Gå til innhold

Store forventninger

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vogner som er vendt den veien er veldig in nå, men jeg har lest at eksperter ikke anbefaler å ha barna vendt vekk fra mor, men hva vet vel jeg egentlig  ;) .

:klem:

Du har rett Pusla, det har jeg hørt også. Men det geniale er at man kan bruke den begge veier! ;)

Ellers skal vi hente det nye vitrineskapet vårt i morgen! :hoppe:

Det er kirsebærfarget og matcher sånn sett resten av spisestuemøblene våre.

Kjøpte det for bryllupsgave-penger og har jammen ventet lenge nå, bestilte det i juli. Da får vi endelig plassert det nye serviset vårt også, som foreløpig er stablet inne på soverommet. All skapplass vi har fra før er nemlig full.

Så kult å få skapet i hus før den store venninnekvelden jeg skal ha om et par uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du har rett Pusla, det har jeg hørt også. Men det geniale er at man kan bruke den begge veier!  ;)

Er det noen sak ;) .

Skrevet
Vogner som er vendt den veien er veldig in nå, men jeg har lest at eksperter ikke anbefaler å ha barna vendt vekk fra mor, men hva vet vel jeg egentlig  ;) .

Da har Pusla fått med seg noe som visstnok er veldig viktig. barna føler seg tryggere når de sitter slik at de kan se moren eller den som triller. Så mange inntrykk som de blir bombardert med der de sitter, er de visst avhengige av å lese morens/den voksnes reaksjoner på omgivelsene. Ser vedkommende engstelig ut, er det grunn for barnet til å bli engstelig, og dersom vedkommende ser glad og trygg ut, føler også barnet seg trygg. Det var ihvertfall det jeg leste i et intervju med bl.a. noen som jobbet i en barnevognbutikk og har gjort det i mange år.TROR det var en barnepsykolog med der og. Synes egentlig det hørtes ganske logisk ut jeg.

Jeg blir glad av å lese her inne, du oser lykke for tida. :klem:

Skrevet

16 UKER - 4 MÅNEDER! :gratulerer:

Jeg blir glad av å lese her inne, du oser lykke for tida. :klem:

:klem: Tusen takk! Jeg er veldig lykkelig for tiden!

Selv om den fysiske formen ikke alltid er helt på topp. I går fikk jeg visst svi for at jeg spiste så mye tung fordøyelig mat i helgen, med kvalme, halsbrann og hodepine. Er ikke helt på topp i dag heller, har sovet litt dårlig de siste nettene. Er blitt ganske tett i nesen igjen også, liker ikke å bruke nesespray men det må til om kvelden hvis jeg skal få sove. Ja, ja, nå får jeg litt dårlig samvittighet fordi jeg klager her - dette er jo egentlig miniproblemer når jeg er så priviligert å få være gravid!! :-D

Mannen har sjekket priser igjen på Miami-tur - det er fortsatt ganske billig i november! :danse:

Snakket lenge på tlf i kveld med venninne som også er gravid, hun har termin i november med barn nr. 4. Hun har reist masse både når hun har vært gravid og med småbarn, synes vi burde ta turen og kose oss mens vi fremdeles bare er to.

Det gjenstår vel bare for min kjære å få helt avklart om det blir noe av et frilansprosjekt i slutten av november, slik at vi kan få bestilt flybilletter.

Ellers var jeg hos akupunktøren min igjen i dag, for siste gang på lenge. Tror det er ok å ta en pause nå og så begynne å ta modningsakupunktur for livmorhalsen når det nærmer seg fødselen. Hun kommenterte magen min og sa at nå var den ikke til å ta feil av; man kan tydelig se at jeg er gravid! :-D

Nå tror jeg at jeg skal krype til køys med min kjære mann og få en god natts søvn! :sove:

Skrevet (endret)

Tenk at du nærmer deg halvgått svangerskap!! Det er jo helt fantastisk. Kjekt å lese at du har det så fint, det gir sikkert masse gode vibrasjoner til den lille.

Må innrømme at barnevogner og annet barneutstyr er en helt ny verden for meg, det er nok en del å sette seg inn i der ja! Og så jeg som alltid må sjekke tester av alle slag på nettet før jeg gjør innkjøp... Dette kan ta tid! Mitt inntrykk etter å ha lest litt om vogner her inne, er at det er like mange oppfatninger av hvilken vogn som er best som det finnes vogner...

Jeg har forresten ikke vært på yoga, tenker å begynne i slutten av oktober. Hold meg oppdatert om du begynner før meg da vel!

Ha en flott dag! :klem:

Endret av FruE
Skrevet
Tenk at du nærmer deg halvgått svangerskap!! Det er jo helt fantastisk. Kjekt å lese at du har det så fint, det gir sikkert masse gode vibrasjoner til den lille.

:rosasmil: Ja det er helt fantastisk! Prøver å tenke gode tanker og håper nurket der inne koser seg!

Jeg fikk forresten høre hjertelyden hos fastlegen min i dag! :hoppe:

Det banket raskt og sterkt! :grine2:

Og jeg hadde heldigvis ikke urinveisinfeksjon, som legen var usikker på for to uker siden. Puh!

Må innrømme at barnevogner og annet barneutstyr er en helt ny verden for meg, det er nok en del å sette seg inn i der ja! Og så jeg som alltid må sjekke tester av alle slag på nettet før jeg gjør innkjøp... Dette kan ta tid! Mitt inntrykk etter å ha lest litt om vogner her inne, er at det er like mange oppfatninger av hvilken vogn som er best som det finnes vogner...

Både "mamma"-verdenen og "utstyrs"-verdenen er veldig nye og fascinerende for meg! Det er jo en jungel å orientere seg i av ting og tang til de små. Man klarer seg sikkert strengt tatt med et minimum av det billigste. Men jeg merker selv at fristelsen til å kjøpe allslags nyttige og unyttige duppeditter til den lille, er stor! :sjarmor:

Mht vogner så har jeg samme inntrykk som deg: Det er smak og behag. Jeg har orientert meg litt på netttet, vært innom et par butikker og ellers forhørt meg med venninner. Er forresten også glad i sånne forbrukertester! :Nikke:

Er vel blitt litt påvirket av noen vi kjenner og kommer muligens til å ende opp med samme vogn som dem: En i'coo Platon, kombivogn. Med en såkalt softbag i tillegg kan vi bruke vognen fra babyen er nyfødt.

I morgen er det jobb igjen! Bare 50 prosent heldigvis. Føler meg ikke i form til mer. Tenkte jeg skulle jobbe hver dag, men halve dager.

* 16+2 *

Skrevet
Da har Pusla fått med seg noe som visstnok er veldig viktig

Hun pusla blir nok en veldig god mor en dag :sjarmor: .

Fy flate, over fire måneder allerede - jeg synes tida går rasende fort jeg! Og det er veldig koselig å lese om utviklingen her. Lykke til med å jobbe litt igjen, sikkert lurt å begynne litt rolig, men det blir kanskje litt godt å komme i gang igjen og?

Skrevet
Hun pusla blir nok en veldig god mor en dag  :sjarmor: .

Du blir sikkert en kjempegod mor! :klem:

men det blir kanskje litt godt å komme i gang igjen og?

Hmm - det er jeg spent på! Skal melde tilbake når jeg har prøvd... ;)

Skrevet

Ellers føler jeg meg bedre i dag, ikke så ille halsbrann nå - pleier å sette inn for fullt på denne tiden av dagen. Kanskje det var lurt å spise masse gulrøtter, tror jeg må være flinkere til å spise frukt og grønt, ser ut til at jeg får mindre halsbrann da. Kan dessverre ikke drikke appelsinjuice slik jeg pleier - det er det aller verste for magen akkurat nå! :kvalm:

Skal ihvertfall ha med meg masse til å spise innimellom på jobb i morgen: Frukt, mandler og kjeks. Så blir jeg forhåpentligvis ikke så kvalm da.

Nå holder mannen på å montere det nye vitrineskapet vårt! :hoppe:

Skrevet

Har dere også kjøpt vitrineskap? :) Vårt ble så fint - kjempefornøyd:)

Skrevet

Hei paa deg, Martha! Bare innom raskt for aa oenske dere en riktig god helg!

Klem fra meg!

Skrevet

Hvordan er det med deg? Ha en fortreffelig helg sammen med din kjære :)

Skrevet (endret)

Jippi - vi har kjøpt flybilletter + bestilt hotell i Miami til midten av november! :hoppe:

Da gjenstår bare å bestille leiebil, men det haster ikke. Her skal vi bo i 2 uker - ca 50 meter fra en flott strand! :danse:

* 16+4 *

Endret av Martha Stewart
Skrevet

Å, så deilig da! Det så flott ut. Det blir sikkert en veldig fin ferie!

Skrevet

:klem: til Pusla og dere andre som titter innom!

I dag føler jeg meg helt høy av glede!! :hoppe::hoppe::hoppe:

For vi har vært på ny ultralyd og lille knøttet var i full aktivitet! Helt herlig å se det hoppe og sprette rundt der inne! Så ut som det tok spenntak i livmoren med de små føttene sine og hoppet rundt omkring! :grine2: :grine2: :grine2:

Og legen var ganske sikker på at bebisen er en JENTE!! Akkurat som jeg har hatt en følelse av... :babyjente:

Men det er jo ikke 100 prosent sikkert, så vi får vel vente litt til med å kjøpe inn rosa klær... Lille knøttet lå en del med lårene sammen, så det var ikke lett for legen å se noe med det samme.

Rutineultralyden på Ullevål er om 2 uker, så da får vi vel dobbeltsjekket kjønnet. Der skal de gå veldig grundig gjennom alle organer, så jeg regner med at vi får bekreftet eller evt avkreftet da.

Anyway, min kjære lurer nå på hvordan han vil bli som far til jente, kan ungen være med på litt macho aktiviteter f.eks. Han er ikke spesielt macho i utgangspunktet, så det tror jeg ikke er noe å bekymre seg for... :ler:

Derimot kommer ungen vår til å bli veldig interessert i musikk, hvis pappaen får påvirke... :rosasmil:

Ellers hadde nå morkaken beveget seg bort fra livmormunnen, så det er ikke lenger fare for forliggende morkake - placenta previa - som kunne ført til blødninger og keisersnittt. Puh!

Men morkaken ligger på fremre livmorvegg, så da er det ikke rart om jeg ikke kjenner spark på lenge. Uansett er det ganske tidlig å kjenne spark ennå - men jeg har hørt om en del som kjenner det så tidlig.

* 16+6 *

Skrevet

Saa geoy med jente! :hoppe: (og like goey med gutt ogsaa, hvis det blir det). Men selv haaper jeg vaar foerste blir jente, av en eller annen grunn.

Miami hoeres knall ut.

Kos deg videre, uten halsbrann!

Skrevet
Herlig. Navnet da? Er det klart eller?

Navnet er klart ja! ;)

Popelka: Vi holder absolutt fremdeles muligheten åpen for at det kan bli en gutt - og klart vi vil bli like glade for det! :rosasmil:

Samtidig må jeg innrømme at jeg alltid har ønsket meg minst 1 datter... Tror vel ikke det er uvanlig for kvinner å gjøre det. Skal prøve å vente til etter neste ultralyd om 2 uker før jeg kjøper noe rosa - men jeg tror det blir vanskelig...

Er så spent på venninnen min - som bare er litt lengre på vei, hun skal på ultralyd i morgen og har på forhånd en sterk følelse av at det blir gutt. Vi får se om det også slår til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...