FruE Skrevet 21. oktober 2005 #1141 Del Skrevet 21. oktober 2005 Bare innom for å ønske deg god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 21. oktober 2005 #1142 Del Skrevet 21. oktober 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2005 #1143 Del Skrevet 22. oktober 2005 God helg, MS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 22. oktober 2005 #1144 Del Skrevet 22. oktober 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter #1145 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hei alle sammen! Nå er jeg tilbake fra kurs og har endelig tid til KG igjen. Kurset var interessant, men intenst. Deilig å være ferdig med det og hjemme hos mannen igjen! Det ble alt for lite søvn de tre dagene så jeg har vært ganske slapp hele helgen føler jeg. Fredag fikk jeg tid til et lite treff med venninnen min som også er gravid og har termin to knappe uker før meg. Artig å utveksle erfaringer, spesielt siden vi har strevd lenge for dette begge to. Hun kjenner mye spark allerede, i motsetning til meg. På fredags kveld var min kjære og jeg på middag hos noen venner av oss, koselig. I går var en rolig dag, med litt shopping. Først var jeg på H&M og byttet babydressen i str. 50 inn i et hvitt teppe (til vogn/seng) og en søt rosa pysjamas. Deretter dro vi på IKEA for å kjøpe rammer til noen forstørrede fotografier som vi skal ha i spisestuen. Der fant jeg også et teppe, et slikt som bebisen f.eks kan ligge på på gulvet på. (Ja, nå har jeg visst fått dilla på tepper!!) Det mest interessante som har skjedd de siste dagene, er at jeg har begynt å lekke...!!! Nei - har ikke fått inkontinens, heldigvis. Men da jeg sto og skulle kle på meg fredag morgen, oppdaget jeg plutselig et par dråper som hang fra det ene brystet. Halvvåken som jeg fremdeles var, begynte jeg å kikke opp i taket for å se om det lekket noe derfra! Skjønte jo etterhvert - til min store forbauselse - at det måtte være råmelk. Fortalte det til mannen og han syntes det var kjemperart. På kvelden måtte jeg sjekke dette ut litt mer og da jeg klemte litt, kom det jammen melk igjen! Og i dag skjedde det samme. Men bare ørsmå dråper. Utrolig fascinerende hvordan kroppen forbereder seg til å forsyne en liten baby. Jeg slo opp i en bok jeg har og der står det at joda, fra ca uke 20 kan det komme råmelk. Nå er jo jeg akkurat i uke 20, så er helt i rute. Godt å vite at kroppen fungerer. I morgen er det jobb igjen. Jammen glad jeg bare jobber halv dag. Ei på kurset mitt stilte spørsmål ved om det virkelig var vanlig å jobbe halv dag når man er gravid og "bare" trøtt... :evil: Jeg svarte henne rolig at med min forhistorie er det ikke noen vits i å presse seg og at legen har rådet meg til nettopp å ikke gjøre det. Jeg gidder ikke å hisse meg opp over slike kommentarer, men er glad denne damen ikke er min sjef...! Til syvende og sist bunnet kommentaren gjerne i misunnelse, siden damen holder på å bli skilt, er bitter og uten barn selv. Nå blir det middag om ikke så lenge og så har vi tenkt oss på kino. * 19+5 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 23. oktober 2005 #1146 Del Skrevet 23. oktober 2005 Kurs er virkelig slitsomt. Så morsomt å lese historiene dine om det å være gravid. Føler meg nesten gravid selv når jeg leser Sympatigraviditet... eller... jeg er jo litt gravid da.... med et adopsjonsbarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter #1147 Del Skrevet 23. oktober 2005 Kurs er virkelig slitsomt. Så morsomt å lese historiene dine om det å være gravid. Føler meg nesten gravid selv når jeg leser Sympatigraviditet... eller... jeg er jo litt gravid da.... med et adopsjonsbarn ← Visst er du gravid også! Man har jo mye av de samme drømmene og forventningene uansett om man føder selv eller ikke. Jeg så forresten en mamma med to (adopterte) kinajenter på IKEA i går. Tenker alltid på deg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 23. oktober 2005 #1148 Del Skrevet 23. oktober 2005 Jeg så forresten en mamma med to (adopterte) kinajenter på IKEA i går. Tenker alltid på deg da... ← Så koselig at du tenker på meg Jeg gleder meg noe så sinnsykt og kan ikke få 2007 til å komme fort nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter #1149 Del Skrevet 23. oktober 2005 Skjønner godt at du knapt kan vente! Jeg er også kjempeutålmodig til at babyen vår skal komme. Mannen minner meg på at jeg heller må konsentrere meg nå om alt vi ikke kan gjøre så mye av når vi får barn. Men jeg føler at jeg allerede har hatt så mye tid uten barn! Heldigvis stopper ikke livet opp når man får barn heller. Mannen og jeg tilbringer jo mye av fritiden hjemme hos oss selv, f.eks med å se film, surfe på nettet, lage mat etc og sånn sett blir sikkert ikke overgangen for oss så stor. Da er det vel verre for de som er vant til å drive mye med friluftsliv, gå på by'n og andre interesser utenfor heimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter #1150 Del Skrevet 23. oktober 2005 Denne stellevesken har jeg lyst på! (I svart eller rosa). Får se om jeg finner den i USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 23. oktober 2005 #1151 Del Skrevet 23. oktober 2005 Denne stellevesken har jeg lyst på! (I svart eller rosa). Får se om jeg finner den i USA. ← Den var stilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter #1152 Del Skrevet 23. oktober 2005 Nå har vi nettopp spist deilig Fettucine Alfredo med kylling som mannen laget Straks skal vi avgårde for å se Broken Flowers på kino. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 23. oktober 2005 #1153 Del Skrevet 23. oktober 2005 Den stelleveska var kul, ser ut som en helt vanlig veske, jo. Håper dere koste dere på kino, var filmen bra? Skal prøve å lure med meg typen på kino snart, men det går litt treeeeegt med sånne planer . Ellers leser jeg med store øyne og interesse her - lekke melk før babyen er født, har jeg aldri hørt om . Godt man har bøker da, så man vet at sånt kan være normalt!! Og sånne uvitende mennesker er overalt, ikke noe å bry seg om med kommentarer fra sånne. Hun vet bare ikke bedre, stakkars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter #1154 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hei Pusla Ja ikke sant den vesken var kul? Og så står det at den kan brukes som vanlig veske også. Filmen var ok nok. Litt slow kanskje. Ellers så byr svangerskap på en rekke nye, rare ting ja! Og jeg gidder ikke bry med særlig om dumme kommentarer nei Snakket med en annen dame på kurset som fikk kraftig svangerskapsforgiftning da hun var gravid fordi hun ikke tok nok hensyn til seg selv. Så man skal lytte til kroppen sin, mener jeg. Tror definitivt jeg ville hatt mer plager hvis jeg f.eks hadde jobbet full tid nå, kjenner meg selv så godt. Og så tror jeg bebisen har det bedre i magen når mammaen hennes har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #1155 Del Skrevet 24. oktober 2005 I natt drømte jeg at jeg fikk en blødning etter gynekologbesøk :icon_frown: Heldigvis at det bare var en drøm! :icon_smile: Måtte forresten gråte en skvett da jeg så Puls på NRK nettopp, handlet om kuvøsebarn... Tydeligvis at svangerskapshormonene gjør sin virkning på følelseslivet ja. Ellers veldig fornøyd med at jeg tilfeldigvis fant to julepresanger på vei hjem fra jobb i dag. Både mormor og mor skal få tovede tøfler fra Nepal. I tillegg skal de få innrammede bryllupsbilder av oss. Det skal også far og farfar få. I kveld har jeg klart å "lure" meg til skonr. til søstrene mine og bestevenninnen min, skal se om jeg finner tovede tøfler til dem også. Mannen skal få den nyeste kokeboken til Bagatelle-sjef Eyvind Hellstrøm i julepresang + noe mer. Så håper jeg han lager masse deilig mat til meg i det nye året også! Skal se litt etter presanger i USA også, men kjenner jeg meg selv rett, så blir det vel mest shopping til bebisen der... Apropos USA, så følger jeg spent med på nettet i dag om orkanen Wilmas herjinger i Florida. Håper virkelig ikke skadene blir for store og at de får ryddet opp før ferien vår om knappe 4 uker. * 19+6 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 24. oktober 2005 #1156 Del Skrevet 24. oktober 2005 Ja, huff, dere skal til Florida dere. Hvor i Florida er det dere skal? Og vet du om herjingene er store der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #1157 Del Skrevet 25. oktober 2005 Skummelt å reise til USA for tiden. Håper ikke denne som herjer nå ødelegger for ferien deres da. Ser du er godt igang med julegavene i år. Vi har ikke begynt å tenke på det engang vi.... Og den kommetaren fra hun på kurset viser jo bare at hun er totalt uviten og bare ikkes kjønner bedre enne å lire ut av seg sånne dumme kommentarer. Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 25. oktober 2005 #1158 Del Skrevet 25. oktober 2005 Mannen skal til Florida om halvannen uke, og jeg tror det skal gå bra - leste på nettet at orkansesongen er ferdig i slutten av oktober, så det er HELT sikkert bra når dere drar over! Tuuusen takk for at du la ut den pai-oppskriften, jeg lagde den til svigermor i går, og hun elsket den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #1159 Del Skrevet 25. oktober 2005 20 UKER Nå er jeg halvveis i svangerskapet - jippii!! :hoppe: MrsL: Vi skal til Miami Beach. Nå har visst orkanen Wilma forlatt Florida igjen og da håper vi at det ikke kommer flere kraftige stormer før vi kommer dit! Har inntrykk av at omfattende strømbrudd stort sett var det verste som skjedde i området der vi skal være. Men det må de jo klare å ordne opp i på 3 1/2 uke vil jeg tro. Som jeg sa til mannen i går: Så lenge strømmen virker på hotellet og i butikkene, så skal nok jeg klare meg fint de to ferieukene! Heidi: Jeg pleier vanligvis ikke å være så tidlig ute med julepresangene. Men siden energien er litt begrenset og jeg heller ikke vet hvordan formen blir de neste mnd, så tenkte jeg å starte i god tid i år. For jeg elsker jul og gaveinnkjøp, men har lyst å kose meg med det slik at førjulstiden ikke bare blir stress! Etter jobb i dag skal jeg på jakt etter tøfler til bestevenninnen min. Som sagt så oppdaget jeg disse tovede tøflene tilfeldigvis i en butikk i går og synes det er en kjempegod gaveidé til flere. Peony: Så bra at moren din likte paien! Jeg elsker pai selv og det er jo så anvendelig å servere, alt mulig fyll man kan variere med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #1160 Del Skrevet 25. oktober 2005 Fant tøfler til venninnen min, knallrosa. Håper hun blir glad for dem. Faktisk så driver hun selv og lager tovede vesker, så kanskje hun kan bruke tøflene fra meg som inspirasjon til egen produksjon. Skulle ønske jeg var like kreativ med håndarbeid! Men har tenkt å utfolde meg litt kreativt med å lage invitasjoner til julegløgg, en fast tradisjon som jeg startet for fem år siden. Så i dag kjøpte jeg glansbilde-engler - sånne gammeldagse - på Tanum. De skal jeg lime på kort av lys lilla kartong, tenkte jeg. Kommer jo helt i julestemning med det snøværet som er i Oslo i dag! Rart at det ikke har vært snø i det hele tatt før i dag (bortsett fra noen fnugg på søndag) og så plutselig bare laver det ned og byen blir til et julekort. Foreløpig veldig våt snø da, så man blir skikkelig våt på bena. Tror jeg må kjøpe meg de gummistøvlene jeg har tenkt på snart... Nå er det tid for en liten høneblund på sengen, før min kjære kommer hjem. Jeg har handlet ingredienser til wok, håper han vil lage middagen... Ellers så er jeg omtrent helt sikker på at jeg kjente sparke (evt dunke) mot hånden min i går kveld...! Det var ihvertfall noen tydelige bevegelser i magen som jeg ikke kunne ta feil av. Kjenner av og til noen svake bevegelser når jeg har spist eller drukket noe. Gleder meg til å kjenne kraftigere spark! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå