Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

:ler: Som å høre meg dette her... Mange synes nok at jeg henger meg opp i detaljer, men jeg nekter å fylle huset med stygge gjenstander med dårlig design. Utrolig hvor mye smakløst babyutstyr som lages. Så hold oss oppdatert om du finner en fin ammepute!

Ja, jeg har funnet ut at livet er for kort til å fylle huset med stygge ting! ;)

Vet at jeg vil irritere meg veldig hvis jeg har en ting som jeg ser hver dag som jeg ikke liker... Er nok veldig opptatt av detaljer sånn sett.

Og ja, det er utrolig mye stygt, dyrt babyutstyr av dårlig kvalitet her i Norge! :forvirret:

F.eks en sånn ting som stellebord, ofte er de av laminat, ser skikkelig billige ut - men er kjempedyre. Er så fornøyd med at vi fikk kjøpt en fin stellehylle på IKEA billig! :Nikke:

Det høres slitsomt ut med den halsbrannen, har du prøvd å spise "Love hearts"? Det hjelper synes jeg. Men har en tendens til å spise de opp når jeg ikke har halsbrann da...

Love Hearts har jeg hørt tips om ja, men ennå ikke prøvd mot halsbrann. Skal se om jeg husker å kjøpe de i morgen. Trenger litt variasjon siden jeg knasker ganske mye på halsbrann-tabletter for tiden! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, tenk at Love Hearts kan vaere godt for noe! Ikke daarlig! :ler:

Saa mange artige/nyttige/fine saker dere har kjopt...himmel til vuggen blir sikkert kjempesoett!

Haaper du foeler deg litt bedre naa som du er sykemeldt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kjøpt den boken jeg hadde lyst på, Forstå barnet ditt, og begynt å lese. Kjempeinteressant for meg som er ganske interessert i psykologi. Bl.a står det om søvnvaner, barnehage ift dagmamma etc.

Høres interessant ut! Hold meg oppdatert når du har lest ut boken, kanskje jeg også må kjøpe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 UKER :gratulerer:

Bare 70 dager igjen til termin! :hoppe:

Hei Impia, Heidi, Popelka og FruE! :vinke:

Høres interessant ut! Hold meg oppdatert når du har lest ut boken, kanskje jeg også må kjøpe den.

Har ikke lest ut boken ennå, men kan allerede anbefale den! :)

Her kan du lese mer:

Forstå barnet ditt: 0-2 år

Er visst kommet litt ut å kjøre med døgnrytmen min... Slet skikkelig med å få sove i natt og sluknet vel ikke før ca halv tre. Sto opp sammen med mannen i morges for å spise frokost med ham. Er jo alltid så sulten tidlig. Så la jeg meg igjen noen timer, men nok en gang slet jeg med å sovne. Vanskeligere å finne en god liggestilling nå og jeg blir lett stiv og støl. Følte meg skikkelig groggy da jeg sto opp og har mest sløvet hjemme i hele dag uten å få gjort noe spesielt. Hadde meg bare en liten tur ut for å handle mat. Føler meg litt bedre nå og har foreløpig ikke så ille halsbrann som i går.

Ellers så kjennes bevegelsene i magen annerledes ut i disse dager. Kanskje fordi :babyjente: har snudd seg? Det er akkurat som om jeg kan kjenne det på flere steder når hun rører på seg nå, i motsetning til før da jeg kanskje kjente et dunk på ett sted om gangen. Av og til kjennes det ut som hele magen rister! :grine2:

I går var det full rulle i magen mesteparten av dagen + store deler av natten (ihvertfall mens jeg var våken).

Jeg skvatt nesten litt i morges da jeg lå i sengen og snudde meg fra ene siden til den andre. Samtidig kjente jeg formelig at hele den lille kroppen inni meg falt over på andre siden også! Rar følelse! :overrasket:

Ellers funderer jeg jo mye på babyutstyr da. Nå har jeg begynt å lure på om det er fornuftig med lammeskinn i vuggen/sengen hvis bebisen arver min middallergi? :klø:

Hadde nemlig tenkt å bruke skinn, siden jeg har hørt så mye positivt om det. Hmm, får sjekke litt på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er blitt sylte forkjølet - godt at jeg allerede er 100 prosent sykemeldt da! :syk:

Så i dag sto jeg opp samtidig med mannen og spiste frokost, men la meg igjen etterpå og sov mer eller mindre sammenhengende til kl. ett.

Nå gleder jeg meg til min kjære kommer hjem, da blir det Spaghetti Carbonara til middag (igjen!) og så sløving foran TV'n resten av kvelden, tenker jeg.

Begynte å bli syk i går og måtte derfor utsette en kinoavtale med en venninne. Var bare såvidt ute av huset i går for å handle litt mat. Men måtte en liten tur innom både Cubus og H&M for å se på babytøy - det var jo tross alt på veien... :sjarmor:

Kjøpte en nydelig, rød kåpe i strl. 1 år til halv pris på Cubus. Har sett på den før prisen ble satt ned. Tenker det blir julekåpen i år. Jeg bare elsker sånne klassiske kjoler og kåper på små jenter! *sukk*

På H&M fant jeg lange underbukser i ull i strl. 56, på salg. De så litt små ut synes jeg - men det er evt de første ukene :babyjente: får mest bruk for de, i den kaldeste perioden. Så nå har jeg to ullbodyer og en lang ullunderbukse.

Ellers meldte jeg meg på yoga for gravide i går. Det var dessverre fullt på det kurset som starter nå på mandag, så jeg må vente til 2. februar. Da får jeg akkurat med meg hele kurset - regner jeg med - siste gang er akkurat en uke før termin nemlig.

Har vel ikke nevnt at vi var på ultralyd igjen onsdag. Alt så fint ut og gynekologen kunne bekrefte at lille nurket nå ligger med hodet ned, slik fastlegen sa mandag. Ellers er hun spesialisten min litt rar, hører ikke alltid etter på mine spørsmål. Derfor fikk jeg ikke noe klart svar på om hun fortsatt kunne se om det er en jente der inne. Men det virket ikke som hun tok seg tid til å se etter heller.

Men etter så mange ultralyder regner vi jo med at det er en jente! ;)

Skal forresten tilbake på ultralyd allerede om to uker.

* 30+3 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke nevnt at vi var på ultralyd igjen onsdag. Alt så fint ut og gynekologen kunne bekrefte at lille nurket nå ligger med hodet ned, slik fastlegen sa mandag. Ellers er hun spesialisten min litt rar, hører ikke alltid etter på mine spørsmål. Derfor fikk jeg ikke noe klart svar på om hun fortsatt kunne se om det er en jente der inne. Men det virket ikke som hun tok seg tid til å se etter heller.

Men etter så mange ultralyder regner vi jo med at det er en jente!  ;)

Skal forresten tilbake på ultralyd allerede om to uker.

Blir nesten litt misunnelig jeg! :rodme: Har fastlegen din ultralyd, eller får du gå så ofte på sykehuset pga alt dere har vært gjennom tidligere? Synes det er flott at dere som har mistet flere ganger får ekstra oppfølging, slik at dere kan føle dere trygge og nyte svangerskapet.

Det var iallefall utrolig fint å være på ultralyd, og jeg skulle så gjerne sett den lille pjokken igjen! Men jeg tror vi bare må smøre oss med tålmodighet til han kommer ut av magen.

God bedring forresten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten litt misunnelig jeg!  :rodme: Har fastlegen din ultralyd, eller får du gå så ofte på sykehuset pga alt dere har vært gjennom tidligere? Synes det er flott at dere som har mistet flere ganger får ekstra oppfølging, slik at dere kan føle dere trygge og nyte svangerskapet.

Det var iallefall utrolig fint å være på ultralyd, og jeg skulle så gjerne sett den lille pjokken igjen! Men jeg tror vi bare må smøre oss med tålmodighet til han kommer ut av magen.

God bedring forresten!!

Jeg får ultralyd hver gang jeg er hos gynekologen min her i Oslo. Hun er spesialist med henvisning fra fastlege, så da betaler jeg kun 50 kroner hver gang! :icon_smile:

Begynte å gå til henne etter at jeg hadde mistet første gangen, ville sikre at jeg fikk god og trygg oppfølging fra én lege. Før det hadde jeg nemlig oppfølging fra sykehuset i flere mnd - med en ny lege hver gang, kan ikke anbefales... :forvirret:

Jeg er ikke i tvil om at de hyppige ultralydene jeg har fått i dette svangerskapet har gjort at jeg faktisk har klart å glede meg så mye, ellers ville jeg nok vært mye mer fyllt av engstelse ja! :Nikke:

I dag våknet jeg ellers ca 5 og fikk ikke sove igjen. Var potte tett i nesen og fikk helt klaustrofobi-følelse til slutt av å ligge i sengen. Spiste frokost alene, og da mannen sto opp i 9-tiden så var jeg så trøtt at jeg måtte legge meg igjen. Litt synd at vi ikke fikk den koselige lørdagsfrokosten vi pleier. Nå er han på en jobb og jeg får komme meg ut å handle litt mat. Prøver å begrense turene utendørs mest mulig i disse dager, siden jeg er forkjølet og det er så kaldt. Håper på sushi til middag, så slipper vi å lage noe. Ikke rå fisk på meg selvsagt, jeg spiser maki med frityrstekt scampi. Akkurat passe mild mat for min mage.

Ellers hadde jeg forresten en hel dag (!) uten halsbrann i går! Men akk, i dag er den tilbake, så det er visst bare å tygge løs på syrenøytraliserende. Har prøvd Love Hearts, men jeg er så ille plaget at det må visst kraftigere medisin til, dessverre.

* 30+4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sushien fortært, det smakte! :sikle:

Mannen kom hjem med ny Electrolux Ergorapido støvsuger i stilig design i kveld. Den er oppladbar og uten rør, så da blir den mer håndterbar enn den svære, "gammeldagse" vi har fra før - som stort sett står langt inni et skap... Vi har pleid å "swiffe" i stedet for å støvsuge, men jeg synes det er litt tungvint med disse swiffeklutene som må skiftes for hvert rom og at man ikke får opp alle smuler etc fra gulvet og derfor ender opp med å måtte bruke ministøvsugeren i tillegg. Jeg sa til min kjære at hvis vi kjøpte ny støvsuger så blir jeg mer motivert for å gjøre husarbeid... :ler:

Sånne uttalelser forplikter, så nå gjelder det å innfri... :sjenert:

Det er forresten mitt viktigste nyttårsforsett; at jeg skal bli mer "huslig" og strukturert... Dvs. jeg er glad i å pynte, bake og tildels lage mat - men synes det er dødskjedelig å rydde og vaske... Men nå skal jeg jo bli Mor og da må jeg jo bli litt mer effektiv her! Får ikke lenger allverdens tid til å bare kose meg, tenker jeg.

Ellers overrasker jeg meg selv stadig med å være tidlig ute med å planlegge saker og ting. Jeg, som ofte utsetter ting til jeg gjøre noe, har allerede begynt å tenke på pakking av bagen som skal tas med på sykehuset i mars...!

Grunnen til at jeg allerede har begynt å tenke på det, er at på pasienthotellet på Ullevål får man ikke alt av klær til babyen for hele oppholdet, så da må man tenke gjennom selv hva man trenger. Selv om jeg har shoppet mye hittil, så har jeg faktisk ikke så mange av hvert plagg i de minste størrelsene. Og selv om vi nok kommer til å få mye i gaver etter fødselen, så kan vi jo ikke akkurat sitte å vente på at vi kanskje får bodyer og pysjamaser til bruk i de første ukene... Så jeg får ta å sortere og skaffe meg oversikt over hva vi har og hva som gjenstår å kjøpe nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Heisann kjære Martha!

Ser du har blitt sykemeldt ut svangerskapet. Godt for deg å slappe helt av og lade opp til lille nurket kommer.

Tror det er lurt av deg å kjøpe litt mer klær i str. 56 til den første tiden. Man får jo en god del klær i gaver, men min erfaring er at folk gjerne kjøper strørre størrelser - synes særlig str. 68 er populært å gi bort. Jeg har derfor (etter at jeg selv fikk barn) begynt å kjøpe slike gaver i str. 56 eller 62 (avhengig av hvor stor babyen var da den ble født).

Har du funnet deg fin ammepute forresten? Den jeg hadde var kjempedyr og dritstygg som du sier :ler: men det beste jeg klarte å oppdrive. Men har ikke du en svigermor som er flink til å sy? Kanskje hun kunne sy et trekk til deg om du ikke finner noe fint?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 UKER :gratulerer:

Nå er det like mange uker - 9 (et 1-sifret tall!) - igjen til termin som det først var mnd!! :hoppe:

Tror det er lurt av deg å kjøpe litt mer klær i str. 56 til den første tiden. Man får jo en god del klær i gaver, men min erfaring er at folk gjerne kjøper strørre størrelser - synes særlig str. 68 er populært å gi bort. Jeg har derfor (etter at jeg selv fikk barn) begynt å kjøpe slike gaver i str. 56 eller 62 (avhengig av hvor stor babyen var da den ble født).

Hei kjære Jane! :klem:

Vi har litt i str 50 og litt i str 56. Blir spennende å se om :babyjente: er for stor for str 50 allerede fra fødselen. Men 56 får vi nok bruk for. Har tenkt at hvis vi får masse klær i feil str, så tar jeg og bytter de inn i en annen str.

Har ikke funnet ammepute ennå nei. Men har ikke vært så mye på shopping i det siste heller, pga forkjølelsen. Må få mannen med en tur på jakt etter diverse snart! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 31 uker!!! :hoppe:

:hoppe: Ja hurra!

Og i dag slo shopoholikeren til igjen... :sjenert:

Var innom en butikk og så "måtte" jeg bare kjøpe et barneservise med Winnie the Pooh på som jeg har siklet på lenge... Det er av merket Spode, altså skikkelig kvalitet. Får være dåpspresang til barnet vårt fra oss foreldre... ;)

Var forresten i blått og hvitt, så da passer det også hvis det er en gutt vi får.

Ellers var jeg hos akupunktøren min i dag. Hun satte nåler mot halsbrann - men jeg har ikke merket noen effekt av det ennå. Fløteis virker bedre, for å si det sånn. Men jeg skal tilbake til henne om 4 uker og fra uke 38 skal hun sette nåler for å modne livmoren til fødselen.

For øvrig flyttet vi vuggen inn på soverommet vårt i helgen. Begynner å føles mer og mer virkelig at det snart kommer en baby i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld ringte jeg til en barndomsvenninne som bor i Danmark og spurte om hun vil være fadder for :babyjente: Har tenkt på det en stund at jeg skulle spørre henne. Hun ville også vært et naturlig valg som forlover, men i den sammenhengen valgte jeg jo en annen venninne som jeg har hatt enda tettere kontakt med de siste årene. Likevel, synes det var kjekt å gjøre litt stas på barndomsvenninnen min også, ved å be henne om å være fadder til det første barnet vårt. Hun ble kjempeglad og følte seg beæret, som jeg hadde håpet! :rosasmil:

Som fadder nr. 2 velger jeg nok den eldste av lillesøstrene mine. Er spent på hvem min kjære skal velge. Er jo ennå lenge til dåp, men jeg har nå begynt såvidt å tenke på det allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble inspirert av deg og koste meg med sjokoladeis i går jeg også. Hadde ikke halsbrann, da... :sjenert:

Så koselig at barndomsvenninnen din skal være fadder. Vi har jo begynt å tenke på det med faddere vi også, men vi ser det nok litt an fremover. Greit å se hvem som engasjerer seg i Bitteliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is mot halsbrann....skulle ønske jeg også hadde en like god grunn for å spise is hver dag. :sjenert:

Ja, men tro det eller ei, jeg begynner nesten å bli lei av is. Trodde ikke det var mulig for meg! :overrasket::ler:

Skulle ønske vi hadde enda flere issorter her i Norge, som i USA...

Dessuten bør jeg passe vekten nå, vil ikke ha for mange overflødige kilo å slite med etter fødselen. Og så må jeg passe på at jeg ikke får en såkalt "sukkerbaby" - en unge som blir svær fordi mor har spist for mye sukker i svangerskapet...!

Som min kjære sier hvis han vil advare meg om for mye godis: "Ja, ja, det er du som skal presse ut den ungen". :ler:

Men det skal sies, jeg har ikke spist så veldig mye godis hittil i svangerskapet. Faktisk mindre enn vanlig. Fordi jeg ikke har hatt lyst på og fordi magen ikke tåler det (halsbrann). Potetgull rører jeg f.eks ikke, er for salt. Og mengder med julemarsipan og -sjokolade har stått fremme uten å bli rørt av meg! :Nikke:

Og så spiser jeg ganske mager brødmat til frokost/lunsj. Utfordringen for tiden er å finne middagsmat som jeg kan spise uten å få fryktelig halsbrann, og som frister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble inspirert av deg og koste meg med sjokoladeis i går jeg også. Hadde ikke halsbrann, da...  :sjenert:

Så koselig at barndomsvenninnen din skal være fadder. Vi har jo begynt å tenke på det med faddere vi også, men vi ser det nok litt an fremover. Greit å se hvem som engasjerer seg i Bitteliten!

Is er jo godt da! ;)

Mht faddere, så har jeg som sagt tenkt på dette en stund. Faktisk siden bryllupsplanleggingen da jeg måtte velge forlover. Hadde lyst å spørre venninnen min nå, sånn at hun ble glad! Dessuten blir nok dåpen i sommerferien og det er fint for venninnen min å kunne planlegge litt ift jobb (spesielt siden hun bor utenlands).

En annen grunn til at jeg tenker på dåpen allerede nå, er nok for å få tiden til å gå raskere frem til fødselen... Det blir som med bryllupet, da var det også fint å kunne fordype seg i detaljer for å få tiden til å gå! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...