Martha Stewart Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter #1121 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Takk Heidi! MrsL: Det tar jeg som et kompliment! Dere skal få rapport om maten blir bra i morgen! Peony: Den paien må jo passe bra for vegetarianere. Aller først i morgen skal vi på ordinær ultralyd på sykehuset - spennende!! Håper selvsagt vi får se at alt er bra med lille nurket i magen. Og så er jo det store spørsmålet igjen: Blir det en - eller likevel en ?? Må være der tidlig, så nå skal jeg hoppe til køys og få litt søvn. Endret 17. oktober 2005 av Martha Stewart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 17. oktober 2005 #1122 Del Skrevet 17. oktober 2005 Spennende i morgen! Lykke til! Spennende aa faa bekreftet om det blir blaatt eller rosa babytoy som skal handles inn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 18. oktober 2005 #1123 Del Skrevet 18. oktober 2005 Lykke til på UL i dag MS! Blir veldig spennende å se om du får bekreftet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 18. oktober 2005 #1124 Del Skrevet 18. oktober 2005 Så spennende med UL! Gleder meg til å lese neste oppdatering fra deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #1125 Del Skrevet 18. oktober 2005 Koselig at dere følger med meg alle sammen! Da er vellykket ultralyd overstått!! :hoppe::hoppe: Alt så perfekt ut, slik som forventet. Jordmoren som utførte ultralyden mente at vi hadde all grunn til å være optimistiske om at dette blir et velskapt barn. Og lille nurket suttet på tommelen sin der inne! :grine2: Det var rørende for både meg og min kjære å se det lille barnet vårt på skjermen. Og vi fikk enda en gang bekreftet JENTE!! Jeg hadde på forhånd drukket cola slik at det skulle være litt aktivitet i magen. I vennekretsen min er dette et velprøvd triks for å se om det er gutt eller jente. De som har fått gutt, har da sett dette veldig tydelig på ultralyd etter å ha drukket cola nemlig... Vi snakket litt med en barnepleier også, ifm at vi skal delta i den stor Mor og barn-undersøkelsen. Hun mente at jeg så ut som en jentemor, dvs feminin - morsomt! :rosasmil: (Kan jo ha litt med at jeg hadde på meg skjørt og rosa genser i dag). Både jeg og mannen leverte blodprøve ifm undersøkelsen og jeg leverte urinprøve. Så skal vi fylle ut noen skjemaer og sende inn. I tillegg fikk jeg offisielt tildelt fødeplass på Ullevål i dag. Er glad vi får anledning til å bo å barselhotellet der, så kan jeg og mannen være sammen hele tiden. Ellers så var jeg nesten overrasket over at jeg følte meg så rolig og lite nervøs på forhånd i dag morges. Spaserte ut igjen av sykehuset like glad og fornøyd som da jeg gikk inn. Men uansett er det jo alltid spennende uansett. At jeg kan være så rolig og avslappet nå, har nok mye å gjøre med at jeg har hatt så mange ultralyder allerede. Før vi så hjerteaktivitet første gangen i uke 10, var jeg en nervebunt. Måtte jo selvsagt feire litt igjen i dag da, med å kjøpe en liten velourdress - rosa! - som det står "princess" på. Den ungen kommer nok ikke til å mangle klær og utstyr nei... Nå det blir det litt hektisk resten av uken. Skal jo ha venninner på besøk i kveld og i morgen drar jeg på kurs frem til fredag. 19 UKER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 18. oktober 2005 #1126 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hurra!!! En perfekt liten prinsesse Tenk - om en uke er du halvveis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 18. oktober 2005 #1127 Del Skrevet 18. oktober 2005 Gratulerer med 19 uker og vel overstaatt ul! *tar et lite kakestykke jeg ogsaa* Den dressen hoertes nydelig ut....sukk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #1128 Del Skrevet 18. oktober 2005 Takk Peony og Popelka! :rosasmil: Glemte forresten å si at den terminen som jeg har forholdt meg til en stund - 16. mars - ble opprettholdt etter undersøkelsen i dag. Litt morsomt, for selv om man vet helt sikkert når man hadde siste mens, så er det først og fremst hodestørrelsen de setter endelig termin etter. Mange opplever jo å få ny termin etter ordinær ultralyd. Jeg har tidligere fått oppgitt menstermin 19. mars av gynekolog og 20. av fastlegen (de regner visst litt forskjellig). Da vi var på utvidet ultralyd i uke 12, anslo den legen 16. mars ift fosterets vekst så langt. Dette stemmer bra med da jeg fikk eggløsningssprøyten, vet jo veldig nøyaktig når befruktningen må ha skjedd av den grunn. Dvs. enten på bryllupsnatten (!) eller på mannens bursdag dagen før... Fin bursdagsgave han fikk av meg da, må jeg si... Evt. kan vi si at dette var morgengaven fra hver av oss til den andre! Uansett ser det ut til at barnet vårt har vokst utrolig gjennomsnittlig til nå og det er jo bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. oktober 2005 #1129 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det er bare helt superromantisk at prinsessa deres ble til på selveste bryllupsnatten (eller dagen før). Tenk det blir litt av en koselig historie og fortelle henne da når hun blir litt eldre. Så ønsket til denne verden og samtidig bli til da foreldrene giftet seg. Kos deg med venninnekveld i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #1130 Del Skrevet 18. oktober 2005 Takk Heidi! Ja det er jo nesten for godt til å være sant - bryllup og baby i magen samtidig!! Min mamma ble visst til på mormor og morfars bryllupsnatt 26. juni, så dette er en familietradisjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. oktober 2005 #1131 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det er bare helt superromantisk at prinsessa deres ble til på selveste bryllupsnatten (eller dagen før). Tenk det blir litt av en koselig historie og fortelle henne da når hun blir litt eldre. Så ønsket til denne verden og samtidig bli til da foreldrene giftet seg. Kos deg med venninnekveld i kveld. ← Skjønner godt at du løp rett ut å kjøpte rosa klær til den lille prinsessen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #1132 Del Skrevet 18. oktober 2005 Skjønner godt at du løp rett ut å kjøpte rosa klær til den lille prinsessen din ← til deg JP Ja i dag var ihvertfall rette dagen å shoppe, ble jeg enig med meg selv om! Og du vet den ytterdressen vi "snakket" om? Først kjøpte jeg den i str. 56. - Nei, det ser for stort ut, mente mannen. Så jeg byttet den inn i str. 50. Men så fant jeg ut etter å ha forhørt meg - bl.a med deg - at det kanskje blir for lite. Så nå har jeg to dresser!! Fikk en sånn fiks idé om at det er dødsviktig at gullet mitt reiser hjem fra sykehuset med stil - i klær som passer helt perfekt... Nå tror jeg virkelig at svangerskapshormonene har angrepet min ellers så rasjonelle hjerne for alvor!! Men tror jeg skal bytte inn den minste i noe annet fint på H&M - jeg har sett meg ut noe allerede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 18. oktober 2005 #1133 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg er så utrolig glad på dine vegne, og selvfølgelig mannens vegne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 18. oktober 2005 #1134 Del Skrevet 18. oktober 2005 Så flott! Du klarer virkelig å formidle gleden din her inne MS! Jeg blir utrolig glad på dine vegne. Fortalte mannen om cola-tipset, så det skal nok definitivt prøves før UL den 16. novmber. Vi har også veldig lyst til å vite kjønnet. Drøm søtt om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2005 #1135 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg må le litt av deg altså MS, men det er IKKE vondt ment! Syns det er koselig å lese om "redebyggingen" din og nå sitter du der med 2 dresser. Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. oktober 2005 #1136 Del Skrevet 19. oktober 2005 Grattis med jente (snart! ) !! Måtte dere prøve lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter #1137 Del Skrevet 19. oktober 2005 MrsL og Fru E: Tusen takk!! Cola-trikset er verdt å prøve ja! Heidi: Jeg ler av meg selv også jeg! Og mannen erter meg for mine snurrige innfall som jeg får innimellom... Epica: Takk! Vi startet prøvingen for 3 år siden, så ja, jeg synes det føles lenge. Men det er jo en del som sliter lenger enn oss også. Det klaffet på første forsøk den gang, men det gikk galt. Så fikk jeg en del komplikasjoner og opplevde ytterligere 2 tidlige spontanaborter. Veien frem til i dag har vært kronglete, kan man si. Men gud så fantastisk det føles når det endelig sitter!! Jeg føler meg bare så utrolig takknemlig for at vi sannsynligvis skal få barn nå. Kjekt at jeg klarer å formidle den gleden til dere her inne!! Ellers ble det ganske sent i går, måtte bruke en del tid på å rydde etter at jentene hadde gått også. Ville ikke etterlate min snille mann et rotehus siden jeg skal bort i 3 dager. Men vi hadde en kjempekoselig kveld. Paiene ble visst vellykket, skal jeg tro tilbakemeldingene. Passet godt med parmaskinke i den Jarlsbergpaien (brukte Mozzarella i stedet for Jarlsberg). De andre drakk selvsagt rødvin, mens jeg var snill pike og holdt meg til vann. Synes ikke det er noe vits i å risikere noe ved å drikke alkohol mens jeg er gravid. Nå drar jeg straks avgårde på kurs, kommer tilbake fredag. Da er vi invitert til venner av oss på middag. Deilig få middag servert også! Ha en fortsatt fin uke alle sammen! * 19+1 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. oktober 2005 #1138 Del Skrevet 19. oktober 2005 Så godt at det endelig klaffet Uff, jeg er liivredd for at vi må prøve lenge... Men må jo bare ta det som det kommer, og legge alt best til rette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2005 #1139 Del Skrevet 19. oktober 2005 Synes en dress i str. 50 og en i str. 56 hørtes bra ut jeg Ha noen fine dager på kurs, og ellers en fortsatt fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 19. oktober 2005 #1140 Del Skrevet 19. oktober 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå