AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 Skal lage biff, en file stykker. Har kjøpt steketermometer. Skal denne stå i kjøttet under steking i ovnen elle må jeg sjekke underveis ved å ta steiketermometere inni kjøttet innimellom? Er ikke så god på biff og har aldri brukt steletermometerAnonymous poster hash: 1253d...b6f
absinthia Skrevet 10. januar 2015 #2 Skrevet 10. januar 2015 Du kan ha den i biffen i ovnen. Jeg for min del pleier bare å steike biffen i panna og den blir alltid bra. Da gjør jeg følgende: Stiller plata på ca 7 ( ville egentlig hatt den på 8, men da spruter det fett i alle kanter) steker på den ene siden, til det kommer blodvann opp på oversiden, snur, krydrer den stekte siden. Venter til det kommer blodvann opp igjen, snur, krydrer på den siden, steker til den begynner å bli noe brunet ( forsøker meg gjerne på å stille opp plata ett hakk) snur og steker andre siden likedan. Legger biffen til siden i ca 10 minutter og koker ofte ut pannen slik at jeg kan bruke det i sausen. Etter ti minutter, steker jeg biffen videre raskt på god varme, slik at den får litt stekeskorpe på begge sider og vips så er den ferdig! Dette blir stort sett en medium stekt biff, med få unntak.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #3 Skrevet 10. januar 2015 Du kan ha den i biffen i ovnen. Jeg for min del pleier bare å steike biffen i panna og den blir alltid bra. Da gjør jeg følgende: Stiller plata på ca 7 ( ville egentlig hatt den på 8, men da spruter det fett i alle kanter) steker på den ene siden, til det kommer blodvann opp på oversiden, snur, krydrer den stekte siden. Venter til det kommer blodvann opp igjen, snur, krydrer på den siden, steker til den begynner å bli noe brunet ( forsøker meg gjerne på å stille opp plata ett hakk) snur og steker andre siden likedan. Legger biffen til siden i ca 10 minutter og koker ofte ut pannen slik at jeg kan bruke det i sausen. Etter ti minutter, steker jeg biffen videre raskt på god varme, slik at den får litt stekeskorpe på begge sider og vips så er den ferdig! Dette blir stort sett en medium stekt biff, med få unntak. Har fått sansen for å ha den i ovnen, steker da 1 minutt på hver side først for å få skorpe på men sist ble den for rå så best å ha termometer. Men kan jeg spør hva betyr å steke ut stekepanna? Jeg pleier også å bruke stekesjyen i saus, men har bare helt den rett fra pannen ?Anonymous poster hash: 1253d...b6f
absinthia Skrevet 10. januar 2015 #4 Skrevet 10. januar 2015 Å steke ut eller å koke ut, betyr at du har litt vann i, som du lar koke løs kraften som setter seg i panna for å få med alt,
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #5 Skrevet 10. januar 2015 Å steke ut eller å koke ut, betyr at du har litt vann i, som du lar koke løs kraften som setter seg i panna for å få med alt, Takk for gode tips:)Anonymous poster hash: 1253d...b6f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå