Gjest gjest1 Skrevet 8. desember 2005 #1281 Del Skrevet 8. desember 2005 Så flotte gaver du har kjøpt/laget til forloveren din. Skjønner at du setter pris på henne! Kos deg masse i helgen hos henne! Så gøy med vugge! Ekstra koselig er det jo at søstrene dine også har lagt i den. Vi har også en vugge i vår familie, men det er en som mamma vant på basar for noen år siden. Min Lillemann og søsters to barn har brukt den (vi fikk den ikke før etter Eldstemann var baby). Vi har ihvertfall startet en vuggetradisjon i vår familie. Den skal spares på slik at mine barnebarn kan bruke den (om foreldrene vil selvfølgelig - skal ikke være noen krevende farmor ) Om du trenger sprinkelbeskytter kommer an på vuggen. Er det ikke sprinkler i den så trenger du det jo ikke. Vi hadde ikke det i vår vugge ettersom den var "hel" på alle fire sider. Skal si du har shoppet barneklær om du har en svær bag allerede. Men så gøy å ha, og lurt at du har kjøpt i forskjellige størrelser. Ha en flott helg Martha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 10. desember 2005 #1282 Del Skrevet 10. desember 2005 Bare innom og sier hei Flott å høre at alt går bra, at dere har hatt en fin ferie og at planleggingen til snuppa kommer ut er i full gang! Tenker dere får en flott jul jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 11. desember 2005 #1283 Del Skrevet 11. desember 2005 Velkomme hjem, kjekt å ha deg tilbake! Håper du koser deg masse hos venninnen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #1284 Del Skrevet 12. desember 2005 Takk for hilsner alle sammen! Jeg hadde en flott helg med tett program hos forloveren min. Hun ble kjempeglad for albumet, slik jeg hadde håpet. Jeg fikk truffet nesten alle de andre venninnene mine som bor der, vært hos frisøren og kost meg masse. Var en tur på Spar Kjøp for å se etter noe basisutstyr til bebisen. Endte opp med å kun kjøpe en pakke flanellsbleier (skal være nyttig til både stelling, amming og som hodeunderlag har jeg hørt) pluss en stor pakke våtservietter i merket Simple (uten farge og parfyme, håper de er bra). Tenkte kanskje jeg skulle kjøpe noe mer, men syntes ikke de hadde så mye fint egentlig. Derimot ble det en tur innom H&M i dag, og der falt jeg for noen tøffe cargo pants i størrelse 68 og en søt rosa duffelcoat som kan bruke til neste høst tenker jeg. Kjøpte også noen flere hvite bodyer i ulike størrelser (to for prisen av tre). Eh... men du - er sprinkelbeskyttere til for at babyen ikke skal sette fast en kroppsdel mellom sprinklene, eller er det noe annet? ← Jeg har forstått det slik at sprinkelbeskytter er for å unngå at bebisen skal skalle hodet i treverket eller stikke ut en arm eller et bein og henge fast ja! Vi har nemlig en vugge med sprinkler i (som henger på et stativ). Og nå er vuggen ferdig malt! Den ble kjempefin og mannen er en knupp som gjorde jobben! Tenkte vi skulle kjøpe en enkel hvit sprinkelbeskytter/sengekant på IKEA til rundt femtilappen. Og i dag kom Winnie the Pooh og vennene hans i posten fra USA. De skal pynte opp på den hvite kommoden ved siden av vuggen, evt på en hylle vi skal henge på veggen. Og så har jeg kjøpt musikkuro, tepper etc med Winnie the Pooh. Oi, så travelt du har det da Men det er jo fint det, for da kommer både jul og etterlengtet baby tidligere ← Sånn tenker jeg også!! Denne uken blir omtrent like hektisk som forrige uke, med selskapeligheter både onsdag og torsdag. * 26+6 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #1285 Del Skrevet 12. desember 2005 * Mht sikkerhet for babyen: Noterer meg tips fra Snartmamma.com om ringer med klips på i babyforretninger til å feste på dynehjørnene og rundt sprinklene * Ellers var jeg hos jordmor i dag. Fikk høre hjertelyden og den var sterk og klar, lå visst på 56 hvis jeg ikke husker feil. Ble satt opp på ammekurs i januar (husk å ta med dukke) og fødekurs i februar. Wow, nå nærmer det seg! Bare to uker igjen så er jeg i 3. trimester. Ellers er jeg mye plaget av halsbrann for tiden. Knasker syrenøytraliserende flere ganger for dagen. Syntes Gaviscon fra apoteket smakte pyton, så jeg kjøpte Frutin fra helsekost. De er bedre smak på - mint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2005 #1286 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Skjønner du har hatt en strålende helg! Endret 12. desember 2005 av Jane Porter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 13. desember 2005 Forfatter #1287 Del Skrevet 13. desember 2005 27 UKER Skjønner du har hatt en strålende helg! ← Hei Jane Ja det var en super helg! Fikk også besøkt venninnen min som bor i USA - og hennes lille datter - som er i Norge for å feire jul hos foreldrene. Hun hadde med noen fine tepper til bebisen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 13. desember 2005 #1288 Del Skrevet 13. desember 2005 Så utrolig fort det har gått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. desember 2005 #1289 Del Skrevet 13. desember 2005 Er ikke lenge igjen naa, nei! Saa utrolig spennende det maa vaere!! Ha en fortsatt fin advent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 15. desember 2005 Forfatter #1290 Del Skrevet 15. desember 2005 Her går det slag i slag med gjøremål fremdeles - puh! Men bare en halv dag igjen på jobb nå, så er det helg. For i morgen har jeg FRI! I går hadde jeg min gravide venninne - med termin omtrent samtidig som meg - på julegløgg. Har hatt det som fast tradisjon å invitere en gjeng venninner på gløgg, risgrøt og julekaker de siste fem årene. Men i år var det dessverre flere som ikke kunne komme, så da ble det bare oss to. Men vi koste oss med gløgg, grøt og nybakte chocolate chip cookies. Så ble det jo anledning til å snakke masse om vårt favorittema da: B A B Y! (Kan være greit å skåne andre for detaljene som er mest for spesielt interesserte...) Viste venninnen min alt jeg har shoppet i USA til og jeg oppdaget selv også at det var jammen ikke lite...! Før hun kom ryddet jeg stort sett hele leiligheten, bakte cookies og pyntet med diverse julestæsj. Første gangen i går at jeg hadde fyr på adventstaken - jammen på tide! (Neste år blir det nok mer omfattende pynting og forberedelser til jul, siden vi skal feire hos oss selv og har fått barn). I kveld skal jeg ut å spise middag med en annen venninnegjeng, blir koselig. Ellers må jeg si det er mye aktivitet i magen for tiden. Og nå kjenner jeg det ikke bare på kvelden lenger, men jevnt utover dagen. Før måtte jeg helst ligge eller sitte tilbakelent med en hånd på magen for å klare å kjenne noe, mens nå merker jeg bevegelsene lettere. Det sies at aktiviteten er størst mellom uke 24 og 28, når fosteret har fått sterkere muskler og før det har blitt for stort til å bevege seg. Denne uken har også min kjære kjent masse, når han har ligget inntil meg med hånden på magen! :rosasmil: * 27+2 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 15. desember 2005 #1291 Del Skrevet 15. desember 2005 Denne uken har også min kjære kjent masse, når han har ligget inntil meg med hånden på magen! :rosasmil: ← Åhh så herlig!! Gleder meg så utrolig mye til mannen min også kan kjenne babyen vår bevege seg. Kjekt å lese at du er i fin form og koser deg med diverse aktiviteter. Desember er en utrolig koselig måned synes jeg, vinteren hadde nok blitt lang om vi ikke hadde hatt adventstiden midt i! Benytter sjansen til å ønske deg god helg, og sender en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 15. desember 2005 Forfatter #1292 Del Skrevet 15. desember 2005 God helg til deg FruE! Adventstiden er jo en tid fyllt av forventning - og vi har mye å glede oss til fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syrinen Skrevet 15. desember 2005 #1293 Del Skrevet 15. desember 2005 Tusen takk for gode ord i dagboken min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 16. desember 2005 Forfatter #1294 Del Skrevet 16. desember 2005 3 MÅNEDER TIL TERMIN! Tusen takk for gode ord i dagboken min! ← Skulle bare mangle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. desember 2005 #1295 Del Skrevet 17. desember 2005 Hei Martha. Du er ikke den eneste som er sent ute med adventstaken i år. Siden vi var bortreist førest søndag i advent så gikk hele adventstaken litt i glemmeboka, også fant jeg ikke lilla lys så her om dagen fant jeg den endelig frem og satte røde lys i den. I går tente jeg alle 4 lysene til og med. Så koselig at du har en venninne som er gravid og har termin nesten samtidig. Tenker dere hadde mer enn nok å prate om ja. Ha en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. desember 2005 #1296 Del Skrevet 18. desember 2005 Hei på deg! Nå har jeg lest over 20 sider i dagboka di - de sidene fra de første ukene i svangerskapet ditt. Jeg husker at du bekymret deg masse, og nå er det min tur til å være der, og jeg ønsket å få litt trøst og se at andre har det på samme måte! Jeg er så glad for at det går så bra med dere - tenk, bare 3 mnd igjen til terminen din. Ønsker deg og dine en god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 18. desember 2005 #1297 Del Skrevet 18. desember 2005 Må bare fortelle til noen I dag fikk jeg sms fra en venninne som har prøvd å få barn i maaaaange år og gått gjennom mange IVF of mange fryseforsøk. Jeg har aldri skjønt at de har orket å gå gjennom dette så mange ganger, men nå er de gravide ÅÅÅÅ, jeg ble så glad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 19. desember 2005 #1298 Del Skrevet 19. desember 2005 Har ikke glemt deg helt altså, men det er visst en stund siden sist jeg var innom ja . Koselig å lese at det går bra med deg og frøet, og at det er mye liv. Det er koselig at mannen din også kan få følelse med det som skjer der inne da!! Det kan sikkert føles litt rart for disse mannfolka å stå litt sånn på sidelinja liksom - det er jo like spennende for dem å bli foreldre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. desember 2005 #1299 Del Skrevet 19. desember 2005 Det er jo ikke så farlig om du er litt sent ute med adventssaken eller andre juleting. Verre når ungene er noen år og passer på at alt går riktig for seg Her i huset må vi tenne adventstaken hver dag og i går var de overlykkelige fordi vi endelig kunne tenne alle 4 lysene. Ha en fin mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 20. desember 2005 Forfatter #1300 Del Skrevet 20. desember 2005 28 UKER! Her var det kommet mange koselige meldinger gitt, til alle sammen! Har ikke hatt så mye tid til å være på nett i det siste. Fortsatt full rulle på jobb og ellers. Nå gjelder det særlig å få unna siste julehandelen innen fredag. Ser at det var lurt av meg å starte i litt god tid med julegavekjøp, men jeg kunne visst enda startet før. Skikkelig irriterende å gå i butikkene nå som de er stappfulle av folk og det er køer over alt... Fikk nå sendt avgårde juleposten i går etter litt stress med å gjøre brev og pakker klart. Etterpå roet jeg ned på julekonsert med en venninne som hadde fått billetter gjennom jobben. Kom skikkelig i stemning! Dagen i dag var ikke så koselig på jobb... :icon_frown: Alt for mye stress og mas, ble i skikkelig dårlig humør av det. Men da var det så herlig at lille knøttet i magen satte i gang med masse kollbøtter etter at jeg kom hjem i ettermiddag. Alt annet blir liksom uviktig i den store sammenhengen når jeg tenker på det lille vidunderet som skal ut i mars! :grine2: Tror jeg har godt av å få barn sånn sett - få litt balanse i tilværelsen ift jobb (selv om "tidsklemma" sikkert vil innhente oss etterhvert). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå