Gå til innhold

Jobbe som konsulent i firma


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har jobbet som konsulent i et firma før feks Mcinsey, Multiconsult etc. Er det mye jobb med å legge inn anbud?

Kan dere skrive noen ord om hverdagen som konsulent er det mange krevende kunder og en hard hverdag med mye jobb?



Anonymous poster hash: 7fb63...6f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En "konsulent" er egentlig ikke et yrke, det betyr bare en som tilbyr tjenester. Hvilket område er det du er flink på og vil bli konsulent innen?

McKinsey: Det er ekstremt lange dager og lite fritid, vanskelig å få jobb, du bør ha master og A i alle fag.



Anonymous poster hash: d3f17...6a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest lisemm

At du trenger bare Aer i alle fag for å jobbe i McKinsey er en myte. Du må ha gode karakterer, og være skoleflink, men utover det trenger du ikke noen spesielle egenskaper.

Jeg kjenner en som jobber i Boston Consulting Group. Vedkommende jukset seg gjennom videregående, kom inn på en Handelshøyskole i Trondheim og søkte seg videre til en master på NHH. Fyren er direkte uintelligent, og snever som få, men likevel fikk han jobb i Boston Consulting Group (som ligger noen hakk under McKinsey). Det som er skremmede er at fyren er en klassisk psykopat. Mitt inntrykk er at klassiske psykopater og narsissister ender opp i denne typen stillinger. Såkalt nettverks- og karrierebygging faller dem naturlig. De gjør det godt på jobbintervju - og vet å ta æren for andres arbeid. Du finner de på LinkedIn - poserende i dress på LinkedIn med flere hundre kontakter. Fasade, penger og materiell velstand er det eneste som betyr noe i livet. Fordi livet er tross alt en konkurranse....

Endret av lisemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. januar 2015 at 16.04, AnonymBruker skrev:

Er det noen av dere som har jobbet som konsulent i et firma før feks Mcinsey, Multiconsult etc. Er det mye jobb med å legge inn anbud?

 

Kan dere skrive noen ord om hverdagen som konsulent er det mange krevende kunder og en hard hverdag med mye jobb?

 


Anonymous poster hash: 7fb63...6f7

 

Dette blir et vagt svar ettersom jeg ikke ønsker å avsløre hvem jeg er. Det er mye jobb, i perioder utrolig hektisk, men ingen dag er lik, og jeg har utviklet meg mye siden jeg startet. Både utviklings-og lønnsvilkårene er langt bedre enn i mange andre stillinger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisemm

Overfakturering og regelrett juks timeantall er utbredt i konsultentbransjen, og særlig i konsultentselskaper som tilbyr rådgivning innen økonomi. Kanskje ikke særlig overraskende da mennesker som jobber ved slike firmaer er kjent for å være sleipe og egoistiske. Boston Consulting Group og McKinsey er kjent for overfakturering og for å ikke oppgi skjulte kostnader. Hvorfor? For de er noen sleipe jæveler, og fordi ingen har kontroll på hvor mye arbeid de har lagt ned i hvert prosjekt. Mange av løsningene/tjenestene de presenterer er regelrette kopier av tidligere caseløsninger. 

Endret av lisemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...