Gå til innhold

Hvordan bremse på rollerblades?


Mrs. B

Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare hvordan man mest effektivt bremser ned en bakke eller før et veikryss? Bør man bruke bremsen ned hele bakken? Da må den jo slites ned fort?

Blir litt skremt når det å kaste seg rundt nærmeste lyktestolpe eller å kjøre ut i grasset ser ut til å være den beste måten å stoppe på.. :roll:

Endret av Mrs. B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker min første tur ned en bakke, det gikk fra lyktestolpe til lyktestolpe... men man lærer etterhvert. Og man må begynne med slake bakker og lære seg teknikken skikkelig før man stuper ut i trafikken. Bråbrems på skøyter er nemlig ingen sikker vinner.

Knekk i kneet og brems nedover bakken. Sett deg skikkelig ned og press bremsen ned. Ja, det lønner seg å bremse over lengre avstand, og ja, bremsene slites.

Du kan også bremse på hjulene, legg foten på tvers og liksom dra den bak etter deg, det sliter hjulene. Jeg har aldri helt fått til den type bremsing.

Ellers er gressplenen alltid en effektiv brems... :ler:

(been there, done that..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å takke for tipsene! :oops:

Det har visst begynt å gå seg til. Må bare øve mer. :)

Endret av Mrs. B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Bremse med rollerblades?? :o Hehe, neida.. Det letteste er å bremse med bremsen. Den blir slitt, men koster ikke så veldig mye.

Bremse med hjulene er nokså vanskelig. Nei forresten, veldig vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bremser på mine blades.. Bruker rett og slett hjulene på høyre blade.. Vanskelig å forklare, men drar den liksom etter meg, og presser beinet ned ettersom hvor fort jeg vil stoppe.. Stopper iallefall fort :)

Sett oven i fra så kan det se slik ut: | / (bare at høyre blade er litt mer på skrå og lengre bak... Ellerno :-? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...