Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Stakar deg!! Tenker på deg nesten hele tiden! Ville bare si at det kommer til å gå bra, om ikke nå så gjør det det siden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle du ikek få svar på noen prøver i dag?

Venter spent på det og på fredag.

Alt var bra med meg og "celleklumpen" da vi var hos legen på mandag, alt går etter boka. Blir ikke akkurat skremt av å lese dagbka di, snarere mer takknemlig og ydmyk over hvor helt vanvittig heldig jeg har vært, samt frustrert over at det skal være så vanskelig for andre. Og alle de andre tingene dere må slite med i tillegg...Lite oppfølging, tvil med hensyn til jobb og overordnede, enkelte trangsynte snevre idioter, som dere bare skal gi glatt faen i,hvilket sikkert ikke er så lett.

At dere er i stand til å glede dere over andres graviditet midt oppi alt dette, er bare heeelt enormt, og avslører hvor sterke dere faktisk er.

Krysser alt som krysses kan og ber inderlige bønner til en gud jeg egentlig ikke tror på, for deres skyld, at det skal lykkes snart.

Kjempeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter i spenning B, og krysser alt som er. Du vet vi er med deg og håper på det beste. Her er forslag til "avledningsmanøver" denne uken:

a) Se på Dr. Phil, Ricky Lake og andre sprøe programmer, slik at du virkelig kan kose deg med skadefryden

B) Spise masse is i solen (og ikke minst, bli brun!)

c) Se masse film på DVD (gjerne Bridget Jones, Pride&Predjudice, og andre oppbyggelige filmer)

d) Surfe enormt mye på KG og faktisk svare på alle de dumme innleggene du ikke har hatt tid til å svare på før (eks. hvorfor er du på KG nå, mannen min er utro for 17 gang, hva bør jeg gjøre osv)

e) Selvfølgelig lese alle de hyggelige meldingene fra oss i dagboken din!

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for all omtanke alle sammen!! :klem:

Som sagt før så er det så godt at noen bryr seg. Ikke minst fordi jeg foreløpig ikke har betrodd meg til min beste venninne en gang. Er så vanskelig å fortelle om situasjonen (bortsett fra til dere her) når jeg ikke vet selv hva jeg skal tro foreløpig. I går klarte jeg å være litt optimistisk - eller kanskje heller mindre pessimistisk - helt til det kom litt blod på kvelden... Da ble jeg veldig lei meg og motløs, måtte ringe til min kjære - som fremdeles er bortreist - og klage min nød. Dessverre kom det litt blod igjen nå nettopp i sted, men jeg har ikke vondt og det er ikke noen skikkelig blødning på gang ennå. Var og tok ny blodprøve hos legen i morges. Etter klokken 13 i dag får jeg svar på den jeg tok på mandag... Uææææ!!

Uansett resultatet på den, så er det jo dagens blodprøve som er avgjørende, og den får jeg jo ikke svar på før fredag. Seigpining dette her!!

I går slo jeg ihjel masse tid med først å sove halve dagen, se på Dr. Phil, se to DVD-filmer og surfe litt på nett. Snakket lenge på tlf med mor, søster og venninne. De to sistnevnte vet ikke at jeg er hjemme fra jobb og ingen av dem vet hva som skjer. Men det var faktisk litt deilig å klare å "glemme seg selv" en liten stund og snakke om hyggelige ting.

En del av meg har faktisk dårlig samvittighet fordi jeg er borte fra jobb. Da var det en trøst å lese i en bok jeg har om forebygging av spontanabort at man holde seg i ro hvis det er fare på ferde eller at man har mistet før. Mange norske leger mener at det ikke betyr noe fra eller til om man er i ro. Men det er nå godt for psyken å vite at man gjør det man kan, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj - legekontoret hadde ikke fått svar på blodprøven ennå. Skal prøve å ringe igjen om en times tid, men sannsynligvis får de ikke svaret før i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar på den første blodprøven: Nivået av svangerskapshormoner (hCG) i kroppen var på 253. Faktisk ikke så ille verdi det, i seg selv - men så bør det ha doblet seg frem til neste blodprøve som jeg altså ikke får svar på før fredag. Men som sagt, 253 er en helt ok verdi i seg selv, hvis man er i 4-5 uke av svangerskapet. (Jeg fikk en liste av legesekretæren med referanseverdiene, nivået de bør være på til enhver tid). For en gangs skyld så vet jeg faktisk ikke helt hvor jeg er i syklusen, derfor er det enda vanskeligere å vite hva jeg skal tro nå. Får bare holde ut til legen ringer meg fredag etter lunsj.

Snakket ellers nettopp med min kjære mann på telefonen, om at det er dumt at vi må oppleve all denne usikkerheten. Men, som han sa, det gjør oss bare sterkere og rustet til et langt ekteskap! Gode mannen min, han er så forståelsesfull og oppmuntrende! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med gode meldinger, selv om seipiningen ikke er over. Men du får si som mannen min sa etter vielsen i kirken: Ferdig med 1 av 3 (han gruet seg til tale og vals også! :hoho: ). Så nå er du halvveis i denne helvetesuka.

Du får la være å ha dårlig samvittighet fordi du er borte fra jobb. Skulle bare mangle. Så hvis det å holde seg rolig hjelper, så gjør det, mener jeg, selv om ikke alt er entydig på at det er riktig. Og det er tross alt ikke sååå lenge, og du skulker jo ikke akkurat. Jeg hadde som arbeidsgiver blitt superstressa hvis en av mine ansatte var gravid og hadde risikosvangerskap og satt på jobb!

Skjønner godt at du ikke sier det til alle, jeg hadde også vært passe forbeholden når det gjelder det. Det blir utrolig slitsomt å oppdatere folk dersom nyhetene ikke er positive.

Men når det er sagt satser vi på positive vibber til fredag også! I mellomtiden får du ha en fin kveld, så snakkes vi i morgen! (du vet jeg sjekker dagboken din før VG-nett! :hoho: Er mer interessert i din graviditet en Britney's!)

Superklemmer fra Imaxen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, flashback av å lese her...

Håper det går bra med deg,og at verdiene fortsetter å stige! Krysser fingrer og tær! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går fint med deg :-) Jeg er her og følger med deg :klem:

Rart det der at noen leger kan si at det ikke har noe å si om du tar det med ro eller ikke..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med gode meldinger' date=' selv om seipiningen ikke er over. Men du får si som mannen min sa etter vielsen i kirken: Ferdig med 1 av 3 (han gruet seg til tale og vals også! :hoho: ). Så nå er du halvveis i denne helvetesuka. [/quote']

Mannen min gruer seg veldig til talen sin også... :ler:

Og er fortsatt smigret over at jeg utkonkurrer VG-nett!! :ler:

Fortsett å krysse fingrene for meg og be om at dette kan gå bra! For nå i sted kom det litt blod på papiret igjen og da blir jeg litt pessimistisk her... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er lange dager for deg dette ja. Ikke rart du bekymrer deg. Om blod på papiret trenger å bety noe farlig, vet jeg dessverre fint lite om. Men håper virkelig det klaffer denne gangen. Blir veldig spennende å følge med (sjekker hos deg før min egen dagbok jeg nå :wink: ).

:klem: til deg (en sånn pusla-spesial-klem, den deles det ikke ut mange av, altså!!!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Åå, nå er det mange som krysser fingrene for meg her - det vel hjelpe???

*ber til en gud jeg egentlig ikke tror på*

Etter å ha lest og hørt masse om graviditet og spontanabort, så vet jeg godt at litt blod ikke trenger å bety noe galt. Bare så synd at ikke jeg har hatt noen gode erfaringer sånn sett, hittil... Men fremdeles har jeg f.eks overhodet ikke noe vondt i magen, håper det er et godt tegn. (Men det har jeg forsåvidt heller ikke hatt de to andre gangene det har gått galt - nesten skremmende i seg selv, for da vet man jo aldri hva man skal tro...)

Har sovet litt noen timer. Tenk om det gikk an å gå i dvale og våkne opp igjen om 9 mnd.... :sove:

Nå gleder jeg meg til min kjære mann kommer hjem fra jobbtur sent i kveld! Føler meg alltid tryggere når han er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror på han jeg, så jeg kan be litt jeg også :)

Bra Pusla - jeg sier ikke nei takk til det! :wink:

Som en prest sa til meg en gang: Han hadde aldri opplevd noen som ikke sa ja takk til å bli bedt for...

Jeg synes ihvertfall det er min tur nå!! Om det er gud, skjebnen, eller hvem det nå er som avgjør... Har litt troen på statistiske sannsynligheter også jeg, og sånn sett skulle man ihvertfall kunne gå ut fra at jeg har hatt min del av uflaks på dette området!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har igrunn samme erfaring som den presten du refererer til. Ingen har noengang blitt sure hvis jeg har fortalt eller spurt at jeg ber litt for dem, når de har det litt vanskelig. Det er nå liksom ikke så mye konkret man alltid får gjort, da er det godt å kunne gjøre noe iallefall. Spesielt for meg, som jo tror at noen hører på også :) .

Det med statistikk er en fornuftig tanke, men jeg har ikke helt følelsen av at det alltid er sånn rettferdighet. Men vi får håpe det blir sånn for dere da, uansett!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! Kommer innom med en :klem: til deg! Og si at jeg tenker masse på deg og håper at alt går bra for deg! Støtter deg masse masse :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! Kommer innom med en :klem: til deg! Og si at jeg tenker masse på deg og håper at alt går bra for deg! Støtter deg masse masse :kose:

Takk til deg også Cathie! :klem::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er rett og slett litt for spennende. Jeg henger meg på de andre, og krysser fingrene for deg! Håper du kan stråle litt ekstra med en liten spire i magen på bryllupsdagen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...