Gjest #Spidergirl# Skrevet 21. juli 2005 #701 Del Skrevet 21. juli 2005 Gratulerer med bebis på veg Så at det klaffa med brylløpsnatta då så gøy Eg krysser fingrene for at du får ein søt baby i mars. Tenk det da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 22. juli 2005 #702 Del Skrevet 22. juli 2005 I am back Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. juli 2005 #703 Del Skrevet 22. juli 2005 Næmmen, åååååå, så koselig!!! Nå fikk jeg tårer i øynene også, ble kjempeglad på deres vegne. Har ikke fått oppdatert meg på en stund, og dette var toppers nyheter å komme tilbake til altså!! Skjønner godt at du er litt skeptisk, men det høres jo veldig lovende ut så langt da, også har du iallefall tryggheten i at du slapper av og gjør det du kan for at dette skal gå bra. En til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 23. juli 2005 Forfatter #704 Del Skrevet 23. juli 2005 Takk Spidergirl og Pusla!! Hello MrsL! Her er det ikke så fryktelig mye å fortelle siden sist. Litt ensformige dager for tiden, siden jeg stort sett ligger strak i sengen eller på sofaen. I går var formen helt elendig! Sliten, kvalm og skikkelig urolig i magen. Ingenting jeg spiste eller drakk hjalp noe særlig lenge av gangen. Gjør ikke saken bedre at jeg synes det har kommet mer blod de siste dagene enn før. Men, får jo bare håpe at det kommer fra livmorhalsen slik legen så på ultralyd for en uke siden - og at det ikke er noe alvorlig galt. Men må innrømme at jeg er ganske e n g s t e l i g... Må fremdeles vente helt til fredag før ny kontroll med ultralyd. Kan jo gå til en annen lege enn min vanlige (som er på ferie) og betale for ultralyd før den tid. Problemet er at det kan være for tidlig å se hjerteaktivitet allerede nå, så da er det sikkert best å vente. En gla' nyhet er at jeg sitter her med ny, lekker PC med flatskjerm - juhuuu!! Morgengave/bursdagsgave fra min kjære, snille mann. Den kom i posten i dag og er nettopp koblet til. Den gamle jeg hadde var blitt skikkelig treg på de fleste funksjoner, også internett. Men nå er det bare velstand! Kjenner at kvalmen kommer såvidt sigende... Tror jeg må legge meg på sofaen igjen... * 6+1 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Spidergirl# Skrevet 23. juli 2005 #705 Del Skrevet 23. juli 2005 Håper formen bedre seg og at du får ei riktig fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 24. juli 2005 #706 Del Skrevet 24. juli 2005 Klem fra meg til deg Legg deg og slappe av nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 24. juli 2005 Forfatter #707 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Takk Spidergirl og MrsL! Mannen og jeg koser oss med helg til tross for at jeg er så slapp. Godt at jeg har en så snill mann som holder meg med selskap her hjemme! :kys_2: Vi sov til nærmere 12 i dag og jeg fikk presset i meg litt havregrøt til frokost. I går så vi en halvbra film på DVD (husker ikke tittelen engang) og nå har min kjære vært og leid Anchorman. Skal bare surfe litt på nettet før vi ser film. Noe av det beste med ny PC er at jeg nå har bra høyttalere så jeg kan spille musikk fra iTunes samtidig som jeg gjør andre ting. * 6+2 * Endret 24. juli 2005 av The Bride Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 24. juli 2005 #708 Del Skrevet 24. juli 2005 Gode mannen din!!! :kys_2: Alt er sikkert helt fint i livmoren din. Legen sjekket jo det sist du var der. Ultralyden til fredag kommer helt sikkert til å bekrefte det Men skjønner jo godt at du er litt redd med tanke på din historie. Nå kommer jeg til å reise sørover for en uke. Skal blant annet ha utdrikningslag til lørdag. Grugleder meg (men mest gleder). Kommer derfor ikke til å være innom her før jeg er tilbake. Har ikke tilgang på data mens jeg er bortreist. Gleder meg til å komme innom her å lese at ultralyden viste at alt var i den skjønneste orden STOR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 24. juli 2005 Forfatter #709 Del Skrevet 24. juli 2005 Takk Heidi!! Det gjør godt med oppmuntring! (Kan bli litt tullete i hodet når jeg går her og bekymrer meg...) Og lykke til med utdrikningslag - det blir sikkert kjempegøy!! Jeg ble også veldig oppmuntret nettopp da jeg snakket med en venninne som endelig har lykkes etter en del prøverørsforsøk. Hun er faktisk bare to uker lenger på vei enn meg. Det ordner seg altså for snille piker! Ellers har dagen fortsatt med film - Finding Nemo, som er veldig søt. Min gode mann laget wok til middag i dag, bl.a. med ingefær som skal være bra mot kvalme. Vet ikke om det virket jeg, har ihvertfall ikke vært så fryktelig kvalm etterpå. Men så har jeg jo tatt det veldig med ro også, stort sett ligget på sofaen. Senere laget min kjære vafler til oss - mmm, akkurat det jeg hadde lyst på i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 25. juli 2005 #710 Del Skrevet 25. juli 2005 Ikke så rart om du blir litt tullete og engstelig med din historie,da...Men fortsatt bare med å slappe av og ta livet med ro så lenge, mens vi andre krysser alt som krysses kan for deg og spira deres. Håper formen bedrer seg snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 25. juli 2005 Forfatter #711 Del Skrevet 25. juli 2005 Takk Lompa! I dag er jeg ganske kvalm og har en plagsom halsbrann. Noen som har tips mot halsbrann når man er gravid?? Kvalmen skal jeg alltids holde ut hvis jeg bare fortsetter å være gravid... Er glad for at det stadig nærmer seg fredag og ultralyd, så jeg kan få forvissning om at alt er bra der inne. Uansett, jeg må jo fortsatt være gravid, så uvel som jeg er - kan ikke skjønne annet! Men skulle virkelig ønske at det blodet kunne stoppe etterhvert... Heldigvis har det ikke økt i mengde ihvertfall, så da håper vi fortsatt at det bare er en bivirkning av progesteronen jeg tar og at slimhinnene er skjøre. * 6+3 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 25. juli 2005 Forfatter #712 Del Skrevet 25. juli 2005 Bra sitat: "Hope begins in the dark, the stubborn hope that if you just show up and try to do the right thing, the dawn will come. You wait and watch and work: you don't give up." – Anne Lamott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lia Skrevet 25. juli 2005 #713 Del Skrevet 25. juli 2005 Hei, hei! Etter tre ukers ferie snek jeg meg inn i dagboken din igjen for å se hvordan det gikk med prøvingen. Og jammen meg - der var det bebis jo! Så utrolig koselig! Gratulerer så masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2005 #714 Del Skrevet 25. juli 2005 Det var så utrolig deilig å lese det innlegget ditt om graviditetstestingen - fikk tårer i øynene her jeg satt jeg - og nå krysser jeg alt jeg har for at det går bra for dere denne gangen! Gratulerer så mye med babis i magen - og lykke til på fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 25. juli 2005 Forfatter #715 Del Skrevet 25. juli 2005 Takk for koselige hilsner, Lia og Kverula! :rosasmil: Nå har jeg lest en del på nettet om at det er veldig vanlig at det kommer litt blod i starten av svangerskapet. Det visste jeg jo fra før, men det er så betryggende å lese om andre som har opplevd det samme, blitt sjekket med ultralyd og alt var ok! Det som gjør meg mest urolig, er at jeg har det sammenhengende, hele tiden nå. Men det kan altså være vanlig også. Har bedt min mann om å stikke innom apoteket og kjøpe tyggetabletter mot halsbrann, som kan brukes av gravide. Tror det må bli fiskeboller til middag i dag, passer magen min det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 26. juli 2005 #716 Del Skrevet 26. juli 2005 Det er visst mye rart som er vanlig når man er gravid. nesten alt som er unormalt ellers... En sunn og frisk kropp som ellers har funger perfekt, begynner plutselig å opføre seg helt rart. bare vent. Og det aller verste er når du undres over alt det merkelige kroppen din finner på og folk sier: å,det...nei det er helt normalt. Hva i f*** er det som IKKE er normalt når man er gravid? Kvalme og halsbrann har jeg sluppet, men flyr på do i ett sett og småskvetter. jammen bra jeg ikke er same, ellers hadde jeg vel blitt kalt skvettlapp. treg mage, har nesten slutta å spise godis.Lar meg friste av og til og kjøper godis, tar en eller to musebiter, og så legger jeg det fra meg til det blir uspiselig eller gubben tar det. Laks, som jeg ikke kunne få nok av før, får nå kvalmen til å nå imponerende høyder. Søvnproblemer, småvondt her og der, perioder med null matlyst og perioder hvor jeg tygger fra snubler ut av dyna til legger meg igjen om kvelden. Heldigvis er en av mine diller bare sunne ting. Sjømat,frukt og greønnsaker. også lakris, som jeg har fått forbud mot pga jeg fikk elveblest av det. og jeg har aldri tidligere hatt allergiske reaksjoner på noe i mitt liv. Lekkende brystvorter (pussig nok bare den ene) er siste punkt på lista. Så det kommer nok og alt er visst like forbannet normalt. Du har litt av hvert å se frem til! Men alt er bare SÅ inderlig verdt det..... Håper kvalmen,halsbrannen og ikke minst blødningene gir seg snart, og at alt går knallfint med deg. kos deg med mannen og fiskeboller i dag. (det fikk jeg forresten lyst på selv....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 26. juli 2005 Forfatter #717 Del Skrevet 26. juli 2005 Det er visst mye rart som er vanlig når man er gravid. nesten alt som er unormalt ellers... ← Ja graviditet er visst veldig uforutsigbart!! Og til tider veldig nervepirrende!! Hva skal man med ekstremsport når man i stedet kan være gravid? Jeg for min del får ihvertfall all den spenningen jeg trenger - og vel så det. Men, som du sier, hvis det ender med en frisk baby, så er det verdt alt! (Og det er vel egentlig da bekymringene starter for alvor - og varer minimum de neste 18 årene, sies det...) Når det gjelder fordøyelsesplager, så kan jeg tipse om Frukt & Fiber som du får kjøpt på helsekostbutikk. Ifølge mine gravide venninner er det nemlig et "vidundermiddel"! Men vær obs, det kan visst virke nesten litt for godt av og til... I dag har jeg pratet lenge med bestevenninnen min på tlf og så dro jeg for å ta akupunktur. Akupunktøren min er så søt og oppmuntrende. Hun er i tillegg sykepleier og har jobbet på fødeavd. Jeg har fortalt om alle symptomene mine, blod etc. Og hun sa at hun ikke er i tvil om at dette svangerskapet kommer til å gå bra!! :icon_smile: Ellers fikk jeg vite i dag at en kollega er gravid, hun er visst kommet over 12 uker - heldiggrisen. Da jeg gikk rundt i by'n i dag var det gravide overalt!! Det sto jo også i avisen nylig at juli er blitt den store fødemnd, i motsetning til mars og april som tidligere har vært de vanligste mnd å bli født i. Jeg er bare glad til jeg, for at ikke alle andre skal føde i mars... Da er det lettere å få førstevalget på sykehus... Siden jeg likevel var i sentrum, benyttet jeg anledningen til å kjøpe dåpspresang til min lille nevø: Barnebestikk i stål fra Georg Jensen. I morgen må jeg få sendt avgårde gave til venninne som hadde dåp for sin lille sønn i helgen som var. Nå har vi spist grillet kylling, ris og salat til middag. Skal snart se DVD som vi har leid, en thriller (stort sett den sjangeren vi ser, her i huset). * 6+4 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 26. juli 2005 Forfatter #718 Del Skrevet 26. juli 2005 Fant et fint dikt nettopp: Ta våre tomme timer, fyll dem med håpets bilder, fyll dem med kjærlighet. Bær dem dit kalde vinter truer en nysodd jord, vern med de varme hender svake små spirer som gror. - L. Norderhaug Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 26. juli 2005 #719 Del Skrevet 26. juli 2005 Barnebestikk fra Georg Jensen i dåpsgave!! Kjempesmart! Vår lille hjerteknuser til våre venner skal døpes i september. Kanskje slikt bestikk er en god idè. Blir så lei av alle de vanlige gavene. Hva måtte du gi for det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 26. juli 2005 #720 Del Skrevet 26. juli 2005 Tusen takk for mailen, dere var flotte! Har svart på den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå