Gå til innhold

Frid Ingulstad


Augustbrud02

Anbefalte innlegg

Er bare litt nysgjerrig på om det er noen flere som synes Frid Ingulstad er en ypperlig forfatter eller om det er noen om har lest noe av henne?

Noens om har lest Kongsdøtrene eller Ildkorset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest hele serien om kongsdøtrene tre ganger, kjekt med god underholdning kombinert med litt historie. elsker den serien. Ildkorset har jeg ikke lest, er det skrevet på samme måte som kongsdøtrene? Kanskje jeg skulle begynt å lese dem, er det mange bøker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så moro!! Jeg har lest Kongsdøtrene for annen gang nå nettopp og synes det er så fantastisk flotte bøker. Noen favorittbok eller bok du husker spesielt godt da?

Ildkorset er en serie som er i salg nå som er fra 1600-tallet. Det handler om ei på flukt fra lensmannen fordi hun er dømt til en forbrytelse hun ikke har begått. Serien er bygget på en sann historie, og jeg synes bøkene er kjempebra jeg! I alt skal det vist være 12 bøker, og det er så langt utgitt 9 bøker. Men de anbefles virkelig go jeg gruer meg alt til serien er over jeg, for da kommer jeg til å savne Frids bøker.

Kan også anbefale hennes enkeltstående bøker, de er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte egentlig alle godt, men her og nå er det Cecilia Kristina og Margret som slår meg, og det er de handlingene som jeg husker best.

Nå bare må jeg kjøpe ildkorset...........

jeg har bare møtt en person tidligere som har likt hennes bøker og det var moren til en venninne av meg så de er nok ikke så altfor kjent tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke hun er så fryktelig kjent nei, men jeg tror jammen meg hun har blitt favorittforfatteren min jeg. Leser absolutt alt jeg kommer over av henne, men desverre er det noen bøker jeg ikke får tak

i!

Når det gjelder kongsdøtrene synes jeg også alle bøkene er veldig bra, men jeg husker veldig godt Ellisiv og Malmfrid jeg da. Ja, Ceililia også. Maria og for den saks skyld, det er jo en litt spesiell bok. Har sansen for alle bøkene på hver sin måte jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg lest de to første bøkene av Ildkorset, og den serien kan virkelig anbefales!! jeg brukte en dag på hver bok, har tre og fire liggende for de var litt vanskelige å få tak i, så kjøpte flere bøker når jeg først kom over de. Også har jeg kjøpt nr fem seks og sju på www.qxl.no til 2 kr per bok! Ikke verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Augustbrud02_

Så moro at du likte bøkene da, og at det ikke bare er meg som synes hun er en fantastisk forfatter!

Serien er selvsagt litt sånn fantasi-aktig etterhvert, men den er utrolig bra. Og det jeg synes er så imponerende med forfatteren er at hun må ha gjort et vanvittig stort forarbeide for å skrive slike historiske bøker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I går leste jeg ut bok nr 10 i Ildkorset også, og dette blir jammen meg spennende. Klarer nesten ikke å vente til neste bok. Det eneste som er trist er at det kun er 12 bøker i hele serien og det betyr at det kun er 2 igjen. :(

Håper virkelig at det kommer flere serier fra henne etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...