Gå til innhold

Lyg og Lygenytt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gubben sin mobil ringte. Det var Keikolina fra resepsjonen på jobben. Keikolina er hun som løper og løper med den lilla trusen helt oppe i dagen.

Hun begynte å snakke, men Gubben brøt henne av. Jeg kjører bil og har hele familien i bilen. Jeg ringer deg tilbake om en stund. Noter telefonnummer, navn og stikk ordmom hva det gjelder og gi beskjed om at jeg kjører og ringer tilbake i kveld.

Dette har vi jo snakket om flere ganger før, vanlig prosedyrer uansett hvem som ringer når vi ikke er tilstede på kontoret.

Og, du vær snill og ta ut tyggegummien når du prater i telefonen. Hei. Han trykket av på rattet.

Hu

Anonymous poster hash: 620a9...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungene varbhelt uproblematiske å kjøre med. Litt trangt å sitte baki med en stol på hver side for å få litt kontakt med dem, så det løste vi med å ha en fremme med utkoblet airbag og en bak.

Oppe i veien lå Lykkeboden, nedsnødd, som et julekort.

Anonymous poster hash: 620a9...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinduet til soverommet var satt plate foran.

Så der var det de hadde funnet veien inn.

Døren var uskadd.

DU venter i bilen med jentene, sa Gubben, jeg går inn og ser alene.

Den stemmen der diskuterer man ikke med.

Anonymous poster hash: 620a9...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kom ut igjen.

De har åpnet alle skuffer og skap, sovet i sengen vår og tømt matskapet, kjøleskapet og baren, tven og radioen din er borte.

Der er varmt og rent nok til å ta jentene inn.

Anonymous poster hash: 620a9...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er det ikke vandreren som har avlagt oss et besøk, sa Gubben.

Hvem er det?

En notorisk innbrudstyv som vandrer rundt i fjellheimen. Tar det han trenger, sover over og gjør i fra seg der han står og går.

Han har hatt flere hundrede innbrudd av den typen.

Alle skap og skuffer var dradd ut, alt var endevendt.

Følelsen av at noen hadde brutt seg inn i en indre tanker, følelser og materielle ting meldte seg. Den var ikke ulik følelsen av å bli fersket i boblebadet sammen med en gift mann, av hans mor og kone.

Nå selger vi dette stedet. Dette stedet er ikke vårt lengre.

Her er ekkelt å være.

Husk på du med ditt særeie på alle ting, at dette er min eiendom og mitt særeie, svarte Gubben.

Men dette er ekkelt, tenk om de kommer tilbake. Tenk om de har våpen.

Anonymous poster hash: 620a9...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om du hadde hørt på en gammel manns tale og holdt deg hjemme lille frue. Noen ganger kan det være fornuftig å høre...

Unnskyld, unskyld.

Det er greit, nå har du to muligheter, enten bli her eller dra på hotel.

Alt må filmes og fotograferes før noe røres.

Gi jentene noe å leke med, brett opp armene, vi begynner på kjøkkenet. Du teller og finner ut hva som mangler, etterpå vasker vi.

Anonymous poster hash: 620a9...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk noen timer og Lykkeboden ble litt etter litt som før.

Varmtvannet ble varmt, slutt på å koke vann i vannkokeren.

Jentene fikk sin mat og sien pysjamaser, kosetepper sengedyne og sov fredlig i vogna.

Nå fyller jeg boblebadet og så koser vi oss en stund før vi stuper i seng.

Forslaget ble besvart meg et kyss.

Gubben satt i karet, vogna stod utenfor i hallen så vi kunne høre de små, på vei opp i karet meldte en tanke seg;

Har du låst ytterdøra?

Nei, det glemte jeg, svarte gubben. Bare en av oss husker på å få låst døren så holder det.

Anonymous poster hash: 620a9...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sover på stuen, tar ekstradyner fra hemsen og er deilig utslitt på alle måter etter badet.

Får ringe min mor og avgi rapport, Gubben fant mobilen.

Du avgir ikke rapport om alt.

Unnskyld?

du forteller ikke i detalj om hva vi gjorde på badet.

Nei, du det hun ikke ser selv på badet her det er privat.

Anonymous poster hash: 620a9...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene var våkne et par ganger gjennom natten, rugget litt på vogna og og det ble stille igjen. Så på Gubben der han lå, og sluknet igjen.

Anonymous poster hash: 620a9...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag må jeg inn og snakke med Lensmannen.

Forhøre meg med forsikringsselskapet og skaffe glassmester og få ordnet vinduet på soverommet.

Kan vi kjøre ned og spise frokost på hotelet?

Da får vi ordne oss og gi sørge for å ha fornøyde små jenter først.

Kan få sendt bildene til forsikringsselskapet og samtidig spørre saksbehandleren om hvordan dette skal ordnes.

Maten gir vi blane f. I det de har tatt, barskapet, tven og radioen var nesten nytt. Har kvitteringer på mailen.

Barskapet husker jeg ikke helt hva vi hadde i.

Kanskje du skal kutte ut hele barskapet, her oppe? Så frister du ikke sånne som drar forbi?

Hm, kanskje det. Vi kan jo i grunnen ta med oss det vi vil ha.

Hva sa din mor i går, da? Hørte bare snakk før drømmeland hentet all min oppmerksomhet.

Tømreren kommer ikke rør fredag, så hun sover med golfkøllen til far under puten. Dukker det opp en innbruddstyv anbefales han å ikke vekke henne.

Mobilen hans ringte. Skjønte at det var jobb, fordi han gikk inn på badet og snakket.

Kunne det badet ha snakket om alt det hadde hørt og vært vitner til, da altså....

Anonymous poster hash: 620a9...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stenger folk facebookveggen sin den dagen de har fødselsdag? Kan du forstå det?

Nei, du vet jeg har blitt for gammel til å forstå hele facebook.

Jeg må skrive noe i forbindelse med jobb i løpet av dagen, da må jeg få en rolig stund. Om vi kan kjøre ned igjen i dag er jeg ikke sikker på.

Har en drosjedame som bare havner i trøbbel uansett hva hun tar i. Hilde, det er sekretæren til Gubben, mente hun snart måtte låses inn i et bankboksvelv. Problemet er bare alt bankene bygger ned bankboksvelvene sine. Og da slipper hun jo ut igjen og havner i nyetrolletråder før eller senere.

Må se litt på dette, det er bisst hver fjerde uke dette fenomenet oppstår, kanskje hun er premenstruell?

Skal du starte praksis som gynekolog på drosjedamer nå?

Anonymous poster hash: 620a9...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har de fleste du jobber med barna sine i barnehage?

Skal jentene i privat bhg, så må vi søke skal de i vanlig offentlig bhg må vi søke snart.

Dette har vi snakket om, de skal ikke i bhg før til neste høst.

Da blir det for sent å søke neste år. Kanskje de kan ha en halv plass fra høsten av?

Hva er det nå du pønsker på? Spurte Gubben.

De skal ikke i barnehage før de er 2 år på grunn av smittefare og deres tilstand. Det vet du, så ikke bruk opp dagens tankevirksomhet på dette er du snill, kjære. Kan være du får bruk for tankevirksomheten din til andre ting i dag, kjære.

Du skal nemlig snu Volvoen, og kjøre den ned til sentrum. Det er helt nødvendig at du kan kjøre den eneste bilen vi har hernoppe dersom noe skulle skje, i dag, eller i fremtiden.

Ja, dette begynte å bli en minnerik dag.

Anonymous poster hash: 620a9...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å.....

Ny samtale inn på Gubbens telefon. Ilsint stedatter på den andre siden.

Hørte bare Gubben si, Nei, du får ikke flytte til oss. Dette har vi snakker om før. Så ble døren til badet lukket fra innsiden.

Anonymous poster hash: 620a9...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang stedatter krangler med exen vil hun flytte til oss, dette begynte vi å bli vant til.

Hver gang Gubben sa nei, og poengterte at han mener nei,,også denne gangen, avsluttet hun med å fortelle han at han hadde vært utro mot hennes egen mor rett forsn øynene på exen.

Ungene hans hadde vært med den gangen vi blei ferska på bsdet. Men de hadde heldigvis ikke fått med seg alt, selv om de som unger flest fikk med seg langt mer enn det voksne tror.

Kledde på jentene uteklær, satte dem i stolene, og koblet på stolposene, og fant ullteppene deres og la klart. Trillet vogna bort til ytterdøren og fjernet sengedynen.

Hun har kranglet med exen, igjen. Ex hadde støvsugd på rommet hennes og funnet en pakke kondomer. Jentungen er 17 år og fornuftig nok til å bruke tigjengelige midler for ikke å befolke kloden ytterligere. Bortkastet energi å bruke munn for, spør du meg.

Ja, hun roer seg. Men hun hadde jo klart å dra bort il oss og stod der og gråt over at vi ikke var hjemme i tillegg.

Vi har jo for F. Ikke noen meldeplikt hver gang vi går ut døren, hjemme. Klagingen var og på at du alltid pleier å være hjemme, så det var hun og sur for.

Hun fikk beskjed om at den tiden er i ferd med å gli over, og å ringen før hun springer.

Han tok sko og jakke på, bar ut vogna i to deler startet bilen så den skulle bli varm, motorvarmer hadde han ikke tenkt på da han byttet til familiebil i juni. Tok den demobilen han fant, sa ja takk uten å prøvekjøre.

Jentene på plass, og Gubben satte seg inn på pasasjersiden. Bare en plass igjen.

Så på gubben med det blikket og løsnet parkeringsbremsen.

Anonymous poster hash: 620a9...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte bilen i R og fikk "sleden" snudd.

Gir opp i 2. Gir. Gubben satte radioen på, og værmeldingen kom.

Mer snø. Opp i 3. Gir. Mer snø. Vi må komme oss ned igjen før vi snør inne. Inn med klutsjen, du sklir. Slipp gassen.

Inn her nede med lensmannskontoret, er du snill. Gir ned så bremser du på giret, Fra 4. Til 2. Gir med en gang?

Ja det går fint.

Bare stå her og vent dette klarte du helt fint ser du, bare litt veiledning så husker du hele opplegget med giring.

Han tok pcen med seg og gikk.

15 minutter senere kom han tilbake, anmeldelsen er levert. Da kan vi få sendt inn til forsikringen det de trenger. Da gjenstår glassmesteren og å få ordnet vinduet på soverommet.

Ringer mens vi spiser.

Anonymous poster hash: 620a9...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en vidunderlig god frokost på hotelet.

Jentene lå i vogna. Vi måtte prøve å ta hensyn til de små ryggene deres.

Gubben satt og leste. Vi må komme oss ned fra fjellet i dag. Snøen står i kø for å dette ned både her oppe og ellers i hele sørnorge.

Drosjedama har sendt en lang mail på jobbmailen. Får be en av ungdommene på kontoret om å begynne å se på det hun nå har stelt i stand, vi må kjøre senest klokken 14.

Glassmesteren kan oppsynsmannen ta seg av, bare jeg får hanket inn og gjort en avtale om skifting av det knuste glasset.

Du ser at dette ble stress?

Ja, men du ser at det går greit å ha småjentene med ut i verden, nå? Vi kan både leve utenfor hjemmets kjedelige fire vegger og være litt kjærester igjem, på hytta?

Anonymous poster hash: 620a9...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forsvinner sølvtøy?

Gubben så helt forundret ut, hva mener du?

Anonymous poster hash: 620a9...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du med barnet når du er alene og..

Sitte du og surfer på KG, nå igjen?

Ja, det er så mange rare promblemstillinger folk tar opp der inne.

Anonymous poster hash: 620a9...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner dere stebarn når de er hos sin mor?

Nei, det er helt greit når stebarna kommer på besøk, men de har det best hos biomamma.

Men det sier vi ikke høyt, vi tar litt hensyn til pappaen, deres.

Anonymous poster hash: 620a9...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var en interessant tråd til, er denne din kanskje, så ertende på Gubben:

Motivasjonstråd for mann som vil bli en bedre person

Han lo godt, nei du, jeg er blitt for gammel til både kg og motivasjonstråder.

Har du flere morsomheter når vi sitter nå her og kjører bil?

Anonymous poster hash: 620a9...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...