Imax Skrevet 28. juni 2005 #681 Skrevet 28. juni 2005 Gleder meg til rapport! Er fremdeles på jobb da, så det kan passe veldig godt. Paris høres da helt forferdelig ut! Mye morsommere å sitte inne på jobben her i Oslo...
Martha Stewart Skrevet 15. juli 2005 Forfatter #683 Skrevet 15. juli 2005 Hei jenter!! Jeg er tilbake fra bryllup og bryllupsreise... ...og jeg er G R A V I D!!! Lompa: Ser ut som det hjalp at du krysset fingrene - for termin (hvis alt går bra!) blir 19. mars, dvs nøyaktig 9 mnd etter bryllupsnatten!! Can you believe it?? Selvsagt håpet jeg jo på dette, men trodde helt klart at det ville være for godt til å være sant. Er akkurat 5 uker på vei i dag. :rosasmil: Den positive testen fikk jeg andre uken på bryllupsreisen - onsdag 6. juli, nærmere bestemt i St.Tropez på den franske Rivieraen. Hadde planlagt kvelden før at jeg skulle teste. Medbrakt fra Norge var Clearblue digital graviditetstest. Drømte faktisk den natten at jeg var gravid og hadde en intuitiv følelse av at jeg kunne være det! Listet meg på toalettet på hotellrommet vårt om morgenen for å teste, ville ikke fortelle det til min kjære på forhånd... På testen står det at resultatet kommer etter 3 minutter, men at det også kan ta bare 1 minutt. Jeg rakk ikke å komme meg opp fra toalettet før beskjeden gravid kom frem i testvinduet og det tok nok ikke mer en 30 sekunder! Mannen min ble vekket av at jeg sa: "Jeg er gravid!!" Ble liggende lenge i sengen og bare se på testen... Dette var to dager før jeg skulle få mensen, men noen dager før hadde det kommet litt blod. Jeg ville finne ut om jeg var gravid slik at jeg kunne begynnne å ta progesteronen som jeg hadde med i bagasjen så tidlig som mulig. Evt kose meg masse med vin resten av ferien. Det er vel unødvendig å si at det ikke ble noe offer å avstå fra alkohol fra da av!! (Hadde nesten ikke drukket alkohol på hele turen før dette heller). Søndagen fikk jeg lyst å ta en ny test bare for å være helt sikker på at jeg virkelig var gravid. Den ble like raskt positiv og jeg måtte igjen bare ligge lenge og se på resultatet - herlig! Vi kom hjem mandag denne uken og jeg fikk legetime allerede neste morgen. Dessverre kom det noen dråper blod også etter at jeg hadde testet positivt og jeg har ikke gode erfaringer med blod og graviditet hittil... Så jeg var mildt sagt veldig nervøs før legetimen. Men heldigvis kunne legen se på ultralyd at det var et fosteranlegg der inne! Nesten det beste av alt var at livmorslimhinnen var blitt så tykk, 14mm. Det vil si dobbelt så tykk som den var da jeg var på siste kontroll to dager før bryllupet. At den er så tykk og fin, betyr forhåpentligvis at egget har fått gravd seg godt ned inni der og ligger trygt. Jeg tok også en blodprøve hos legen for å måle hCG (svangerskapshormonene) og de verdiene var på hele 2200, som er mer enn godt nok når man er så tidlig i svangerskapet. "Dette tror vi på", sa legen! Hun ba til og med sekretæren sin komme inn og se på ultralydskjermen, fordi alt så så bra ut, helt etter læreboken! :rosasmil: Som kjent har jeg jo vært veldig uheldig hittil - med tre spontanaborter bak meg - så det skal ikke så mye til for å gjøre meg urolig. Derfor ble jeg ikke akkurat glad når det kom litt blod igjen i går... Finn ny time for kontroll hos legen min i morges, kjempenervøs var jeg jo igjen før jeg skulle inn... Men heldigvis kunne hun nok en gang berolige meg med at alt så bra ut der inne. Blødningen kommer visst fra livmorhalsen, som er litt ekstra skjør og lettblødelig - ikke fra selve livmoren. Det lille embryoet hadde til og med vokst litt siden sist og jeg fikk med ultralydbilde! *sukk* Man kan bare se en flekk, men det er første gang jeg ser såpass i en graviditet og første gang jeg får med bilde. Tenk - det første bildet av vår lille datter eller sønn!! Åhh, jeg håper så inderlig at det går bra denne gangen!! Nå skal jeg til neste kontroll om akkurat 2 uker, fredag 29. juli. Da vil vi få se hjerteslag på ultralyd - hvis alt er som det skal være. Hvis ikke, er løpet kjørt for denne gang... Mannen og jeg snakker om at nå må det jo være vår tur, det kan ikke gå galt igjen. Får jo være grenser for hvor mye uflaks ett par skal ha på veien til å starte en familie... Fikk sykemelding frem til midten av august og har planer om å holde meg i ro hjemme så mye som mulig, frem til vi har sett at det er liv ihvertfall. Jeg har lest at når man har sett hjerteaktivitet, synker abortfaren ned til bare 2 prosent.
Martha Stewart Skrevet 15. juli 2005 Forfatter #684 Skrevet 15. juli 2005 I følge Babyverden.no er jeg nå altså 5 uker på vei. Hjertet begynner å slå: 19. juli, 2005 Embryoet beveger seg: 12. august, 2005 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 19. august, 2005 Alle indre organer er ferdig formet: 19. august, 2005 Risikoen for spontanabort avtar: 2. september, 2005 Kvalmen avtar for de fleste: 9. september, 2005 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 16. september, 2005 Fosteret svelger og tisser: 30. september, 2005 Tid for ultralyd: 7. oktober, 2005 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 14. oktober, 2005 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 28. oktober, 2005 Fosteret begynner å høre: 18. november, 2005 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 16. desember, 2005 Mange fostre legger seg med hodet ned: 20. januar, 2006 Svangerskapspermisjonen begynner: 24. februar, 2006 Antatt termindato: 19. mars, 2006
Cathie Skrevet 15. juli 2005 #685 Skrevet 15. juli 2005 GRATULERER!!!!!!!! Jeg visste det!! Og vet du.. Jeg er født 19 mars Åååå, nå ble jeg glad på dine vegne!!
Martha Stewart Skrevet 15. juli 2005 Forfatter #686 Skrevet 15. juli 2005 Takk Cathie!! Blir spennende å se om det blir 19. mars da - eller f.eks 20. mars, som er min mors bursdag. Jeg følger på en måte min mormors eksempel, for hun og morfar giftet seg 24. juni og så ble deres første barn (min mor) født ca 9 mnd senere...
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2005 #687 Skrevet 17. juli 2005 Gratulerer med graviditeten! Det var kjempegode nyheter! (Du kjenner jo ikke meg, men jeg har fått med meg litt av historien din i diverse innlegg på KG. Så da jeg leste inne på Graviditet at du var nygravid måtte jeg bare legge igjen en liten gratulasjon.) Denne gangen går det bra. Alle gode ting er 4 - slik var det for meg også. Flott at du er sykemeldt en periode. Nå er det bare å ta det med ro og ruge som best du kan. Lykke til!
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 17. juli 2005 #688 Skrevet 17. juli 2005 Å kjære, snille deg! GRATULERER SÅ MASSE MED GRAVIDITETEN!!!!!!!!! .... sitter her og tårene renner . Men det er bare at når man har barn selv og vet hvor stort det er og dere i tillegg har slitt sånn med å få det til å klaffe, ja da blir man (les Vigdis) lett rørt. Også på bryllupsnatten da fra meg
Gjest MrsL Skrevet 18. juli 2005 #689 Skrevet 18. juli 2005 Åååå, så utrolig glad jeg ble nå...................
Martha Stewart Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #690 Skrevet 18. juli 2005 Tusen takk alle sammen!! Matahari: Jeg har lest store deler av den dagboken du hadde tidligere og blir kjempeglad på dine vegne når jeg nå oppdager at du endelig har fått barn!! Vi får håpe at alle gode ting er 4 ja, slik du har opplevd! :rosasmil: Jeg går nå her i min egen lille verden og ruger som best jeg kan. Holder meg mest mulig i ro og sover mye. Har kommet inn i en rytme med at jeg står opp og spiser frokost med min kjære ca kl. 7 og så legger jeg meg igjen og sover til ca 11. Fortsatt kommer det dråper med brunt blod, ikke egentlig blødning - men jeg skulle ønske at det kunne stoppe snart. Vi er kjempelykkelige begge to for at jeg er gravid, men også litt engstelige frem til ultralyden fredag i neste uke. Ellers er jeg veldig fornøyd med at graviditetssymptomene øker på: Brystene er blitt litt ømme og i går kjente jeg jammen snev av den velkjente kvalmen (som jeg husker fra første graviditet for 2 1/2 år siden). Og så kjenner jeg en karakteristisk "stramming" i magen. Symptomene gir meg en liten trygghet om at alt forhåpentligvis vokser og trives som det skal der inne. Har nå bestilt time for akupunktur til i morgen. Forhåpentligvis vil det bidra positivt og så føler jeg at jeg gjør noe aktivt frem til neste legekontroll. En del av meg har egentlig lyst å rope ut til hele verden at jeg er gravid og begynne å planlegge alt mulig for babyen, men vi får være litt tilbakeholdne en stund til. Det er egentlig ikke typisk meg å være tilbakeholden, for jeg liker å være entusiastisk og glede meg fullt og helt over ting. Uansett synes jeg at det er veldig positivt at jeg - og min kjære - i det hele tatt klarer å være så positive som vi er nå, med tanke på alt som har skjedd før. Det er faktisk også den viktigste grunnen til at jeg ikke har lyst å fortelle nyheten om graviditeten for tidlig: Er redd for at familie og venner skal reagere med en reservert holdning og være bekymret på våre vegne. Det orker jeg ikke, spesielt hvis vi selv klarer å være positive... * 5+3 *
TeddyToria Skrevet 18. juli 2005 #691 Skrevet 18. juli 2005 Åhhh... Gratulerer så masse med bebis i magen!!! Så koselig - også tenk at det klaffet på bryllupsnatten da gitt! Håper UL neste uke går bra, blir spennende å følge deg fremover!!!
Martha Stewart Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #692 Skrevet 18. juli 2005 Takk TeddyToria! Veldig romantisk med bryllupsbebis ja, hihi...
Holly Hobbie Skrevet 18. juli 2005 #693 Skrevet 18. juli 2005 Saa koselig lesning! Gratulerer med den lille spiren! Merker jeg faar litt lyst paa baby selv naar jeg leser her... Krysser fingre og taer for at alt skal gaa helt etter boken fremover med deg og det lille minimennesket du baerer paa!
Martha Stewart Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #694 Skrevet 18. juli 2005 Tusen takk Popelka! Er fyllt av skrekkblandet fryd nå... Glad og ensgtelig på samme tid. Litt sånn som det er å være nyforelsket! Håper jeg og mannen min får være med hele veien på livets største, mest forunderlige reise...
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2005 #695 Skrevet 19. juli 2005 Hei på deg. Graulere så mye med graviditeten. Har ikke vært så mye på KG i ferien min så det var noen gledelige nyheter jeg kom over i bryllupsdagboken din. Håper et går bra denne gangen, krysser fingre og tær for deg.
Martha Stewart Skrevet 19. juli 2005 Forfatter #696 Skrevet 19. juli 2005 Takk Heidi! Jeg kan ihvertfall melde om at svangerskapskvalmen har satt inn for fullt. Tar det som et godt tegn! Blir ikke så kvalm at jeg må spy, men har vært mer eller mindre småkvalm i hele dag. Jammen bra jeg er sykemeldt! Er bra rett etter at jeg har spist, men så varer det ikke lenge før jeg blir uggen igjen. Har lest at det bl.a. kommer av at blodsukkeret svinger mer enn vanlig. Og så jeg som fra før av har blodsukker som går mye opp og ned... Jeg spiser ofte for å unngå å bli uvel - av den grunn bør jeg vel passe meg litt så jeg ikke fyker opp i vekt de neste mnd. Spesielt siden jeg sitter/ligger mye i ro for tiden for å forebygge spontanabort. Skal prøve å spise næringsrik mat. Middagen i dag var ihvertfall ganske mager og så koste vi oss med deilige jordbær til dessert. Ellers så var jeg hos akupunktøren min igjen i dag. Hun er veldig oppmuntrende ift at dette skal gå bra og er derfor en god støtte å ha! Hun satte nåler på meg som forhåpentligvis skal styrke svangerskapet. Søvnbehovet er stort, tror jeg må legge meg straks jeg! * 5+4 *
aprilbrud Skrevet 20. juli 2005 #697 Skrevet 20. juli 2005 Åhh så gøy!! Perfekt bryllup og baby på vei, da kan det vel ikke bli bedre?! Jeg krysser fingrene for dere!
Gjest Lompa Skrevet 20. juli 2005 #698 Skrevet 20. juli 2005 (endret) Å herregud, nå fikk du meg til å grine her! Har ventet på å høre om bryllupsreisen deres og hadde jo håpet for deres skyld at noe skulle skje snart, men dette.....!!!! Gratulerer,gratulerer,gratulerer! Håper den lille spiren deres klorer seg fast.Har du folat og alt sånt? Åh, nå fikk jeg helt dilla her jeg! Vil høre mer om bryllupsreisen deres og, men nå vil jeg først vite at alt er bra med deg og spira! *klemmer forsiktig* (Ringte mamma for å sladre,grinende og snørrende, og skal hilse så mye.Nå krysser både hun og jeg alt som krysses kan for at det skal gå bra denne gangen, og at det blir en vakker,velskap mars-baby) Endret 20. juli 2005 av Lompa
Martha Stewart Skrevet 21. juli 2005 Forfatter #699 Skrevet 21. juli 2005 Tusen takk, aprilbrud og Lompa!! Det er godt å få gode tanker med på veien! Hils mammaen din så mye! Ja, det er helt fantastisk at jeg er gravid! Må jo nesten le litt av meg selv, for i går morges var jeg ikke kvalm da jeg våknet, slik jeg hadde vært dagene før. Kanskje var det akupunkturen fra dagen før som virket? Men jeg ble litt urolig likevel og prøvde å kjenne etter på andre graviditetssymptomer. Jeg trengte visst ikke bekymre meg, for kvalmen kom for fullt igjen ut på dagen! Lå som vanlig mesteparten av dagen i sengen eller på sofaen. Følte meg ok på ettermiddagen og spiste middag med en venninne som jeg ikke har sett på lenge, som bor utenlands. Det var kjempekoselig. Fortalte henne ikke at jeg er gravid, vil fremdeles vente med å fortelle det til de fleste. Men to venninner har fått vite det, forloveren min, og en venninne som også sliter med å få barn (føler at vi to liksom har et "skjebnefellesskap".) Jeg spiste visst litt mye og tung mat til middag (Spaghetti Carbonara, favoritten min), for senere på kvelden fikk jeg mageknip. Følte at maten lå og skvulpet i magen, så til slutt måtte jeg stikke fingeren i halsen. Æsj, hater å kaste opp og det gjør jeg ikke gjerne! Men følte meg bedre etterpå. Jeg har heldigvis ikke mistet matlysten helt, så jeg får nok i meg nok næring. Tar flere kosttilskudd, bl.a. et som heter Gravid med folat i. Tar også Omega 3, for det skal visst være veldig bra for hjernen til babyer. Og så har jeg fyllt opp kjøleskapet med mat som frister nå når jeg er kvalm. Særlig druer er favoritten, det spiste jeg også mye av første gang jeg var gravid. I dag våknet jeg allerede halv seks av at jeg var småkvalm. Sto opp etter å ha prøvd å sove en time til og laget meg havregrøt - sunt og godt. Mannen min er heldigvis forståelsesfull og omsorgsfull ift at jeg er så redusert for tiden og må hvile mye. Han er så lykkelig over at han (forhåpentligvis) skal bli far! Nå er han gått på jobb. Tror jeg skal legge meg litt igjen og få litt mer søvn. * 5+6 *
Martha Stewart Skrevet 21. juli 2005 Forfatter #700 Skrevet 21. juli 2005 Nå er min mor informert! Vi hadde egentlig ikke lyst å fortelle til noen i familien før jeg er nærmere 12 uker, men mamma ringer ofte på dagtid. Først ringte hun på jobb og fikk beskjed om at jeg er sykemeldt. Da hun ringte meg hjemme, fant jeg ut at det var like greit å si det som det er. Ellers blir det hvite løgner i mange uker fremover, siden jeg er sykemeldt til ut i august. Mamma ble ihvertfall kjempeglad, selvsagt. Jeg var redd for at hun ville være tilbakeholden pga at hun vet det er tidlig og pga at det har gått galt før. Det jeg trenger nå er optimisme på mine vegne og det følte jeg at jeg fikk. Har ellers sovet mesteparten av dagen. Var mest trøtt, ikke så mye kvalm i dag. Sto opp da min kjære kom fra jobb. Spiste fiskeboller i hvit saus til middag - god og mild mat for en gravid mage. Bra jeg har sovet mye allerede, for vi har lovet å sitte barnevakt for vår lille nevø i kveld og da får vi litt trening i bleieskifting. Det trenger vi! Ellers gleder jeg meg til vitrineskapet vi har bestilt kommer. Det er i kirsebær med dører i klart glass. Inntil vi får det, må hele det nye serviset stå fremme på spisebordet pga allerede overfyllte skap.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå