Martha Stewart Skrevet 26. juli 2005 Forfatter #721 Del Skrevet 26. juli 2005 Barnebestikk fra Georg Jensen i dåpsgave!! Kjempesmart! Vår lille hjerteknuser til våre venner skal døpes i september. Kanskje slikt bestikk er en god idè. Blir så lei av alle de vanlige gavene. Hva måtte du gi for det da? ← Ja, vi synes det er et stilig og praktisk alternativ til de klassiske sølvskjeene. Flott design av samleverdi. Og så kan det jo vaskes i oppvaskmaskin, dermed blir det gjerne brukt mer til daglig kanskje. Dessuten er foreldrene veldig glade i Georg Jensen... Finnes i flere prisklasser. Jeg kjøpte det på Christiania Glasmagasin og der hadde de ett sett med 2 deler til ca 250 kroner (tror jeg), ett sett med 3 deler til 510 kroner og enda et sett med 3 deler til 610 kroner. Kjøpte det siste (Vivianna), for vi syntes det var finest. Alle bestikkene er kopier av vanlige "voksenbestikk". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 26. juli 2005 #722 Del Skrevet 26. juli 2005 Flott! Får dra og se på disse da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 26. juli 2005 Forfatter #723 Del Skrevet 26. juli 2005 Tusen takk for mailen, dere var flotte! Har svart på den! ← Og tusen takk til deg, Fru E, for tilbakemeldinger! :rosasmil: PS: Paris var helt topp - jeg skal få skrevet referat fra bryllupsreisen one of these days... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 26. juli 2005 #724 Del Skrevet 26. juli 2005 Å ja!! Paris-referat vil vi gjerne ha! Minner meg på at jeg og mannen må få bestilt tur dit vi også. Han foreslo at vi skal dra tilbake til Paris for å feire ettårsdagen for frieriet nå i høst Og det synes jeg er et meget godt forslag... Kan samtidig få handlet høstmoter... Min kjære sa forresten her en dag at det er de utroligste ting han har fått sansen for etter at han traff meg. Bl.a. å shoppe!! Hurra!!! Han syntes nok det var gøy å komme hjem fra bryllupsreisen med to par stilige sko som alle legger merke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 28. juli 2005 Forfatter #725 Del Skrevet 28. juli 2005 Endelig nærmer det seg fredag og ultralyd!! Vil ha det overstått, men samtidig blir jeg helt skrekkslagen ved tanken på evt negativt resultat... Går som vanlig rundt her i min egen verden, som består av soving, spising, TV og internett. I går og i dag var jeg ikke så kvalm på morgenen. Forsåvidt behagelig det, men da kommer samtidig engstelsen snikende om at jeg ikke er gravid lenger. Men, kvalmen er der den, kommer bare mer på kveldstid istedet for på morgenen disse dagene. I dag spiste vi deilig biff med pommes noisettes, brokkoli og bearnaisesaus til middag. Fikk plutselig så lyst på sjokoladekake, så nå står den i ovnen. De siste ukene har jeg helt mistet lysten på ren sjokolade - en stor bonus for meg som er totalt avhengig av sjokolade til vanlig!! Det ligger en svær, åpnet pose med yndlingssjokoladen min i skapet, men jeg har overhodet ikke rørt den på ukesvis. Ellers så har jeg også fått skjerpet luktesans og alt smaker annerledes enn før. Så graviditetstegnene er der i fleng, det er sikkert og visst. Dessverre kommer det fremdeles litt mørkt blod også, æsj kan det ikke gi seg snart, gjør meg så urolig! Kryss fingrene for meg i morgen!! Har time hos legen kl. 10.30, erfaringsvis kan det bli opptil en times forsinkelse. Selv ber jeg til alle høyere makter om at vi vil se hjerteaktivitet på ultralyd da... Mannen har tatt seg fri hele dagen fra jobb og skal bli med meg til legen. Så uansett hvordan det går så har jeg han ved min side. * 6+6 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 28. juli 2005 #726 Del Skrevet 28. juli 2005 Krysser og dobbeltkrysser for dere foran legebesøket i morgen, håper babyn deres vokser og har gravd seg godt fast der inne. Masse lykke til-klemmer fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2005 #727 Del Skrevet 28. juli 2005 Lykke, lykke, lykke til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 28. juli 2005 #728 Del Skrevet 28. juli 2005 Lykke til i morgen og skynd deg hit med referat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 29. juli 2005 #729 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg krysser fingrene for dere, håper virkelig på betryggende lesning her inne i dagboken din senere i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 29. juli 2005 Forfatter #730 Del Skrevet 29. juli 2005 Fikk se hjerteslag på ultralyd i dag!!! Er så lettet!! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe: Takk Lompa, Kverula, MrsL og Fru E, for at dere tenker på meg!!! Jeg mener bestemt at legen sa at knøttet der inne målte 9 mm - som, etter det jeg kan lese meg til, er over gjennomsnittet...(?) * 7+0 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 29. juli 2005 #731 Del Skrevet 29. juli 2005 :hoppe: Åååå, nå ble jeg glad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 29. juli 2005 #732 Del Skrevet 29. juli 2005 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...6entry2242776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2005 #733 Del Skrevet 29. juli 2005 Så herlig!!! Jeg har tenkt på deg flere ganger i dag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 29. juli 2005 #734 Del Skrevet 29. juli 2005 Dette var gode nyheter!!! Ønsker dere en riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. juli 2005 #735 Del Skrevet 29. juli 2005 Åh, det var fantasiske nyheter, The Bride. Tenk at det er hjerteaktivitet å måle på ett 9mm foster - helt utrolig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 29. juli 2005 Forfatter #736 Del Skrevet 29. juli 2005 Takk igjen jenter!! Engstelsen hang igjen litt utover dagen og jeg klarer vel ikke å slippe bekymringene helt før jeg er over 12 uker... Vi har likevel feiret det vellykkede legebesøket med shopping i dag. Først kjøpte jeg boken Fearless Pregnancy, som er midt i blinken for meg. Der er det listet opp en del myter/sannheter som blir avdramatisert én for én. F.eks sies det jo at man på vente til man er over 3 mnd gravid før man kan begynne å tro på at det går bra. Boken er imidlertid mer optimistisk og fastslår at hvis man har sett hjerteaktivitet på ultralyd, så er risikoen for spontanabort redusert til 2 prosent. Dvs det er 98 prosents sjanse for at det skal gå bra! Hovedkonklusjonen til boken er at - hvis man klarer å la være - så bør man ikke gå å bekymre seg ihjel hele tiden. Bekymring i seg selv skaper jo masse stresshormoner i kroppen som heller ikke er bra. Så mannen og jeg var superoptimistiske i dag - vil mange si - da vi var på IKEA og gikk til innkjøp av stellebord!! Jeg må si til vårt "forsvar" at det var på tilbud og at hvis vi ikke får bruk for det likevel (gud forby!!), så kan vi bruke det som hylle. (Det er egentlig en hylle med løs stellebordtopp til). Vi lurer på om vi skal fortelle om graviditeten til familien om ca 2 uker. Når vi er kommet så langt, har vi nok uansett behov for å fortelle det hvis det skulle gå galt også... Bare min mor vet det så langt, i tillegg til to venninner. Og sjefene mine, siden jeg er så lenge sykemeldt. Har vært ganske kvalm i dag - noe legen syntes var kjempebra! (Siden det er et godt tegn). Middagen ble inntatt på IKEA, kjøttboller for min del. Glad jeg har matlyst i det hele tatt, selv om det er ganske mange ting jeg ikke har lyst på (men mest de usunne tingene jeg har spist mye av før.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. juli 2005 #737 Del Skrevet 29. juli 2005 Kjempegode nyheter!!! Ble veldig glad på deres vegne nå. Synes du skal ta til deg det som står i den boka, for det virker veldig fornuftig. Kjøttboller på IKEA ja, det hørtes digg ut, må jeg også spise snart. (men stellebord får jeg vel kanskje droppe ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 29. juli 2005 #738 Del Skrevet 29. juli 2005 Her har det skjedd store ting... GRATULERER!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 30. juli 2005 Forfatter #739 Del Skrevet 30. juli 2005 Takk Pusla og Xavia! I dag har jeg vært kvalm fra jeg sto opp. Vi sov lenge og så måtte jeg legge meg på sofaen etter at vi hadde spist frokost. Men fikk karret meg ut og gjort noen ærend i ettermiddag. Fikk endelig sendt avgårde gave til venninne som fikk baby for flere mnd. siden. Og så kjøpte jeg bryllupsgave til en venninne som bor i England, en bok om småretter. Vi lurte på å gå på kino, men pga min ustabile form har vi leid DVD i stedet. Hadde nettopp bestemt oss for å bestille pizza fra den faste sjappa og ble litt vippet av pinnen da det viste seg at den var midlertidig stengt pga oppussing. Vanemennesker som vi er! Bestemte oss for Peppes i stedet, så nå venter vi på å få pizzaen på døren. Snille mannen har ryddet, støvsuget alle gulv og vasket bad/toalett mens jeg var ute i dag! :kys_2: Slike sysler orker ikke hans kvalme kone å tenke på å gjøre en gang... Men jeg tenker som så at jeg gjør jo min jobb for fellesskapet også, her jeg går og er rugemaskin! (Og etterhvert melkemaskin). * 7+1 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 30. juli 2005 #740 Del Skrevet 30. juli 2005 Ja, du gjør jo det. Det er bra du har en flink mann som pusler om sin gravide kone Her i gården er det hjemme-alene-kveld. Mannen gjør seg nå klar til spillejobb. Og på 5 helger fremover nå så har han 5 spillejobber så det blir litt alenetid på meg fremover, men det gir klingende mynt i kassa da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå