Holly Hobbie Skrevet 3. august 2005 #761 Del Skrevet 3. august 2005 Hei the Bride! Koselig aa lese at alt fortsatt staar bra til med deg og den bittelille! Sukk...blir saa babysyk naar jeg leser her.. Ha en fin uke og kos deg paa jentekveld! Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 3. august 2005 Forfatter #762 Del Skrevet 3. august 2005 Hei the Bride! Koselig aa lese at alt fortsatt staar bra til med deg og den bittelille! Sukk...blir saa babysyk naar jeg leser her.. Ha en fin uke og kos deg paa jentekveld! Stor klem ← Hei Popelka! Ja, det er deilig å endelig være gravid! Voldsomt etterlengtet her i huset, som kjent. Nå er middagen, fortært. Stekt kyllingfilet og ris på meg, min kjære spiste pølse og potetstapp fra i går. Kjenner at kvalmen kommer sigende igjen... Hm, hva skal jeg finne på å spise/drikke nå for å få den bort? Ellers noen tips til gode unnskyldninger når venninne foreslår å spise sushi?? Har ikke tenkt å fortelle om graviditeten ennå... Jeg sa at jeg hadde mer lyst på pasta. Var dessuten meg som først foreslo pastasted, så da så... Jeg pleier å være ganske ettergivende ift andres forslag, men nå vil jeg ikke ta sjansen på å spise rå mat. Kunne jo spist noe frityrstekt, men det orker jeg ikke pga kvalmen/halsbrann. Soyasaus frister heller ikke nå. Er litt komplisert å holde ting skjult for meg som vanligvis er så åpen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. august 2005 #763 Del Skrevet 3. august 2005 Det blir noen utfordringer når det gjelder å holde det skjult framover da, men du klarer deg sikkert bra! Kose dere da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 3. august 2005 #764 Del Skrevet 3. august 2005 til verdens beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 3. august 2005 Forfatter #765 Del Skrevet 3. august 2005 til Kverula og MrsL! Nå har jeg sovet et par timer, spist et rundstykke og skal kose oss med serie som vi har tatt opp fra NRK. I morgen er det lege, mannen skal heldigvis være med. Skal selvsagt melde fra om hvordan det gikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 4. august 2005 Forfatter #766 Del Skrevet 4. august 2005 Jippi, det gikk bra hos legen i dag! Fikk både se og høre hjertet slå på ultralyd. Nå var lille frøet blitt nesten 12,5 mm. Må innrømme at jeg fikk litt angst med det samme da jeg lå i stolen og legen måtte lete litt for å finne hjertet... Da sank mitt eget hjerte i brystet et øyeblikk. Den støkken satt i meg en stund etter at jeg kom ut igjen fra legen. Men hun sa at alt så fint ut og at hun tror at dette skal gå bra. Skal ha ny kontroll der om to uker. Skal også slutte med progesteron nå. Men jeg har noen kapsler igjen, så jeg tror jeg bruker opp de ved å trappe ned gradvis. Nå etterhvert skal jeg begynne å gå til vanlig svangerskapskontroll hos fastlegen min. Da er det hun som skal søke om fødeplass til meg også. Ellers har jeg sovet dritdårlig i natt. Fikk ikke sove på lenge pga kvalme. Var sikkert anspent siden jeg skulle til lege i dag. Får legge meg litt nå slik at jeg er opplagt i ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 4. august 2005 Forfatter #767 Del Skrevet 4. august 2005 Til tross for at jeg ikke klarte å ta igjen sårt tiltrengt søvn på dagen i dag - var visst litt stresset - så ble det en veldig hyggelig jentemiddag i kveld. Bestemte meg for å likevel fortelle om graviditeten til de to venninnene mine. Heldigvis ble de bare kjempeglade på mine vegne og var veldig oppmuntrende. Jeg var redd for at de skulle bli tilbakeholdne og bekymrede på mine vegne. Også svigers fikk den store nyheten i kveld, av min kjære. De ble selvsagt kjempeglade over å snart få barnebarn nr. 2. Nå er det natta, gleder meg til å ligge tett inntil min kjære... * 7+6 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 4. august 2005 #768 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Nå er det natta, gleder meg til å ligge tett inntil min kjære... ← Heldig du! Jeg og vil ligge inntil mannen! Men han har reist til Jotunheimen, så jeg er manneløs helt til mandag. Koser meg jo alene også da, men blir litt tomt i sengen etter et par netter alene... Følger med her inne hver dag, og puster lettet ut når det er gode nyheter. Skjønner godt at du ikke klarer å la være å fortelle "hemmeligheten". Jeg føler det nesten som om jeg lyver til vennene mine om det er noe jeg holder tilbake. Endret 4. august 2005 av FruE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 5. august 2005 Forfatter #769 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Koselig at du følger med FruE! I dag er jeg 8 UKER Og tillater meg et forsiktig HURRA! (Når det går galt, så skjer det visst som oftest før 8 uker, så risikoen er altså allerede redusert når man er kommet så langt. Spesielt når man har sett hjerteslag også!) Min kjære måtte avgårde på en kveldsjobb, så jeg skal straks slenge meg på sofaen og sette på en lydbok som jeg har kjøpt - Rødhette av Unni Lindell. Så skal jeg lukke øynene og bare kose meg! Fant ut at det er mer behagelig å høre på en bok enn å lese når man er kvalm. Fikk forresten sansen for lydbok da vi var på bryllupsreise, det kortet ned lange kjøreturer. Endret 5. august 2005 av The Bride Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2005 #770 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg blir så glad når jeg leser at ting går bra! Kose deg med lydbok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2005 #771 Del Skrevet 6. august 2005 Rødhette har jeg nettopp lest - syns den var ganske bra jeg Det er godt å høre at alt så bra ut på siste UL. Tenk - 8 uker allerede. Det kommer nok til å gå bra denne gangen skal du se! Ikke så lett å holde på slike hemmeligheter nei og dessuten er det jo en koselig nyhet å fortelle både familie og venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 7. august 2005 Forfatter #772 Del Skrevet 7. august 2005 Hei Kverula og Heidi! Ja, det føles egentlig som det går bra her. Er jo veldig kvalm da, så det styrer fremdeles tilværelsen helt og man blir naturlig nok veldig opptatt av å holde den på avstand med å spise/sove nok. Natt til i går fikk jeg sovet lenge, tror jeg slapper mer av når mannen ikke skal tidlig opp på jobb. Lå på sofaen og hørte mer på lydboken, den er kjempespennende. I går kveld var vi på middag til svoger og svigerinne. De fikk høre den store nyheten og ble helt i hundre og kjempeglade på våre vegne. Selv har de en sønn på tre mnd så alderforskjellen på søskenbarna blir da mindre enn et år. Kjekt for oss alle, for de er også våre nærmeste omgangsvenner. Vi fikk kjempedeilig pizza og jeg spiste litt for mye, så jeg ble kjempekvalm da vi kom hjem og måtte stikke fingeren i halsen. Æsj! Har faktisk skikkelig problemer med å klare å brekke meg, så ingen fare for å bli bulimiker her i gården ihvertfall. Men ble bedre da jeg fikk i meg en bolle og masse melk + syrenøytraliserende. I kveld kommer min lillesøster på besøk. Hun fikk vite før helgen at jeg er gravid og gleder seg selvsagt veldig på våre vegne. Dette blir første barnebarnet på min side, så da er det vel litt ekstra stas i familien. Nå er jeg bare glad for at vi har fortalt det til så mange, for alle er så optimistiske og da smitter det over på meg også, kjenner jeg. Godt å dele gleden med andre! :rosasmil: I dag skal vi lage kylling etter gresk oppskrift, med råstekte poteter og tzatziki til middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 7. august 2005 #773 Del Skrevet 7. august 2005 Tusen takk for oppmuntrende ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 7. august 2005 Forfatter #774 Del Skrevet 7. august 2005 Tusen takk for oppmuntrende ord ← Velbekomme - du fortjener det! :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 7. august 2005 Forfatter #775 Del Skrevet 7. august 2005 Da er vaflene fortært - håper å få sove godt nå - uten å bli kvalm igjen, siden jeg legger meg god og mett. Middagen i dag var nydelig og så var det kjekt å ha søster på besøk. Hun kom med gratulasjonsblomst til oss i anledning graviditeten! Venninnen min som bor i USA ringte i kveld, hun ble selvsagt helt i hundre da hun hørte at jeg er gravid. Måtte fortelle henne om bryllupet først, for jeg visste at med det samme jeg nevnte graviditeten, så ville det ikke bli noe mer fokus på bryllup nei... Venninnen min hørtes ut som hun ble litt "babysyk" igjen selv... Hun har en datter som er født i april som har vært en engel fra første stund. Superenkel og rask fødsel hadde hun også - så da kvir man seg kanskje ikke på å få flere barn tett. Nå er det natta for oss her i huset! * 8+2 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 8. august 2005 #776 Del Skrevet 8. august 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 8. august 2005 Forfatter #777 Del Skrevet 8. august 2005 til MrsL! Kvalm og atter kvalm. Med andre ord, ikke mye nytt her i huset. Nettopp spist middag, ravioli med ost og litt pesto på for meg og frossenpizza for mannen. Mat hjelper på kvalmen, men etter at jeg har spist så kommer gjerne halsbrann i tillegg. Takk og pris for at jeg har syrenøytraliserende tabletter jeg kan ta for det. Ble så lei meg på Xavias vegne i dag da jeg leste på Gravid-forumet at hun mistet barnet sitt... Og så hun som var kommet over 4 mnd og alt. Blir også engstelig for at noe slikt skulle skje med meg. Det er jo mer uvanlig å miste etter 3 mnd, da føler jo de fleste seg ganske trygg. Merker at jeg - som egentlig er en "infoholiker" som aldri kan få nok kunnskap - må være litt forsiktig med å lese for mye på nettet om alt som kan gå galt. Det forsterker og minner meg på min egen engstelse som hele tiden ligger der i bakgrunnen. Men fant nyttig info på Snartmamma.com om permisjon. Mannen og jeg har avtalt for lenge siden at han skal ta ca 5 mnd. Samtidig er det viktig at jeg er hjemme så lenge som mulig og ammer, minimum 7 mnd. 3 av ukene må jo tas ut før fødselen av meg. Men vi får bruke ferieukene våre slik at begge får sitt. Min kjære gleder seg sånn til å få et avbrekk fra jobb for å være hjemme og det vil jeg ikke nekte ham. Heldigvis bor vi i gangavstand til jobb og jeg har jo rett på 2 timer ammefri hver dag. Og så har jeg forhåpninger om at det vil stå gourmetmat klar på bordet når jeg kommer hjem fra jobb... I helgen synes jeg forresten at jeg kjente litt stramming i magen, som om livmoren utvidet seg kanskje. Kjenner generelt veldig lite i magen foreløpig. Men har jo masse andre graviditetstegn da. * 8+3 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 9. august 2005 #778 Del Skrevet 9. august 2005 God morgen, søta! Høres ut som dette går rette veien. Den stramme, nesten litt støle følelsen i magen hadde jeg og, det er tegn på at det vokser der inne. Prøv å styr unna artikler og innlegg som du tror kanskje kan være vondt og trist å lese. Jeg droppet enkelte innlegg bare ut fra overskriften, eller etter et par linjer, og gjør det fortsatt. En får bare så vondt av det, og helt i begynnelsen av svangerskapet kan det være direkte skremmende også. Håper kvalmen din gir seg snart. Nå skal jeg få på meg noe som ser noenlunde fornuftig ut, så jeg kan komme meg ut og på job. ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 9. august 2005 #779 Del Skrevet 9. august 2005 Så fint at dere vil dele permisjonen. Jeg er veldig usikker på hva jeg ville gjort i samme situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 9. august 2005 Forfatter #780 Del Skrevet 9. august 2005 Hei MrsL og Lompa! Ja, må skjerme meg litt ift hvor mye jeg leser... Blir jo mye tid til å tenke og bekymre seg når man er sykemeldt og hjemme... Ikke for det, vet med meg selv at jeg ville vært dobbelt så sliten og engstelig hvis jeg hadde presset meg selv på jobb for tiden. Deilig å måtte slippe å forholde seg til jobb og de kravene den medfører i hverdagen. Fremdeles er jeg så mye kvalm at det er ikke et spørsmål om å gå på jobb en gang. Mht permisjonen, så tror jeg løsningen jeg og min kjære velger er veldig riktig for oss ihvertfall. Jeg ser på det som en stor fordel at pappa'en får mye tid med barnet sitt hjemme. Så får vi begge grundig innsikt i hva det innebærer å ha en bebis. Dessuten kjenner jeg meg selv så godt at jeg tror ikke jeg ville trives med å være hjemme et helt år - enda så mye jeg gleder meg til å bli mor! (Har vært au pair i to år...) I dag har jeg vært ekstra sliten. Hadde fryktelig halsbrann - og blir da også kvalm - i går kveld. Syrenøytraliserende hjalp ikke nok. Derfor lå jeg lenge og vred meg før jeg fikk sove. Sovnet heldigvis raskt etter at mannen var gått på jobb i dag morges, så jeg fikk hentet meg inn igjen litt på søvn. Hos akupunktøren i dag var jeg ekstra sensitiv for nålene. Det var fordi jeg var sliten, sa hun. Jeg holdt på å hyle høyt da hun skulle sette en i håndleddet mot kvalme! Så den fikk hun ikke satt på meg. Jeg prøver å være litt ekstra forsiktig med hva jeg spiser, sånn at jeg begrenser halsbrann-helvetet. Til frokost spiste jeg havregrøt med cottage cheese i og til middag hadde vi kylling med ris og soppsaus. Kjære mannen min steller godt med meg og laget middag mens jeg fikk slappe av. Og så hadde han med 10 røde roser da han kom hjem i dag! :kys_2: * 8+4 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå