Gå til innhold

Baby 9 mnd lite intr i mme..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun pleier å få to flasker ila en dag, men siste dagene er hun ikke intr.

Elsker grøt og spise på all slags andre ting (maispinner, smoothie, frukt, skive).

Hvor lenge "må" man gi mme?

Bør jeg evnt lage havregrøt på mme og gi?

Hun liker å drikke vann av og til utenom..

Anonymous poster hash: fd238...052

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun pleier å få to flasker ila en dag, men siste dagene er hun ikke intr.

Elsker grøt og spise på all slags andre ting (maispinner, smoothie, frukt, skive).

Hvor lenge "må" man gi mme?

Bør jeg evnt lage havregrøt på mme og gi?

Hun liker å drikke vann av og til utenom..

Anonymous poster hash: fd238...052

Hva med å prøve å gi det på tutekopp? Evt blande litt i smoothie.

De trenger mindre og mindre. Styrer jo selv hvor mye mat de vil ha. Men melk er jo viktig i en eller annen form

Anonymous poster hash: a4e97...813

AnonymBruker
Skrevet

Bare de siste dagene? Da ville jeg sett det an en stund til. Om det ikke går over så snakk med helsesøster og spør om dere kan slutte å gi mme. Spiser hun nok fast føde til det tror dere?

Min nektet å drikke mme på dagtid fra 6 mnd, han elsket fast føde fra første stund. Vi blandet mme i fruktmos, grøt og annet men det gjennomskuet han. Så fra ca 6 mnd ble det 1-2 flasker på natten og lite på dagen. Når han var 9 mnd så sluttet han av seg selv å drikke på natta så da ble det en kamp om de få ml vi prøvde å gi han på dagtid. Han ble rasende og skulle IKKE ha mme, hver gang vi prøvde. Jeg spurte helsesøster om vi ikke bare kunne slutte, hun sjekket vekstgrafen hans og sa at det var helt greit. Men hun syntes at det var for tidlig å gi ren kumelk å drikke så vi ga heller ostepålegg ol. av kumelk fordi hun anbefalte det, og begynte med kumelk som drikke kort tid før han ble 1 år. Som sagt han elsker fast føde så han har spist alt fra vi begynt med det og spiste mer enn nok fast føde ved 9 mnd.

Anonymous poster hash: 62564...097

AnonymBruker
Skrevet

Bare de siste dagene? Da ville jeg sett det an en stund til. Om det ikke går over så snakk med helsesøster og spør om dere kan slutte å gi mme. Spiser hun nok fast føde til det tror dere?

Min nektet å drikke mme på dagtid fra 6 mnd, han elsket fast føde fra første stund. Vi blandet mme i fruktmos, grøt og annet men det gjennomskuet han. Så fra ca 6 mnd ble det 1-2 flasker på natten og lite på dagen. Når han var 9 mnd så sluttet han av seg selv å drikke på natta så da ble det en kamp om de få ml vi prøvde å gi han på dagtid. Han ble rasende og skulle IKKE ha mme, hver gang vi prøvde. Jeg spurte helsesøster om vi ikke bare kunne slutte, hun sjekket vekstgrafen hans og sa at det var helt greit. Men hun syntes at det var for tidlig å gi ren kumelk å drikke så vi ga heller ostepålegg ol. av kumelk fordi hun anbefalte det, og begynte med kumelk som drikke kort tid før han ble 1 år. Som sagt han elsker fast føde så han har spist alt fra vi begynt med det og spiste mer enn nok fast føde ved 9 mnd. Anonymous poster hash: 62564...097

Men babyer trenger jo væske de også? Ikke bare fast føde.

Anonymous poster hash: af45a...2cc

AnonymBruker
Skrevet

Men babyer trenger jo væske de også? Ikke bare fast føde.Anonymous poster hash: af45a...2cc

Ja vann, det begynner man med før 9 mnd.

Anonymous poster hash: 62564...097

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...