Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du er ikke den eneste som er sent ute med adventstaken i år. Siden vi var bortreist førest søndag i advent så gikk hele adventstaken litt i glemmeboka, også fant jeg ikke lilla lys så her om dagen fant jeg den endelig frem og satte røde lys i den. I går tente jeg alle 4 lysene til og med. :ler:

Vi var jo bortreist de to første søndagene. Godt å høre at det ikke bare er meg som er sent ute! ;)

Tente liksågodt alle fire lysene på én gang jeg også... :ler:

Det er jo ikke så farlig om du er litt sent ute med adventssaken eller andre juleting. Verre når ungene er noen år og passer på at alt går riktig for seg  :ler:

Ja neste år blir det nok "full pakke" her i huset med julepynting!!

Selv om lille :babyjente: fortsatt kommer til å være for liten til å skjønne noe, så skal ihvertfall jeg kose meg med pepperkakehus, julestrømper etc. :Nikke:

Vi kan jo ta masse stemningsbilder som det blir koselig for henne å se på senere.

Kjøpte forresten en søt liten nissekjole som nurket skal avbildes i neste år! :smelt:

Kverula: Så fantastisk at du er G R A V I D!!! :hoppe:

Julen i år blir sånn sett spesiell for flere av oss ja...

Impia: Så utrolig flott at det har ordnet seg for venninnen din og at hun til slutt ble gravid! Slike historier er alltid inspirerende! :)

:vinke: Har ikke glemt deg helt altså, men det er visst en stund siden sist jeg var innom ja  :sjenert: .

Har ikke vært så flink å skrive jeg heller i det siste... ;)

Det er koselig at mannen din også kan få følelse med det som skjer der inne da!! Det kan sikkert føles litt rart for disse mannfolka å stå litt sånn på sidelinja liksom - det er jo like spennende for dem å bli foreldre!

Min kjære har vel vært litt på sidelinjen ift min sterke innlevelse av alt - det er jo i min kropp det foregår. Så da er det så kjekt når han endelig kan kjenne noe selv!

Og nå tror jeg det går mer og mer opp for han at det ikke er lenge til det store skjer - spurte meg her en kveld om vi ikke burde lese litt om fødsel snart, slik at vi er forberedt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En riktig

GOD JUL

til Heidi, Pusla, Impia og alle dere andre!

:nissevink::nissevink::nissevink::nissevink::nissevink::nissevink::nissevink::nissevink::nissevink:

I morgen tidlig drar jeg, min kjære og lille nurket i magen til Vestlandet for å feire høytiden. Har som sagt ikke hatt så mye tid til å være på nett i det siste, men satser på å komme sterkt tilbake i det nye året! :nisse:

* 28+2 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 UKER -

3. TRIMESTER!

Endelig er jeg altså inne i siste fasen av svangerskapet! :hoppe:

Vi har hatt en kjempefin julefeiring med min familie, kom hjem igjen i går kveld.

I dag har vi vært på IKEA og kjøpt sprinkelbeskytter til vuggen, matte til stellebordet og en hylle som skal henge på soverommet. Så også etter hvitt stoff til ny himmel til vuggen, men det fant vi ikke. Var samtidig innom Barneverden for å se etter bilsete (Maxi-Cosi Cabrio) til bebisen, men siden det ikke var på salg så venter vi litt med å kjøpe det. Kjøpte derimot fibermadrass til vuggen, to strechlaken og noen vaskekluter. Så nå er mer og mer på plass av utstyr her! :tommelsmil:

Fikk også en del barneklær med meg fra min mor i julen. Tror nok ikke vi kommer til å bruke så mange av de, en del er litt grelle farger etter min smak og en del er litt slitt... Men noe er brukbart. Regner med at vi får en del nytt i gaver, i tillegg til det jeg selv allerede har kjøpt nytt. Og så er det jo begrenset hvor lenge man får bruk for de ulike størrelsene, bebiser vokser jo så fort.

Nå skal jeg se litt på TV og så forhåpentligvis få en god natts søvn. Våkner så tidlig for tiden, noen ganger er det upraktisk på hverdager når jeg ikke får sove igjen før jeg må opp for å gå på jobb. Angrer nesten litt på at jeg tilbød meg å jobbe i romjulen, hadde vært deilig å ha helt fri disse dagene. Men, men, da kan jeg ta meg fri med god samvittighet neste jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med siste trimester - det må være en herlig følelse! :-D

Og så gøy det må være å skaffe utstyr til babyen og forberede ankomsten, jeg håper inderlig at vi også får oppleve det om noen måneder.

Jeg har foreløpig ikke kjøpt en eneste liten babyting, kommer til å vente i hvertfall en måned eller to til, tenker jeg, tror jeg vil føle meg litt tryggere da.

I mens kan jeg kose meg med redebyggingen deres! ;)

Ha en fortsatt fin jul!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Martha, en fortsatt god jul til deg og dine!

Jeg "jobber" ogsaa i romjulen, er jo ingenting som skjer her saa langt, saa timene snegler seg avgaarde...

Gratulerer med 3. trimester! :blomst:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare innom for å ønske god jul og et godt nytt år! :kose:

Vi som jobber må ha noe å gjøre på jobb, så jeg har vært LITT inne på KG disse dagene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste trimester, så spennende!! Når jeg leser her inne får jeg virkelig en følelse av hvor fort tiden går, selvom det sikkert vil føles som det går litt tregt etterhvert for deg tenker jeg ;) .

Ser ut som dere har fått mye utstyr og klær på plass ja, det er så koselig å lese :) .

Ha en fin nyttårsfeiring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsner jenter! :klem:

Jeg har vært dødstrøtt :Gjesp: de siste dagene og veldig plaget av halsbrann... :kvalm:

Propper innpå med syrenøytraliserende (de som er anbefalt for gravide) men det hjelper ikke noe særlig. Virker som det ikke er så bra for meg i denne tilstanden å sitte rett opp og ned på kontorstolen med magen i klem. Skal til legen igjen mandag, spørs om jeg ikke må kaste inn håndkleet og be om ytterligere mer sykemelding. Hadde egentlig tenkt å prøve å jobbe lengst mulig frem til termin, men føler meg virkelig ikke på topp på hverdagene. Er bedre når jeg kan sove så lenge jeg vil og slenge meg nedpå sofaen når jeg føler for det.

Måtte legge meg og sove da jeg kom hjem i dag etter jobb, sov et par timer. Til middag hadde vi Toro Spaghetti Carbonara, er blitt en klassiker her fordi magen min tydeligvis tåler den. Og så har jeg funnet ut at is er nøytraliserende for magen - de fleste melkeprodukter egentlig. Så da kjøpte jeg inn en boks med Haagen Dazs Cookies and Cream! :sjarmor:

(Er skikkelig ismons fra før, trengte egentlig ikke enda en grunn for å spise is... :ler: )

Ellers var vi i familiemiddag i går, veldig koselig. Var litt småbekymret fordi jeg syntes jeg hadde kjent litt lite aktivitet i magen da kvelden kom. Heldigvis har det vært full rulle i dag! :rosasmil:

Svigermor skal sy himmel til vuggen og i dag kjøpte jeg stoff, helt enkelt hvitt. Vi har jammen mye klart nå ja. Men kommer hele tiden på ting jeg må få kjøpt:

- Ammepute (synes mange har så stygge trekk, håper jeg finner en fin en som ikke er for dyr)

- Bringebærkapsler (til å ta når fødselen nærmer seg for å forberede livmoren.)

- Weleda fødselsforberedelsesolje (for å forebygge revning...! :sjokkert: )

- Høie Allergo babydyne (med en antibakteriell fiber som hindrer midd, bakterier og sopp i å formere seg. Pga min middallergi. Finner jeg den hos Jysk kanskje?)

- Og så har jeg lyst på boken Forstå barnet ditt : 0-2 år av Stein Erik Ulvund. Fin lektyre for å slå ihjel tiden frem til termin, vil jeg tro. Og det er jo nå jeg har tid til å lese...

* 29+2 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men kommer hele tiden på ting jeg må få kjøpt:

- Ammepute (synes mange har så stygge trekk, håper jeg finner en fin en som ikke er for dyr)

:ler: Som å høre meg dette her... Mange synes nok at jeg henger meg opp i detaljer, men jeg nekter å fylle huset med stygge gjenstander med dårlig design. Utrolig hvor mye smakløst babyutstyr som lages. Så hold oss oppdatert om du finner en fin ammepute!

Vel overstått jule- og nyttårsfeiring forresten! Og lykke til med tredje trimester. Det høres slitsomt ut med den halsbrannen, har du prøvd å spise "Love hearts"? Det hjelper synes jeg. Men har en tendens til å spise de opp når jeg ikke har halsbrann da...

Ha en flott uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTTÅR

alle sammen!!

Tenk, et nytt år med mange nye muligheter! :hoppe:

Vi hadde en koselig og veldig rolig nyttårsaften sammen med noen få venner. Spiste kalkun og hadde panoramautsikt til rakettene.

Det beste som skjedde i dag, er at jeg var på svangerskapskontroll hos legen og fikk vite at nurket nå har snudd seg med hodet ned! :hoppe:

Dette fant legen ut ved å kjenne på magen min. "Her kjenner jeg noen bein som ligger opp", sa hun f.eks. Kjemperart at det går an å kjenne det! Men det var visst ikke så lett å kjenne på meg. Kanskje ungen ligger langt inne da? :klø: Anyway, det har ingen praktisk betydning.

Legen mente at nå blir hun liggende riktig vei frem til fødselen. Det betyr at jeg ikke trenger bekymre meg for evt setefødsel, altså 1 bekymring mindre! :Nikke:

Hjertelyden i dag var også fin, 140. Ellers ble jeg sykemeldt 100 prosent frem til fødselen, deilig. Føler meg virkelig ikke i form til å jobbe. Er så mye trøtt og halsbrannen herjer dagen lang. Det eneste som hjelper helt er å sove. Håper det blir litt bedre fremover siden jeg slipper å stå tidlig opp og kan være enda litt mer bevisst på hva jeg spiser. Føler jeg skylder lille knøttet å spise litt sunnere og enda mer næringsrikt heretter, det er visst ekstra viktig på slutten av svangerskapet siden fosteret er større og trenger mer næring enn før. Bl.a utvikler hjernen seg som bare det. Når jeg er sliten, spiser jeg ofte for mye søtt og har ikke så lyst på middag f.eks...

Ellers kjøpte jeg Weleda fødselsforberedende olje i dag. Det får bli mannens oppgave å smøre mellomkjøttet (for å unngå revning)... :sjarmor:

Har også kjøpt den boken jeg hadde lyst på, Forstå barnet ditt, og begynt å lese. Kjempeinteressant for meg som er ganske interessert i psykologi. Bl.a står det om søvnvaner, barnehage ift dagmamma etc.

Onsdag har jeg time hos spesialisten min og da får vi bekreftet enda en gang at alt er ok, bl.a når det gjelder hvilken vei :babyjente: ligger.

I går var vi på kino og så King Kong. Da var det kjempemasse aktivitet i flere timer i magen! Kanskje pga av mye høy lyd?

I dag har jeg også kjent masse, til og med når jeg ikke har hånden på magen kan jeg kjenne at hun tumler rundt der inne! :rosasmil:

* 29+6 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...