitter nå. De er så nusselige - og enn så lenge så tror jeg ikke at jeg klarer å legge dem bort i en skuff! ← Ja ikke sant det er kjekt å shoppe -ting? For meg har det nesten vært litt høytidelig hver gang jeg har kjøpt noe. Tenk at jeg - som har ønsket meg barn noen år nå - endelig får anledning til å handle til vårt barn liksom! Klart man har lyst å gå å kikke på tingene før man legger dem bort! Som sagt så står den nye vognen vår "på stas" i stuen foreløpig, får vel sette den opp på loftet etter hvert, siden det ennå er 2 mnd igjen til vi får brukt den. Forresten så trodde vi jo at vi måtte bestille vogn og at det kunne være opp til et par mnds leveringstid. Men tilfeldigvis hadde de altså et eksemplar i butikken i akkurat den fargen vi ville ha. Så da var det jo bare å betale og ta den med seg med det samme! Selv om vi kanskje ikke kommer oss ut for å trille de første dagene etter fødselen, så er softbagen veldig grei for bebisen å sove i, f.eks hvis vi skal på besøk til noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 16. januar 2006 Forfatter #1354 Del Skrevet 16. januar 2006 Glemte å nevne dette med barnedåp/faddere. Det kan ikke være så lett å vite hvem man skal spørre. I familien vår har vi brukt besteforeldre og tanter/onkler. Og så er søstera mi og jeg faddere for søskenbarna våre.← Vi kommer som sagt også til å bruke minst ett søsken hver som fadder. Men jeg tenker at det er fint å ha noen utenfor familien i tillegg, slik at barnet på en måte får et enda større nettverk enn bare slekten. I tillegg synes jeg fadderoppgaven er en fin måte å gjøre ære på gode venner/venninner av foreldrene (oss)! For min egen del føler jeg faktisk også et nærere forhold til de nærmeste venninnene mine, enn til tanter og onkler - som jeg ikke ser så ofte. Men slikt varierer jo fra familie til familie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. januar 2006 #1355 Del Skrevet 17. januar 2006 Så fin vogn dere har kjøpt Martha. Likte fargen veldig godt også. Bilsete har dere også handlet inn ser jeg, så nå er vel endel av de store, dyre tingene på plass. Lykke til på ammekurs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 17. januar 2006 #1356 Del Skrevet 17. januar 2006 Vognen var kjempeflott Hva måtte dere ut med for den da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #1357 Del Skrevet 17. januar 2006 32 UKER Og gratulerer til meg selv med 3000 innlegg! Takk Heidi og Impia! Vi betalte ca 5100 kroner for vognen og ca 1200 kroner for softbagen. Med andre ord ikke den dyreste typen vogn, men vi kunne sikkert fått billigere også. Setet kan forresten snus begge veier - slik at man kan ha øyekontakt med barnet (anbefales visst). Siden ryggstøtten kan legges helt flatt, kan hun ligge i vognen også etter vi har tatt den i bruk som sportsvogn. Softbagen kan brukes som en sovepose hvis man tar ut platen i bunnen. Den er veldig varm, så vi har kun tenkt å bruke saueskinn + evt dyne/tepper inni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 17. januar 2006 #1358 Del Skrevet 17. januar 2006 Høres ut somen perfekt vogn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 17. januar 2006 #1359 Del Skrevet 17. januar 2006 Hei Martha, gratulerer med 32 uker! Saa fin vogn - ser baade praktisk og stilig ut! Tenker ogsaa litt paa det med faddere - selv om det ikke er aktuelt ennaa! Har lyst til at begge broedrene mine skal vaere faddere, men er ikke sikker paa om jeg vil bruke min manns soesken - de har nemlig faatt en hver mens vi har vaert gift og jeg har ikke blitt spurt, synes det er (bittelitt) saart. Min mann er allerede fadder til en av sine nieser.... Men men. Nok av tid til aa bekymre seg over det, foerst skal vi jo forsoeke aa faa full klaff! Forresten - dere har funnet navn, har dere ikke? Kan ikke huske om du har sagt hva det er....(er veldig nysgjerrig! ). Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. januar 2006 Forfatter #1360 Del Skrevet 18. januar 2006 Høres ut somen perfekt vogn ← Ja den samme modellen er vel utprøvd i snart et år av noen vi kjenner. Vi er ihvertfall veldig fornøyd med hvordan den ser ut! * 32+1 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå