Gå til innhold

.


Gjest Athena89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, har du ikke pratet med de som ringer? Ikke en eneste gang?

Kunne vel være ei gammal dame som surrer litt. Kanskje har feil nummer lagret på telefonen.

Sånn appropos telefonnummer. Jeg oppdaget at flere over tid hadde ringt til et telefonnummer som jeg hadde fått av Telenor, et telefonnummer som ingen kunne besvare, for jeg satte aldri opp en telefon for dennen linja (skulle jo bare ha internett med adsl). Så jeg måtte omsider gå til gulesider.no og be dem slette nummeret da dette var ført opp, pga. alle som ringte dit og aldri fikk svar.

Endret av Vux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får ikke den informasjonen av Telenor.



Anonymous poster hash: 808d7...099
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telenor har verken mulighet eller lov til å hente ut den informasjonen til deg. Det kan kun gjøres ved en eventuell politisak.



Anonymous poster hash: 6d759...336
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig at det er selgere for det høres litt ut som sånn de opererer.

Dersom det hadde vært noen som virkelig skulle hatt tak i deg ville de nok forsøkt alternative metoder i tillegg, for eksempel sendt en melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regnet med Telenor ikke gir ut den informasjonen ja.. Regner med de ikke kan blokkere telefonnummeret fra å ringe meg uten å gi ut informasjonen heller? Politiet åpner jo ikke sak for sånt før det forekommer en reell trussel..

Dessverre så kan ikke en mobiloperatør blokkere spesifikke nummere :( De kan enten blokkere alt eller ingenting. De fleste smarttelefoner har en blokkeringsliste hvor man kan legge til nummere, men jeg er usikker på om det går med ukjent nummer.

Anonymous poster hash: 6d759...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan blokkere for innkommende samtaler som er blokkert eller skjult men du må nok spørre telenor om dette?!

Endret av Aqila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det ringer og ringer og du aldri tar den. Tenk om det er noen som ønsker å komme i kontakt med deg da? Som du ikke har snakket med på lenge?

Og hvis det skulle være en dement gammel dame så synes jeg du skylder henne og ta telefonen så hun slipper å fortsette å ringe til ingen nytte.

Uansett hvem det skulle være så hopper ikke vedkommende ut og biter deg i øret altså.

Anonymous poster hash: c9e11...d97

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du kan blokkere for innkommende samtaler som er blokkert eller skjult men du må nok spørre telenor om dette?!

Jeg jobber på kundeservice for en mobiloperatør (ikke Telenor) og har aldri hørt om at det går an å gjøre... Kanskje på selve mobilen, men ikke i våre systemer, i hvert fall.

Anonymous poster hash: 6d759...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har observert at det opereres med "ukjent nummer" og "privat nummer". Sistnevnte mener jeg er firmaer som driver med spørreundersøkelser eller inkassovirksomhet bruker.

Avhengig av abbonement og telefontype mener jeg privatpersoner kan bruke denne funksjonen, og det kommer da opp "ukjent nummer" når vedkommende ringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan for eks være en venninne eller noe som har satt skjult nummer på selve abonnementet av ulike grunner. Jeg har skjult nummer pga en stalker, så det kan være mange grunner. Ta telefonen, så får du fort vite om det er en selger eller bekjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg har aldri svart på disse henvendelsene. De jeg er interessert i å snakke med viser nummeret sitt når de ringer.

Er ikke så mye nysgjerrig på hvem det er, jeg vil bare at det skal slutte å ringe :fnise:

Regnet med Telenor ikke gir ut den informasjonen ja.. Regner med de ikke kan blokkere telefonnummeret fra å ringe meg uten å gi ut informasjonen heller? Politiet åpner jo ikke sak for sånt før det forekommer en reell trussel..

Og hvordan mener du at det skal gå til hvis dette har pågått nå i snart et år? Ta telefonen, si at de har feil nummer, så slutter det nok.

Jøssenammen, jeg trodde jeg led av tafatthet og telefonangst, men det er jammen de som er verre enn meg der ute...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena89
På 9.1.2015 den 14.59, AnonymBruker skrev:

 

På 9.1.2015 den 15.26, Petra75 skrev:

 

Endret av Athena89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært noen som hadde ønsket kontakt hadde de nok tatt kontakt på en annen måte, tror du ikke det? Dette er ikke noen som jeg ønsker å snakke med.

La inn posten her fordi jeg ønsker å finne ut om flere i samme situasjon har kommet til en løsning på problemet og tips til å få blokkert ukjente nummer fra å ringe meg.

Fordi jeg ikke tar telefonen når det ringer noen som jeg ikke ønsker å prate med, så er jeg tafatt og har telefonangst? Skjønner ikke helt hvordan du klarer å trekke en sånn konklusjon.

Hva annet kan det være, når du lurer på hvem som ringer, men ikke tar den for å sjekke? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært noen som hadde ønsket kontakt hadde de nok tatt kontakt på en annen måte, tror du ikke det? Dette er ikke noen som jeg ønsker å snakke med.

La inn posten her fordi jeg ønsker å finne ut om flere i samme situasjon har kommet til en løsning på problemet og tips til å få blokkert ukjente nummer fra å ringe meg.

Fordi jeg ikke tar telefonen når det ringer noen som jeg ikke ønsker å prate med, så er jeg tafatt og har telefonangst? Skjønner ikke helt hvordan du klarer å trekke en sånn konklusjon.

Ikke nødvendigvis. Og kanskje er det noen som ønsker å prate direkte og ikke gjennom Mail, FB ol.

Kanskje er det en eldre person? Mange foretrekker en telefonsamtale foran sosiale medier og sms.

Anonymous poster hash: c9e11...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...