Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Du er kvinnen i forholdet - trenger du bedre grunn enn det??

Egentlig ikke, nei! Jeg tjener jo mine egne penger, som jeg har gjort i 15 år nå. Senest i dag sa jeg til min kjære at jeg skal jammen unne meg selv både det ene og det andre, ikke minst nye klær i ny og ne. Tror vel også min kjære setter pris på at jeg bruker penger på utseendet... :wink:

Vi snakket også om at vi jammen skal unne oss å spise ute innimellom - minst like ofte som vi gjør nå, og fortsette å reise mye. Viktig når man ikke har (får) barn å faktisk benytte seg av de godene man har som DINK-par! (DINK = Double Income, No Kids).

Og heretter skal jeg lukke ørene for alle som hevder at man er dømt til nederlag hvis man ikke har fått barn før fyllte 30!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en god plan :wink:

Forøvrig var den veninna jeg nevnte tidligere eldre enn deg da de begynte å prøve. Traff visst hverandre litt "seint" de og :ler: . Hun er iallfall fylt 39 nå, om ikke 40 - så da burde du ha bortimot et tiår igjen??

Ellers er det alltid godt å gjøre ting. Jeg har da kjøpt meg seriserosa :o kjole i dag..... Vet ikke helt om det er min farge - men orker ikke svart!

ha en fortsatt fin helg!

Sissi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Henger ikke helt med om dagen - eldstemann har hatt omgangssjuka siden onsdag... Han får enda ikke i seg mat uten å spy, stakkars.

Mor er derfor ikke helt med, så nøyer meg med å gi deg en stor :klem: og si at jeg håper det går bra med deg.

Håper på et mirakel her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor er derfor ikke helt med, så nøyer meg med å gi deg en stor :klem: og si at jeg håper det går bra med deg.

Håper på et mirakel her!

Uff, du har jammen litt å styre med! Håper det går bedre hjemme hos dere også snart! :klem:

Jeg får bare ta tiden til hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Utrolig trist at det skulle gå galt denne gangen også The Bride :klem:

Ord blir fattige men jeg tenker ihvertfall på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig trist at det skulle gå galt denne gangen også The Bride :klem:

Ord blir fattige men jeg tenker ihvertfall på deg.

Ja, det var veldig, veldig trist! :(

Men som sagt så varmer det veldig å vite at mange tenker på meg og kommer med oppmuntrende ord! :klem:

Jeg har lest litt på nettet om forskjellige medisiner man kan ta for å forebygge spontanabort. Jeg har jo tatt progesteron, men det er ikke sikkert det er nok. Skal spørre spesialisten min i morgen om det kan være aktuelt med hCG-sprøyter fra jeg tester positivt neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det noen forsinkede klemmer fra Imax, som har hatt en superstressende uke med fester (x2), mensen (ARGH!), krangling med mannen og masse styr på jobb. Ble 32 i helgen og jeg gidder ikke å tenke på alderen (bare se på sitatet i signaturen min).

Stå på og pass på deg selv. Selv er jeg også litt skuffet over at mensen dukket opp på fredag (greit å kombinere fyllesjuke med menssmerter for så vidt), men kanskje ikke noe annet å forvente når jeg forrige syklus var borte under EL, og denne gangen dro samme dag som EL (tror jeg). Puh. Så det er vel ikke så veldig dramatisk for oss enda, selv om jeg nå begynner å bli utålmodig. Men i forhold til deg B, så har jeg ingen ting å bekymre seg for. Men i helgen fikk jeg vite at en venninne er gravid med en fyr hun er sammen med, samtidig som hun fremdeles er gift og bor sammen med en annen fyr (men de driver på og går fra hverandre), og hun vet ikke om hun vil beholde. Sånn er det. Hun ville ikke bli gravid og ble det, vi vil og blir det ikke. Verden er urettferdig! Men jeg håper og tror at det går litt i andre retningen på andre områder B.

Jeg har planen klar: Hvis det ikke er klaff i år, så blir det litt utredning for å sjekke om det er "mindre" ting man kan fikse på og hvis det er større greier leverer vi inn adopsjonssøknad. Så da blir det barn til jeg er 35 i hvert fall! Har dere tenkt på adopsjon eller? Jeg orker ikke kunstig befruktning, ikke noe for meg.

Uansett, ha en fin dag, lover å komme innom igjen (før VG :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ville bare legge igjen en liten klem til deg.. Prøv å ikke miste motet! Det kan jo hende at grunnen til at det gikk galt var blødningene du hadde før du visste noe.. Tenker så masse på deg og håper du ikke har det for ille!! Håper du klarer å være litt positiv! Masse masse klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vigdis_brud05

Nå er det lenge siden vi har hørt fra deg.

Håper virkelig du har det bra vennen! Ikke grav deg ned. Du har masse å glede deg over... bryllup for eksempel :tommelsmil:

Skal ikke prøve å late som jeg vet hvordan du har det, for det aner jeg virkelig ikke. Men jeg tenker ihvertfall på deg og håper det går bra med deg. :trøste:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er du...?

Håper du har det fint og at du og mannen får en fin helg.

Forhåpentlig står du på hue i bryllupsforberedelser...Morrsom tid, trass lit pes og forvirring.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære alle sammen!!

Her var det jammen masse koselige hilsner!! Nesten rørende at jeg har så mange som tenker på meg!! :klem::kose: :bukke:

Har vært bortreist noen dager, uten tilgang til internett. Det ble så hektisk rett før jeg dro at jeg ikke en gang fikk tid til å melde fra her først... Sorry, skal prøve å ikke la det skje igjen... :sjenert:

Anyway, det var deilig å komme seg bort litt! Ble så opptatt med andre ting at jeg til og med glemte å ringe legekontoret i går for å sjekke resultatet fra siste blodprøven. Men jeg er jo ikke gravid lenger, så resultatet spiller ikke så stor rolle, det er vel mest for at legen skal være helt sikker på at svangerskapshormonene forsvinner raskt nok ut av kroppen og at jeg ikke er gravid utenfor livmoren.

Har jo ikke gitt dere oppdatering fra legetimen som jeg var på tirsdag heller: På tross av at jeg nå har hatt spontanabort nr. 3, var legen veldig optimistisk på mine vegne. Hun er jo stort sett ganske ordknapp og pleier vanligvis ikke å gi særlig langsiktige vurderinger, hverken på godt eller vondt. Hun mente jeg burde prøve igjen raskt - og det har jeg heldigvis lyst til selv også. "Neste gang går det bra", sa hun. Ingen kan jo gi meg noen garanti om det selvsagt, men det er nå litt oppmuntrende når en spesialist sier det.

Og så spurte jeg om å få hCG-sprøyter fra neste gang jeg tester positivt, for å forebygge spontanabort og forhåpentligvis hjelpe egget til å feste seg skikkelig. Det kan vi prøve, sa hun heldigvis! :-)

Jeg tror de sprøytene vil hjelpe psykisk også, for da gjør vi noe konkret liksom for å øke sjansen for at det skal gå bra. For det ser jo ut som det er starten som er problemet, at det ikke fester seg skikkelig. Så da er det bare å vente på neste mens, så jeg kan starte med Gonal-F-sprøytene. Så er det eggløsningssprøyte og deretter sikkert progesteron fra etter eggløsning, for så å starte med hCG-sprøyter fra jeg evt tester positivt. Puh! Blir mye medisiner dette her. Men hva gjør man ikke for å få et etterlengtet barn???

Tidligere i uken fikk jeg sms fra en venninne som jeg ikke ser så ofte. Hun fortalte at hun har hatt noen dramatiske uker der hun trodde at hun hadde spontanabortert! Men så viste det seg at hun "bare" hadde mistet en tvilling - og at den andre babyen levde! :-(

I dag var hun på kontroll igjen og det hadde sett helt fint ut. Er så glad på hennes vegne, at hun fremdeles er gravid med én baby ihvertfall. Selv om det må være trist med den man mistet uansett... :-(

Venninnen min er omtrent like langt på vei som jeg ville vært nå - rart...

I kveld skal jeg kose meg med min kjære mann, som jeg ikke har sett siden onsdag morgen :hjerte:

Og så gleder jeg meg til å fordype meg i bryllupsplanlegging igjen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...