pusla Skrevet 14. mai 2005 #581 Del Skrevet 14. mai 2005 Det er akkurat det, sånne videoer er kjempekjekke, men det er ikke så veldig spennende. Kjøpte pilates-dvd for et par måneder siden, har brukt den to ganger. Om man synes det er ok kommer vel litt an på hva slags trening man liker, jeg liker å bli varm jeg, men det ble jeg jo ikke, også var alt så treeeeeegt. Pusla vil ha action!! Håper dere har det fint i bryllup i dag da, må være en perfekt dag å gifte seg på, er jo kjempefint ute . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 15. mai 2005 Forfatter #582 Del Skrevet 15. mai 2005 Akkurat i disse tider er jeg vel litt inspirert til å trene, så da kunne jeg tenke meg å kjøpe en sånn dvd. Fordi det nærmer seg bryllup og brudekjolen skal helst sitte perfekt...! Likevel, sitter jeg her i dag da, med lite lyst til å gå løs på noe fysisk aktivitet akkurat for øyeblikket. Det ble nemlig sent i natt, med mye vin og hodet føles deretter... Fikk sånn skikkelig dejavu i dag, om tidligere tider da jeg var singel og gikk mye ut på by'n, med påfølgende ødelagt søndag! Men, det var absolutt en hyggelig fest i går, som det er verdt å være litt uopplagt for i dag! Og i motsetning til tidligere tider, så trenger jeg ikke å lure på om jeg burde angre på noe jeg gjorde i går... Brudeparet var ellers så heldig som de kunne få blitt med det været vi hadde i Oslo i går! Jeg vil ha like nydelig vær når vi gifter oss om 6 uker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 16. mai 2005 Forfatter #583 Del Skrevet 16. mai 2005 Jippi - på eget initiativ driver min kjære og sjekker priser på hotell og fly til Miami nå!! Tror vi kommer til å dra jeg, må bare se an ting litt fremover før vi bestiller. Det er så deilig å ha noe å se fram til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 16. mai 2005 Forfatter #584 Del Skrevet 16. mai 2005 Da har jeg laget Freia Eventyrkake, som jeg har fyllt med sjokoladekrem, og ostekake som jeg skal lage gelélokk med bær til i morgen før den serveres. Ellers ser det ut som TV'en vår nettopp brøt sammen. Vi hørte plutselig en stygg lyd derfra, og så ble det svart. Utgjort altså!!! Og så jeg som hadde planer om å se flere serier i kveld, som jeg hadde gledet meg til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 16. mai 2005 Forfatter #585 Del Skrevet 16. mai 2005 Jippi, har fått sendt min kjære avgårde for å hente et TV hos svigers! Kvelden er reddet! Da kommer han vel hjem igjen i tide til at vi får sett "24". Jeg hadde tenkt å se "Brudegalskap i New York" på TV Norge klokken 19, men heldigvis går det an å ta opp med videoen selv om ikke TV'en virker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 16. mai 2005 #586 Del Skrevet 16. mai 2005 Kommer jo an på hvor mye man veier fra før. Det er visst ingen grunn til å øke matinntaket før 4. måned, for babyens skyld ihvertfall. Gjennomsnittlig vektoppgang ligger visst på ca 12 kilo tror jeg. Kjenner et par stykker som ikke gikk opp mer enn 6-7 kilo og barna deres var på ingen måte undervektige da de ble født. Jo større barn, dess tøffere fødsel også. Vi fortsetter å krysse fingrene for tvillinger i februar!! :-) Jeg gikk opp 7 kg med eldstemann (som veide 3270 da han ble født) og 5 med nr. 2 (som veide 3290). Men det er ikke riktig at jo større barn dess tøffere fødsel. Det er forskjellige årsaker til hvor tøff fødselen er. Hodeomkretsen har vel mer å si en vekten på ungen. I tillegg om man har født tidligere eller ikke, hvor raskt fødselen går +++ Jeg personlig hadde veldig grei fødsel med nr. 2, eldstemann var en helt annen skål. Men det må også sykehuset ta en del av skylden for... Min søster har 2 barn. Begge veide ca 4500 da de ble født. Hun har hatt 2 veldig greie fødsler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 17. mai 2005 Forfatter #587 Del Skrevet 17. mai 2005 Jeg gikk opp 7 kg med eldstemann (som veide 3270 da han ble født) og 5 med nr. 2 (som veide 3290). Det var ikke spesielt mye nei! Men det er ikke riktig at jo større barn dess tøffere fødsel. Det er forskjellige årsaker til hvor tøff fødselen er. Å ja, det er nok mange årsaker til hvordan en fødsel utspiller seg! Jeg skal være forsiktig med å uttale meg, siden jeg hverken er noen ekspert på dette temaet eller ikke har født selv. Men det med store barn = tøffere fødsel har jeg fra opptil flere artikler jeg har lest de siste årene, med uttalelser fra leger. De viser til at gjennomsnittsvekten på fødende har økt, bl.a som følge av høyt sukkerinntak. Ifølge legene skaper dette komplikasjoner for både mor og barn, ikke minst ifm fødselen... Men jeg kjenner også til eksempel der stort barn ikke ga noen tøff fødsel. En venninne av meg er naturlig superslank og hennes første sønn var svær, pga at faren til gutten er høy og muskuløs. Venninnen min revnet ikke en gang under fødselen, og hun hadde visst sagt like etterpå alt var ferdig at "dette kan jeg fint gjøre igjen"...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. mai 2005 Forfatter #588 Del Skrevet 18. mai 2005 I går fikk jeg mensen og i dag er det på 'an igjen med sprøyter. Vanligvis ville jeg vært kjempeglad for det - men nå ser det ut til at eggløsning vil inntreffe samtidig med utdrikningslaget mitt om halvannen uke - som er utenbys!!! Æsj, æsj, æsj!!! 17. mai ble litt preget av at jeg grublet for mye på dette... Just my luck - ser ikke ut til at det noen gang skal klaffe dette her... Jeg legger jo opp livet mitt så godt jeg kan etter denne behandlingen, men for en gangs skyld hadde jeg tenkt å kose meg og glemme alt som heter babylaging! Og utdrikningslaget må gå sin gang, det er klart. Kan ikke skuffe forlover, venninner og ikke minst meg selv med å avlyse noe så viktig. Ikke kan jeg ta mannen med på tur heller, det blir for dyrt med fly og hotell for han i tillegg, bare for dette her. Har kommet frem til at jeg skal gå i gang med sprøytene uansett og så håpe på at eggløsningssprøyten settes før jeg drar. Ikke så veldig sannsynlig, men vi får se. Klaffer det ikke, så blir det egentlig ca 2000 kroner i medisiner ut av vinduet da... Uff, at ting skal være så komplisert da! Det verste er at det kan bli problematisk å prøve ny runde med sprøyter neste syklus også, pga bryllupsreisen. Jeg må nemlig kontrolleres av legen min underveis i behandlingen, for å se hvor mange sprøyter jeg skal ta og når kroppen er klar for den avgjørende eggløsningssprøyten. Men, nå får jeg vel ta en måned av gangen og ikke ta alle sorger på forskudd her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 18. mai 2005 #589 Del Skrevet 18. mai 2005 Ikke gruble for mye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. mai 2005 Forfatter #590 Del Skrevet 18. mai 2005 Ikke gruble for mye... til deg også Nei, for mye grubling blir jeg sliten av, kjenner jeg, så det må jeg prøve å venne meg av med... Sjekket kalenderen og finregnet litt, fant ut at i neste syklus kan vi likevel akkurat rekke en omgang med sprøyter før vi må dra avgårde på bryllupsreise. Tenk så romantisk med baby som kan bli unnfanget da... Ble litt mer optimistisk nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 18. mai 2005 #591 Del Skrevet 18. mai 2005 Bra dere kan slå til på bryllupsreise! Hvis ikke synes jeg at du skal gi deg selv LITT tid til å slappe av og bare nyte livet. Det kommer flere sykluser (selv om det ikke føles sånn...) Og husk at gutta lever lenge, så hvis dere har INTENS sex rett før du skal dra, kanskje småjævlene lever til EL på utdrikningslaget ditt likevel? Lykke til med innspurt på bryllup og utdrikningslag! Spennende, spennende (jeg følger med...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. mai 2005 Forfatter #592 Del Skrevet 18. mai 2005 Bra dere kan slå til på bryllupsreise! Nå har jeg finregnet enda mer og funnet ut at det store i beste fall kan komme til å skje på selveste bryllupsnatten! Hvis ikke synes jeg at du skal gi deg selv LITT tid til å slappe av og bare nyte livet. Det kommer flere sykluser (selv om det ikke føles sånn...) Akkurat det har jeg gjentatt til meg selv i dag også!! Utdrikningslag, bryllup og bryllupsreise er jo once in a lifetime-begivenheter som må nytes! Og husk at gutta lever lenge' date=' så hvis dere har INTENS sex rett før du skal dra, kanskje småjævlene lever til EL på utdrikningslaget ditt likevel? [/quote'] Det slo meg også i dag ja...! Gjett hvem som skal ha sex like før jeg løper til flyet! Takk for at du heier på meg, Imax. Oppdatering følger selvsagt, i dette spennende (?) dramaet som liksom er livet mitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 18. mai 2005 #593 Del Skrevet 18. mai 2005 Leste inlegget til Imax og tenkte jeg ville signere på det. Sto veldig mye fornuftig i det. Har hørt rykter om at de små rakkerene kan leve i opp til en uke! Så ikke fortvil pga et utdrikningslag og "borteframannenhelg" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 19. mai 2005 #594 Del Skrevet 19. mai 2005 Godt vi kan heie på hverandre Bridie! Egentlig så tenker jeg at når man leser dagbøkene her inne, skulle man tro det aldri skjedde andre ting i livene våre... Herregud. Men, men, sånn må det bli når man får diskutere ting her inne som man ikke snakker så mye om på privaten (i hvert fall for min del). Hvordan har det gått med jobbsøknad da, og ikke minst bryllupsplaner? Jeg snakket med svigerinnen min i går, jeg skal være toastmaster i bryllupet hennes i juni. Det nærmer seg! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 19. mai 2005 Forfatter #595 Del Skrevet 19. mai 2005 Har hørt rykter om at de små rakkerene kan leve i opp til en uke! Så ikke fortvil pga et utdrikningslag og "borteframannenhelg" Min kjære sa jeg kunne få med en beholder med "rakkere" i kofferten, for sikkerhets skyld... Egentlig så tenker jeg at når man leser dagbøkene her inne' date=' skulle man tro det aldri skjedde andre ting i livene våre... Herregud. Men, men, sånn må det bli når man får diskutere ting her inne som man ikke snakker så mye om på privaten (i hvert fall for min del). [/quote'] Ja nettopp - jeg fant ut for en stund siden at det kan være godt å få "ventilere" litt på et sted man er anonym... Av og til føler jeg selv at livet dreier mer rundt disse babyforsøkene mine enn jeg ønsker selv. På den annen side må jeg jo forholde meg til leger, sprøyter etc så lenge det ser ut til at kroppen min ikke ordner opp selv. På den annen side skjer det selvsagt mye stort og smått ellers i livet også, som det tar for mye tid - eller er kjedelig - å referere her... Men så er det fint å ha bryllup å tenke på for tiden også!! Nå føler jeg at det virkelig nærmer seg med stormskritt. Skal straks sette sprøyten min, før jeg tar tidlig kveld. Er dautrøtt etter to netter med dårlig søvn, kom ut av rytmen med så mye fri... Må sette sprøyten, som egentlig er en slags penn, alene fordi min kjære er bortreist. Men det går vel bra. Fikk forresten sendt søknad på jobb i går, blir spennende å se om jeg får noen tilbakemelding. * Dag 2 med Gonal-F * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 19. mai 2005 #596 Del Skrevet 19. mai 2005 Det må være vanskelig å skulle leve livet normalt med et så stort prosjekt på gang, ja - forstår godt at man har behov for å få ut ting her inne. (akkurat som det i min dagbok ser ut som jeg ikke gjør annet enn å jakte på menn ). Snart bryllup, ja!! Det er supermorsomt da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #597 Del Skrevet 20. mai 2005 (akkurat som det i min dagbok ser ut som jeg ikke gjør annet enn å jakte på menn ). Det var en lang periode i mitt liv også - sånn ca 10 år, on and off - som jeg følte at jeg måtte kysse alt for mange frosker, før jeg endelig traff prins Charming... Så jeg har vært i dine sko ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 20. mai 2005 #598 Del Skrevet 20. mai 2005 Hei og hopp! Det var noen som var før meg med det å si at svømmeren kan leve opptil flere dager inni deg,og forhåpentlig rekke å gjøre jobben sin selv om du er på utdrikningslag. Og om ikke så er neste sjanse på bryllupsnatta? DEN skal jo ikke kastes bort på for mye søvn likevel. nettene FØR bryllupet skal du derimot sove mest mulig, så du er uthvilt og har fått skjønnhetssøvnen din og vel så det,når dagen er der. Håper de er snille mot deg på utdrikningslaget ditt,og at du får en fantastisk,minneverdig kveld. husk å ta med deg et engangskamera. (Ikke ditt vanlige, just in case....) krysser fingre og tær for dere nå (jada, det gjelder alle prøvere, men i særdeleshet dere jeg "kjenner"). Selv er jeg 12+0 nå, og begynner å se for meg at jeg får likhetstrekk med Keiko i løpet av sommeren....Og da mener jeg IKKE tenna eller kjendisstatusen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #599 Del Skrevet 20. mai 2005 Håper de er snille mot deg på utdrikningslaget ditt' date='og at du får en fantastisk,minneverdig kveld. husk å ta med deg et engangskamera. (Ikke ditt vanlige, just in case....)[/quote'] Kamera skal definitivt medbringes ja! Tenk, nå er det bare én uke til utdrikningslaget mitt!! Jeg er dødsspent på hva venninnene mine har funnet på og hvem som kommer... Blir artig å følge deg, "Keiko", i tiden fremover...! Du er jo midt oppi livets store underverk! I kveld også satte jeg sprøyten min selv - selv om sambo er hjemme igjen - og det gikk helt fint. * Dag 3 med Gonal-F * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 21. mai 2005 #600 Del Skrevet 21. mai 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå