Martha Stewart Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #621 Skrevet 2. juni 2005 ... det var jo de rakkerene som lever en stund da Ja denne syklusen står og faller det nok på levetiden...
Martha Stewart Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #623 Skrevet 2. juni 2005 Åååå' date=' nå er det ikke lenge igjen....... [/quote'] Til bryllupet, eller IKM, mener du...? Masse spenning ifm begge deler ihvertfall... I dag hadde jeg egentlig tenkt å trene. Men, da en venninne ringte etter jobb og spurte om jeg ville være med på kino, så var ikke jeg vanskelig å be! Jammen ble det ikke middag på Fridays også - ikke ideelt ift min "oppstrammingsplan", men veldig koselig. På veien hjem kjøpte jeg siste nr av bladet Red, pga artikkelen The 14-Day Beach Body Plan. Yeah - trenger en sånn plan nå!
Cathie Skrevet 3. juni 2005 #624 Skrevet 3. juni 2005 Hei på deg Vile bare si hei egentlig jeg... Kjempebra at medisinene virker da..Da er jo sjensene større, om ikke nå men evt senere!! Masse masse lykke til!!
Gjest MrsL Skrevet 3. juni 2005 #625 Skrevet 3. juni 2005 Til bryllupet vel Da er det ikke lenge igjen til vi har vært gift ett år heller. Tenk så fort tiden går og alt vi har klart oss gjennom sammen på dette året. Og jeg kommer til å tenke på deg hele den dagen dere gifter dere :-)
Gjest Lompa Skrevet 3. juni 2005 #626 Skrevet 3. juni 2005 Skal dere til Rivieraen på bryllupsreise? Åååh, da MÅ dere få med dere Villefranche! Et lite postkort av en fransk by. Eller skal vi heller si tettsted? En babylonsk hengende hage,med blomster og hus som slåss om plassen der de klynger seg fast i en bratt skråning ned mot havet,og nede ved vannkanten; en liten promenade hvor du kan sette deg på en liten fortausrestaurant, eller kose deg med en is mens du spaserer langsetter og betrakter livet, eller legge deg til på den lille stranda. Eller gå og rusle i smågatene og stikke innom et lite konditorui som bugener av fristelser. jeg og mannen kjøpte hver vår lille kake,og satte oss i skyggen, før vi ruslet videre og endte i en supertrang liten gate med hvelvet tak, som viste seg å være deler av at forsvarsverk fra 1200-tallet. HELT fantastisk sjarmerende sted, som dere for enhver pris bør få med dere hvis dere havner i nærheten der. Skal se om jeg kan finne noen bilder å sende deg, jeg. *sukker henført og drømmer seg tilbake til egen bryllupsreise* Hmmm,tror jeg skal finne frem videoen fra bryllupsreisen og se på mens vi spiser kveldsmat i dag, gitt....
Martha Stewart Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #628 Skrevet 5. juni 2005 Hei Cathie, MrsL, Lompa og Vigdis! Skal dere til Rivieraen på bryllupsreise? Åååh' date=' da MÅ dere få med dere Villefranche! Et lite postkort av en fransk by. Eller skal vi heller si tettsted?[/quote'] Takk for tipset, det er notert på listen over steder vi bør besøke på bryllupsreisen vår! Faktisk er det den delen av bryllupsplanleggingen jeg føler vi har brukt minst tid på, det må vi prioritere de neste ukene. Ellers har det ikke vært mye tid til hverken det ene eller det andre denne helgen. Vi har nemlig hjulpet noen å flytte, hele lørdag og søndag gikk med til det. I kveld belønte min kjære og jeg oss selv med middag på Pasta Basta. Men i morgen må jeg begynne å trene og spise mer fornuftig... Fikk forresten trillet tur med baby i vogn både i går og i dag - teller jo som trim det!
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 6. juni 2005 #629 Skrevet 6. juni 2005 Å gå tur med eller uten barnevogn er jo helt klart trim det ja Vanskelig det med å skulle være så flink med å spise riktig og sunt og lite og ofte og trene Føler jeg har vært ganske flink en stund men det går jo så sakte nedover på vekten :evil: Hovedproblemet mitt er å spise ofte nok. Glemmer å spise jeg :oops: Ja, ja. Vi får ta oss skikkelig i nakken begge to The Bride
Martha Stewart Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #630 Skrevet 6. juni 2005 Vanskelig det med å skulle være så flink med å spise riktig og sunt og lite og ofte og trene Ja og jeg har vært lite motivert dette siste halvåret pga alt som har skjedd... Holdt vekten lenge etter at jeg slanket meg i høst. Men plutselig (virket det som) spratt vekten opp igjen flere kilo. Nå får jeg bare gjøre så godt jeg kan disse siste ukene før bryllup og bryllupsreise. Har vært flink i dag da. Gått til og fra jobb - tilsammen ca 1 time - i raskt tempo. Har spist ett lite rundstykke til frokost og ett til lunsj. Til middag spiste vi kyllingfilet med pesto, pinjekjerner og cherrytomater. Bare en banan i tillegg. Om en time skal jeg på SATS, tenkte jeg skulle prøve Core Puls-timen i sal, en skikkelig kondisjonstime. Når jeg kommer hjem skal jeg kose meg med Ungkarskvinnen og 24 på TV!
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 7. juni 2005 #631 Skrevet 7. juni 2005 Å den kyllingretten din med pesto er bare . Har laget den mange ganger jeg - takk for tipset igjen Sunt og veeeeldig godt! I dag skal jeg på en forbrennertime på Spenst. Den er døden, men så deilig det føles når en ferdig.
Imax Skrevet 7. juni 2005 #632 Skrevet 7. juni 2005 hallå damen! Bare innom med en liten Ikke stress så mye over vekta du, men sørg for å holde deg i bevegelse og spise mye sunne ting (godt sagt.... ). Uansett, du kommer til å ha et fantastisk bryllup og mannen vil helt sikkert si ja!
Gjest MrsL Skrevet 7. juni 2005 #633 Skrevet 7. juni 2005 Kylling med pesto :o Kan jeg få oppskrift :nam:
Martha Stewart Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #634 Skrevet 7. juni 2005 Hei Vigdis, Imax og MrsL! :-) Kylling med pesto :o Kan jeg få oppskrift :nam: Til to personer trenger du to kyllingfileter, to skiver parma- eller serranoskinke, og ønsket mengde av pinjekjerner, pesto, revet parmesan og ruccola. Rist først pinjekjernene til de er gyldne i en tørr teflonpanne. Så steker du kyllingfiletene, legger på en klatt pesto på hver og ruller en skive parma- eller serranoskinke rundt hver av dem. Legg dette på en seng av ruccola på tallerken og strø pinjekjerner over + revet parmesan. Jeg bruker også noen dråper valnøttolje på ruccolaen. Bon appetit! I dag var jeg på Høy puls-time på SATS og det gidder jeg nok ikke igjen! Enerverende teknomusikk og stappfull sal. Core puls-timen i går var derimot bra. I morgen drar jeg på kurs i tre dager, tilbake på fredag. So long!
Imax Skrevet 9. juni 2005 #635 Skrevet 9. juni 2005 Ellers da? Ute og koser deg i solen? Er superfornøyd med at det endelig er fint vær, nesten så man fikk lyst til å skulke jobben... Ha en fin en - snart helg!
Martha Stewart Skrevet 11. juni 2005 Forfatter #636 Skrevet 11. juni 2005 Kom tilbake fra kurs i går. Var faktisk ganske ok dager. Hele torsdagen var vi utendørs og drev med teambygging - i et helt fantastisk bra vær! I dag var jeg på Stram opp-time på SATS. Er veldig fornøyd med at jeg kommer meg på trening for tiden. Feriepengene kom inn på konto i går og det har jeg feiret med å shoppe litt til bryllupsreisen: Bikinioverdel og en hvit veske. Ellers skal jeg begynne med sprøytene igjen i morgen, siden mensen kom for fullt i dag. Er da altså ikke gravid, men føler meg ikke skuffet siden jeg ikke hadde noen forventninger denne syklusen. Mest sannsynlig skal eggløsningssprøyten settes før bryllupet - blir veldig spennende om jeg blir gravid da... Kom over en bok på internett i går kveld - Coming to Term: Uncovering the Truth About Miscarriage - som jeg har bestilt. Den er skrevet av en amerikansk journalist, han og kona hadde fire spontanaborter før de fikk barn nr. 2. Leste utdrag fra boken og historien deres liknet så utrolig på vår (bortsett fra at de hadde ett barn fra før). Det ordnet seg til slutt og de fikk en sønn på naturlig vis da kona var 41 år. Slike historier gir meg håp. Begynte å tenke at jeg fikk lyst å skrive bok selv. Det er jo nesten ingen norske bøker om spontanabort og barnløshet. Dessuten synes jeg at historien min er ganske spesiell etterhvert, så kanskje noen ville lest en slik bok. Nå skal jeg straks dra på besøk til min svigerinne og min nydelige lille nevø. Vi er gressenker i kveld siden min kjære og hans bror holder på med utdrikningslag.
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 12. juni 2005 #637 Skrevet 12. juni 2005 Ha en fin søndag! Håper utdrikningslaget var morsomt for samboeren din!
Martha Stewart Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #638 Skrevet 12. juni 2005 Ha en fin søndag! Håper utdrikningslaget var morsomt for samboeren din! En riktig fin søndag til deg også Vigdis! Herlighet, jeg sov til kl. ett i dag!! :o Våknet innimellom, men sjekket ikke klokken. Sånn går det når sambo er bortreist. Fikk sms av han nettopp og de hadde visst hatt det kjempegøy - selv om formen ikke var den beste i dag... Dumt at tre av de inviterte hadde meldt avbud dagen før utdrikningslaget, slik at det ble for dyrt å gjennomføre en av de planlagte aktivitetene. Slikt synes jeg særlig er synd for forloveren som arrangerer! :-( Man burde egentlig be folk betale inn pengene på forhånd, slik at folk forplikter seg mer. For et regnvær det er her i Oslo nå! Grøss og gru hvis det blir så ille 25. juni!! :hår: Satser på at alt det dårlige været er over før den tid og at den bra delen av sommeren starter da. *krysser fingrene hardt for det* Ellers har jeg tenkt å rydde i dag og pusle med bryllupsplanene. Skal på Høy puls-time på SATS kl. fire - må jo fortsette den gode treningstrenden min!!
Martha Stewart Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #639 Skrevet 12. juni 2005 Skal som sagt starte med nye sprøyter i dag. Tidligere har jeg ikke drukket alkohol mens jeg har tatt de, men har ikke visst helt hva som er regelen. Sjekket litt på nettet i går og det var som jeg trodde: Man skal ikke kombinere alkohol med disse sprøytene, da det kan redusere virkningen. Det vil si at med evt sprøytestart i dag, så kan jeg ikke drikke i bryllupet vårt. Bør heller ikke drikke på bryllupsreisen, for da kan jeg jo være gravid. Imidlertid er det evt så tidlig at det kanskje ikke skader med et lite glass vin i ny og ne. Mange ville kanskje droppet sprøytene denne syklusen, men det har jeg heller ikke så lyst til. Er utålmodig nå etter å bli gravid og synes vi har mistet nok tid allerede, med de pausene og komplikasjonene vi har hatt tidligere. Selv om jeg skulle la være å ta sprøyter denne gangen, så er det likevel sjanse for å bli gravid. Det var jo det som skjedde i april og da gikk det kanskje galt fordi jeg ikke tok medisiner... Har ikke lyst å risikere det heller... Hm, litt vanskelig avgjørelse dette her. Tror ikke jeg vil synes det er noe offer å være edru i bryllupet. Vi skal jo ikke ha noen fest i den forstand og på restauranten er maten viktigere enn vinen for meg (jeg er ingen vinkjenner). Kanskje jeg til og med orker mer mat og kake hvis jeg ikke drikker. På bryllupsreisen til Frankrike ville mange kanskje si at det er dumt å ikke kunne drikke vin. Men mulig at jeg kan ta meg et lite glass i ny og ne som sagt. Kan spørre legen hva hun tror. Men avgjørelsen om å starte med sprøyter må jeg ta i dag. Får høre litt med min kjære...
Imax Skrevet 12. juni 2005 #640 Skrevet 12. juni 2005 Skjønner godt at du ikke vil droppe medisinene. Når det gjelder å ikke drikke i sitt eget bryllup, så tror jeg det går greit. Selv drakk jeg ikke spesielt mye, og jeg holdt meg kun til hvitvin (ville ikke ha blå tenner og rødvinssøl nedover kjolen). Tror jeg enkelt kunne ha spart alkoholen også for så vidt, hvis det var det om å gjøre. Da vi dro fra festen vår var jeg i hvert fall pling edru. Husk at denne dagen er du rusa nok på livet at du ikke behøver alkohol! Og et glass å skåle med er jo greit, og kan umulig gjøre så mye skade. Når det gjelder bryllupsreisen tror jeg at jeg hadde tatt meg et glass vin til maten, men holdt meg unna å drikke mye. Det er uansett min policy i slutten av syklusen når jeg kanskje er gravid, blir ekstra stressa hvis jeg skal kutte ut all alkohol, da blir liksom barneprøvingen hovedfokuset alltid, og det fikser i hvert fall ikke jeg. Når det gjelder å skrive bok, så tror jeg absolutt du har et poeng! Har tenkt det samme selv jeg, om opplevelsene jeg har hatt som jeg opplever jeg ikke finner informasjon om. Så kanskje det er noe å tenke på? Men først er det bryllup! Været er jo ikke mye å skryte av, selv om jeg fikk litt tid i solen i går. Men det er jo flere uker til dere gifter dere, og da er det sikkert fint vær. For da har sommer'n begynt (håper jeg!). Ha en fin søndag, jeg skal prøve å planlegge toastmasterjobben jeg har neste helg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå