Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

ÅH - for ørtende gang titter jeg innom - og nå er det ingen som ler av meg! ;)

Så herlig å lese at dere hadde en så flott opplevelse på ul i dag - det gleder hele mitt hjerte, og jeg smiler her jeg sitter!

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk igjen jenter! :kose:

I dag feirer vi

10 UKER

her i huset! :gratulerer:

Dvs. at lille embryo er blitt lille foster! :babysmokk:

Var ute og kjørte bil med mannen i går. "Tenk, dette er første bilturen til fosteret", sa han... :ler:

Føler at jeg kanskje kan klare å senke skuldrene litt nå ja. Gleder meg f.eks sånn til å begynne å kjøpe inn ting!

Skal på ny ultralyd igjen om to uker. Og i går fikk jeg innkalling i posten til den rutinemessige ultralyden på Ullevål i uke 18, den 18. oktober. Kan knapt vente med å få vite om det blir gutt eller jente, og etter det skal jeg kjøpe inn noe rosa eller lyseblått tøy!! :Nikke:

I kveld skal vi på middag hos noen venner. Heldigvis ble det ikke hos oss denne gangen likevel, for jeg er alt for kvalm til å styre med matlaging etc... Blir deilig å bare komme til duk og dekket bord. (Vanligvis elsker jeg jo å invitere folk på middag).

God helg til alle som leser her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så glad jeg blir av å lese her inne ....... :klem: Og mannen din er jo bare helt utrolig rørende og morsom på samme tid. Liker han jeg :)

Skal dere vite på forhånd hvilket kjønn det blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så glad jeg blir av å lese her inne ....... :klem: Og mannen din er jo bare helt utrolig rørende og morsom på samme tid. Liker han jeg :)

Mannen min er toppers ja! :Nikke:

Daglig kommer han med sånne underfundige kommentarer som får meg til å le...

Skal dere vite på forhånd hvilket kjønn det blir?

Vi skal definitivt vite hvilket kjønn det blir ja - hvis det er mulig å se det på ultralyd da! Utålmodige og nysgjerrige meg hadde nok aldri klart å frivillig vente med det til fødselen! Heldigvis er mannen enig... ;)

Nå er jeg endelig ferdig med de to kakene jeg har lovet å ta med i nevøen vår sin barnedåp i morgen. Marsipankake med mandelbunn og sjokoladebiter, og ostekake med jordbær og gelé på toppen. Tror de ble bra.

Ellers hadde vi en koselig kveld i går. Men da jeg kom hjem ble jeg kjempedårlig og kastet opp. Mannen ble også uvel i magen, så vi lurer på om det var maten vi fikk servert. De hjemmelagede hamburgerne smakte jo kjempegodt, men, men...

Nå er det til køys og prøve å få en god natts søvn, må opp tidlig i morgen. Håper jeg blir noenlunde opplagt så jeg får utbytte av dagen. Har nemlig vært veldig kvalm og sliten de siste par dagene.

Fortsatt god helg alle sammen! :klem:

* 10+1 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos dere i barndåp :)

Får vi her inne vite noe om kjønnet når dere vet det eller? *MrsL er også nysgjerrig*

Ja, jeg ser ingen grunn til ikke å bekjentgjøre det! :Nikke:

Og jeg håper det blir vi som holder barnedåp neste gang ja.

Dagen i går var bra. Flott dåp, nydelig vær og deilig mat. Min kjære og jeg ble begge to slitne etterhvert, han hadde vondt i halsen. Så i dag var vi hjemme begge to. Jeg fikk forferdelig mageknip i natt og våknet flere ganger pga det. Kjipt.

Har følt meg bedre i dag etter at vi begge sov lenge.

Ellers spiste vi deilig middag i dag, svin ytrefilet med kokte poteter, asparges og rømme. Men nå kjenner jeg halsbrannen komme igjen. Vet ikke om jeg skal ta syrenøytraliserende eller spise en brødskive. Æsj.

* 10+3 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa,

Det er så er morsomt å høre deg beskrive graviditeten din. Spesielt siden det har tatt en stund. Så jeg må si at du IKKE får NOE sympati med at du er kvalm! :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Pusla og Imax! :kose:

Så jeg må si at du IKKE får NOE sympati med at du er kvalm! :ler:  :ler:

Nei, jeg føler meg absolutt priviligert som får være gravid - kvalme eller ei!! Ville ikke unnvært det for alt i verden! :)

Var hos akupunktøren min igjen i dag og hun synes også det er litt bra at jeg er kvalm. Bare noen uker til nå forhåpentligvis, før jeg er i bedre form igjen.

Så var jeg hos fotpleier og fikk stelt undersåttene - deilig! Etterpå var jeg dødssliten. Så rart at det å være gravid krever så mye energi! Vet at det ikke er slik for alle, men har hørt at det er ganske vanlig å være mer sliten enn ellers. Sekretæren hos legen min sammenliknet graviditet med en fjellklatringsekspedisjon, fordi det krever så mye energi å lage nytt liv. Føler meg som en skikkelig rugehøne for tiden, ruging er omtrent alt jeg orker.

Skulle egentlig vært på lederkurs gjennom jobben fra og med i dag og frem til fredag. Men det er lange, intensive dager, no way om jeg ville klart det nå. Klarer nok ikke den timeslange bilturen dit en gang uten å bli dritdårlig. Synd, men man kan jo ikke få med seg alt her i livet. Og nå er det å være gravid klart viktigst for meg! :Nikke:

* 10+4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kurset får du sikkert tilbud om igjen senere. Sikkert veldig bra og lærerikt så hvis arbeidsgiveren din mener at du burde ha det så får du det nok en annen gang :)

Du får passe på deg selv du nå, rugehøna :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Godt å lese at det går bra med deg og magen. Forhåpentligvis gir den verste kvalmen seg snart så du kan kose deg litt mer. Sånn er det vel å være rugehøne.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurs blir det jo nok av senere, graviditet er jo noe man rett og slett må prioritere! Får håpe og tro at du blir i bedre form om noen uker.

Ha en fin en! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner jenter! :rosasmil:

Heldigvis er det kurset snart ferdig, det har vart siden januar, med flere samlinger, så jeg føler ikke at jeg går glipp av så mye ved å unnvære denne samlingen. Regner med at jeg er i form til å delta på siste samling i oktober.

Ellers har det vært nok en dag med både meg og min kjære hjemme. Stakkars, han er sylte forkjølet, men skal visst prøve å karre seg på jobb i morgen. Heldigvis er ikke jeg blitt smittet - *bank i bordet* - har ikke så lyst å bli syk nå som jeg er gravid.

Hadde en liten visitt av vår svigerinne med lille nevø (på 3 1/2 mnd) i dag, koselig. Han er en bestemt liten herremann som liker at det skjer noe hele tiden. Mannen og jeg har godt av omgang med babyer nå, så får vi en liten forsmak på hva vi har i vente... ;)

* 10+5 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bruden! Har du planer om aa skifte nick, forresten? Da blir vel The Mother eller The Mum naturlige valg? ;)

God bedring til din kjaere!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...