Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Så søt mannen din høres ut!

Aner virkelig ikke hva som kan gjøres med kvalmen din...Har jo vært heldig og sluppet sånt selv, og er veldig klar over flaksen. Vær bare glad du ikke må kaste opp hele tida også. Ei jeg kjenner (hun er vel omtrent like langt som deg) kaster opp hele tida, og endte med å bli lagt inn på sykehuset for å få intravenøst... :tristbla:

Selv skal jeg nå bare titte litt innom et par dagbøker og litt smått, så skal jeg krype opp i sofaen og la mannen massere magen litt, i håp om at junior roer seg.H*n er helt hyper, og har vært det et par timer nå, det er såpass at det nesten blir litt slitsomt. Selv om det er mest moro og godt å kjenne liv. Satt i sted og bare så hvordan magen bølget under den voldsomme aktiviteten, det var rene mini-jordskjelvet! :ler:

ha en fin, forhåpentlig kvalmefri kveld.

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med ingefærkaplser? Virker på meg. Får kjøpt det på apoteket, men vet ikke om du kan bruke det når du er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Lompa, Pusla og MrsL

Ja, jeg har virkelig funnet meg en søt og snill mann! :hjerte:

Som jeg sa i bryllupstalen min til ham, så har han omsorgsevner langt over gjennomsnittet. Og det er jo viktig når han skal bli far!

MrsL: Jeg har lest at ingefærkapsler skal hjelpe mot kvalme og kan brukes av gravide. Tror jeg må prøve det. Akupunktøren anbefalte meg å koke te på ingefærrot, men for det første er jeg ikke noe glad i te (ihvertfall ikke om sommeren) og dessuten så vet jeg at lukten av ingefærrot blir for sterk for min skjerpede luktesans. Da blir jeg nok kvalm av det også.

I dag har jeg sovet mye, deilig. Mannen laget middag til oss da han kom hjem, samme som i går. Så har vi sett del to av en krim som gikk på NRK som vi hadde tatt opp på video.

I morgen skal jeg på første offisielle svangerskapskontroll hos fastlegen. Det blir verken ultralyd (det har hun ikke) eller gynekologisk undersøkelse, så da er det ikke så "skummelt". Skal nok bare fylle ut papirene og ta blodprøver. Så regner jeg med at hun sender søknad om fødeplass og den rutinemessige ultralyden i uke 17/18. Håper veldig at jeg får føde på Ullevål, siden det er pasienthotell der. Veldig viktig for meg å få ha mannen tilstede mest mulig. Har hørt om venninners dårlige erfaringer med å ligge på vanlig fødeavd, der de hele tiden ble forstyrret av at folk fikk besøk, alltid en eller annen baby som gråt etc. Håper jeg slipper det...

* 8+5 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomster er aldri å forakte nei!! Jeg kunne bekrefte for mannen min at han fikk mange "wife-points" for den gode gjerningen der ja... :ler:

* knasker mandler og håper at det hjelper mot halsbrannen *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: til MrsL!

Nå har jeg fått kjøpt ingefærkapsler. Skal ta noen ifm middagen, så får vi se om det hjelper. Er jo ofte mest kvalm ettermiddag/kveld for tiden. Dvs. i dag var jeg kvalm på morgenen også. Men la meg igjen etter frokost med mannen og sov et par timer til.

Var hos første svangerskapskontroll hos legen i dag. Pga at jeg fremdeles får oppfølging av spesialist, så gjorde ikke fastlegen noen grundig sjekk av meg. Det forventet jeg ikke heller. Men det ble tatt en del rutinemessige blodprøver og skal sendes søknad til Ullevål om fødeplass og ultralyd. Hun sa det er bra vi er tidlig ute med å søke fødeplass, for det er jo en babyboom på gang nå.

Spurte også legen om hun tror at vi kan dra på ferie i november til USA, hvis alt går bra fremover. Det trodde hun er ok, så sant jeg får klarsignal fra spesialisten også. Juhuu, har så lyst på to uker med sol og varme i Florida!! :danse:

Men vi venter uansett til det nærmer seg med å bestille, så får vi se hvordan formen er da. Synes det var greit å spørre legen nå uansett, i tilfelle hun allerede ville absolutt fraråde meg å dra. Da hadde vi innstilt oss på det.

Nå venter jeg på at mannen skal komme hjem og lage middag til meg... :sjarmor:

I dag blir det biff med bearnaise og ris. Så har jeg leid en DVD som vi skal se.

* 8+6 *

Endret av The Bride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 UKER :gratulerer:

Da har jeg nådd enda en uke-milepæl!

Har vært littegranne bedre av kvalmen i dag. Kanskje det er ingefærkapslene som hjelper? Dvs. nå kjenner jeg at det kommer igjen - som det pleier om kvelden...

Ellers har jeg vært litt småparanoid i dag mht symptomer. Begynte å tenke på at jeg faktisk kjenner veldig lite i magen. Synes alle andre gravide snakker om stikninger i livmoren. Har såvidt kjent det selv, så jeg vet hvordan det skal kjennes ut. Og første gangen jeg var gravid - da MA ble oppdaget i uke 12 - kjente jeg det da livmoren utvidet seg, husker jeg. Kanskje det er annerledes når man har vært gravid før, dvs at livmoren har utvidet seg før også (selv om man aldri har kommet veldig langt i et svangerskap).

Hadde en følelse som kjentes ut som mensmurringer helt i starten denne gangen, men det ga seg etterhvert.

Trøster meg med at jeg jo fortsatt har masse andre symptomer: Kvalmen, ømme bryster, må opp og tisse om natten, skjerpet luktesans, maten smaker annerledes. Hmm, får prøve å roe meg til neste ultralyd på torsdag.

I dag hadde vi pizza til middag, fra en lokal sjappe borti gaten som vi pleier å kjøpe fra. Endelig hadde den åpnet igjen etter å ha vært stengt en periode.

Får vel tusle inn og holde mannen min med selskap etterhvert, han har våknet fra middagsluren sin og er selskapssyk nå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er mange tanker som svirrer i hodet ditt om dagen - og det er jo ikke det minste rart etter det dere har vært gjennom tidligere...men jeg håper ikke at de negative tankene tar overhånd, for så lenge du har de symptomene du har, og ingenting tyder på at noe ikke er som det skal, så syns jeg du skal slå deg til ro med at dette går bra! :) Håper du klarer det! :klem:

Ønsker deg en god helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ingefærkapslene jeg har kan jeg ta flere av hver dag. Du trenger ikke bare ta to liksom........

Hjelper det?

Åh, skulle ønske vi bare kunne ta av til Florida sånn helt plutselig........ *missunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er mange tanker som svirrer i hodet ditt om dagen - og det er jo ikke det minste rart etter det dere har vært gjennom tidligere...men jeg håper ikke at de negative tankene tar overhånd, for så lenge du har de symptomene du har, og ingenting tyder på at noe ikke er som det skal, så syns jeg du skal slå deg til ro med at dette går bra! :) Håper du klarer det! :klem:

Ønsker deg en god helg! :blomst:

Ja jeg tror det er viktig å prøve å ikke være superengstelig hele tiden... :Nikke:

Og så er det veldig fint å få oppmuntrende ord fra andre! :klem:

Beste måten å unngå å bekymre seg (les: ha for mye tid til å tenke) er vel å prøve å være opptatt med forskjellige ting.

Nå snart skal mannen og jeg ut og se etter takkekort på Norway Designs. Det er visst det eneste stedet vi finner konvolutter som er store nok og så har de masse utvalg. Vi har endelig fått bildene våre fra fotografen og er veldig fornøyd!

I kveld har jeg tenkt å gå i vinklubb med jentegjengen. (Skal ikke drikke vin, selvsagt). Spent på hvordan det går, siden jeg oftest er mest kvalm om kvelden...

MrsL: Jeg endte opp med å kjøpe ingefærkapsler på helsekost, av merket Solaray som jeg også har kjøpt andre kosttilskudd. De er mer enn dobbelt så sterke som de kapslene apoteket har, så jeg tar bare en om gangen. I går tok jeg to tilsammen, en til frokost og en til middag. Var veldig lite kvalm i løpet av dagen, men på kvelden kom den fordømte halsbrannen for fullt igjen. Siden halsbrann (for mye magesyre) nesten er et større problem enn kvalmen nå, så må jeg visst være veldig forsiktig med å spise noe som kan lage mer syre. Vet snart ikke hva jeg kan spise jeg. Når jeg legger meg om kvelden får jeg en sånn ubehagelig mageknip at jeg får lyst å kaste opp. Kjennes ut som å være konstant fyllesjuk! :kvalm:

* 9+1 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skulle ønske vi bare kunne ta av til Florida sånn helt plutselig........ *missunnelig*

Florida er superdupert når det er kaldt og guffent her hjemme i Norge ja! *drømme seg bort* :briller2:

Vi har veldig lyst å ta den turen, hvis jordmor/lege gir klarsignal og formen ellers er fin når den tid kommer, så tipper jeg at vi gjør det. Men jeg er jo samtidig redd for å gjøre noe dumt med å dra - tenk hvis det skjer noe... Men får bare sørge for å ha forsikring i orden i tilfelle jeg blir nødt å oppsøke lege der. Vi vil jo være i et område (Miami) med masse bra leger og høy kvalitet på maten.

Ser for meg at en slik tur vil korte ned den lange ventetiden som et svangerskap etterhvert sikkert blir. Og jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg har godt av å komme meg bort litt i den årstiden. Blir lett lei og umotivert her hjemme da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste dagene har jeg kanskje følt meg litt mindre kvalm enn jeg pleier og kan la det gå litt lengre mellom hver gang jeg spiser uten at det blir krise.

Ellers ble jeg litt overveldet i går ved tanken på at jeg skal på ny ultralyd på torsdag og tanken på hva hvis det ikke er liv lenger... Etter det jeg har lest kan ukene 9-10 være litt avgjørende for om det går bra videre, siden morkaken nå skal være ferdig utviklet og ta over hormonproduksjonen fra det gule legemet.

Statistisk sett skal sjansen være mindre enn 5 prosent nå for at det skal gå galt. Men problemet er at jeg tidligere ikke har opplevd at det har gått bra, så hjernen min forbereder seg hele tiden på worst case scenario... Føler fremdeles at livet leves fra ultralyd til ultralyd i disse tider. Måtte gråte en skvett i går da jeg tenkte på hvor glad og relativt sorgløs jeg var i det første svangerskapet og hvor lenge jeg sørget da det gikk galt. Orker bare ikke tanken på å oppleve det igjen!

Akkurat nå er det eneste jeg ønsker her i livet å få et friskt barn! (Eller helst to...) Andre mål og ønsker jeg måtte ha, f.eks ift jobb, føles helt uvesentlige.

Men hadde en hyggelig lørdagskveld ihvertfall. Var i vinklubb og fortalte jentene at jeg er gravid. De ble selvsagt veldig glade på mine vegne. De vet jo hvordan jeg har slitt for å komme så langt. For snart 3 år siden var jeg nr 2 i gjengen som ble gravid, i mellomtiden er det ikke mindre enn 4 av de andre som har fått barn før jeg i det hele tatt har klart å fullføre et svangerskap.

I dag har jeg ihvertfall vært "flink" og klart å la være å bekymre meg for mye. Min kjære og jeg var på Norway Designs og kjøpte takkekort, hvite, i størrelse 15x15 cm. Nå venter vi bare på å få bildene som mannen bestilte i helgen.

* 9+3 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner st du bekymrer deg, men prøv å la være. Vet det er enkelt å si, jeg er likedan som deg og bekymrer meg over alle mulige ting som KAN skje, men som det viser seg aldri vil skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Måtte bare plukke deg opp fra side 2, du kunne jo ikke ligge der nede synes jeg!

Håper alt går bra meg deg, magen og kvalmen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!

Jeg skal tenke på deg i morgen...skjønner at følelser og minner kommer over deg innimellom...Men det er faktisk veldig stor sjanse for at det går bra denne gangen - og jeg syns du skal fokusere på det. Selvom det helt sikkert ikke er lett...

Jeg ønsker og håper så inderlig at det går bra for dere denne gangen - og jeg ønsker dere lykke til med ultralyden i morgen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Tusen takk for hyggelig melding i dagboken min.

Lykke til på ultralyden i morgen! Det kommer til å gå så bra.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...