Gå til innhold

P-stav - Noen erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

På grunn av ekstreme humørsvingninger på p-piller med østrogen gikk jeg over til Cerazette med gestagen i stedenfor. Har ikke hatt en eneste humørsvingning siden (2-3 år). Men, jeg er helt utrolig glemsk og forvirret, så jeg glemmer piller regelmessig, tar dobbelt fordi jeg glemmer om jeg tok pillen eller ikke, osv.

Så nå vurderer jeg p-stav, siden det er uten østrogen + jeg slipper å huske/glemme (hehe) piller hele tiden.

Noen som har erfaringer med p-stav? Er det noe å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har mange på KG tatt opp før, så du kan sikkert finne tidligere tråder :)

Selv har jeg hatt P-stav i 6 år og er strålende fornøyd! Særlig det at jeg har mistet mensen :)

Skrevet

Jeg hatet den. Forlangte at de skulle ta den ut etter 3 mnd. Blødde i 3-4 uker sammenhengende og personligheten min ble helt endret. Typen merka forskjell på meg. Jeg ble rett og slett en liten bitch. Men heldigvis er alle forskjellige. Kan jo hende den passer perfekt for deg

Skrevet

Takk for svar! Skal prøve å lete opp trådene :) Og så tror jeg at jeg skal ta meg en tur til lege og høre med han/henne hva som kan passe meg best. I og med at Cerazette og p-staven er såpass lik har jeg tro på at det kan passe meg bra.

Skrevet

Hadde den i 5 mnd før jeg måtte få den ut, hadde konstant bittelitt mensen, ble deprimert og fikk et pizzatryne uten like. Har fortsatt et stygt arr på armen.

Anonymous poster hash: 93406...bc4
Skrevet

Ser ut til at det er mange som er misfornøyde med p-stav. Men vi reagerer jo ulikt på forskjellig prevensjonsmidler. Jeg leste også at man bør gå på Cerazette først og se om man tåler det siden de inneholder det samme. Så jeg er optimistisk. Er litt risky da, i og med at det koster litt + at jeg ikke vet om jeg får bivirkninger.

Skrevet

Har hatt p-stav i over 10 år. Superfornøyd og kommer ikke til å skifte prevensjon.

Når du har brukt Cerazette tidligere, skal nok dette gå fint.

Skrevet

jeg hadde p-stav i 6 år. Veldog fornøyd. hadde ca 6 mnd med spottbløndinger i begynnelsen av den første, men etter det hadde jeg blødning kanskje 5 ganger på 6 år. Begynte på yasmin etterpå og forstod for første gang hva folk har snakket om når de forteller om humørsvigninger. hadde ca to uker av og to uker på med nedstemthet.

Nå går jeg på microgynon, og her fornøyd. Kommer til å sette inn ny p-stav etter at vi har fått barn tror jeg. eller hormonspiral som jeg tror er noe lignende... Har litt arr, men det er ikke noe å snakke om :)

Anonymous poster hash: b3ca1...26a
Skrevet

Er arret lite synlig? :)

Skrevet

Dette er mitt arr. Flere mnd senere.

post-88785-2068208_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...