Gå til innhold

Hos legen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært hos legen på flere år, kan noen fortelle meg om jeg skal melde ankomst i skranken når jeg kommer?

Anonymous poster hash: eb0e1...964

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis, ja. Pleier stå all verdens plakater, så les og lær, evt. Se hva andre gjør.

Anonymous poster hash: cf579...96b

Skrevet

Hos min lege så er det slik i alle fall. Satt kjeeeeempelenge å ventet første gang jeg var der, og gikk til slutt å spurte, da fikk jeg vite at man måtte si ifra at man hadde kommet.

Skrevet

Har vært hos to fastleger i to forskjellige byer, og skulle/ skal ikke si at jeg har kommet hos noen av legene.

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss skal du ikke si i fra, har du time så har du time.

Anonymous poster hash: 4a031...506
AnonymBruker
Skrevet

Hos mitt legekontor skal du ikke varsle. Men jeg bor i en bygd med noen tusen, ikke en by. Kan hende det er forskjeller der. Uansett, det skader ikke gå innom skranken og spørre om du skal melde din ankomst :)

Anonymous poster hash: 57b2b...c86
Skrevet

Kan virke som om det varierer fra legekontor til legekontor. Husker ikke om det står en lapp om det på mitt legekontor, men jeg gjør det av gammel vane uansett. Sist jeg var der, så var jeg egentlig litt usikker på om jeg hadde notert riktig tidspunkt, så gav beskjed i skranken litt for å forsikre meg om at det stemte at jeg skulle være der da. Har en smule telefonskrekk, så fikk ikke ringt og spurt i forkant. :P

Men legen kommer jo ut og henter pasientene, så det er sikkert ikke så veldig nøye. :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan virke som om det varierer fra legekontor til legekontor. Husker ikke om det står en lapp om det på mitt legekontor, men jeg gjør det av gammel vane uansett. Sist jeg var der, så var jeg egentlig litt usikker på om jeg hadde notert riktig tidspunkt, så gav beskjed i skranken litt for å forsikre meg om at det stemte at jeg skulle være der da. Har en smule telefonskrekk, så fikk ikke ringt og spurt i forkant. :P

Men legen kommer jo ut og henter pasientene, så det er sikkert ikke så veldig nøye. :)

Noen steder betyr det noe. Hvis legen har etterarbeid som henvisninger, notatskriving osv, eller er forsinket av andre grunner, kan h*n bli sittende og gjøre slike ting hvis neste pasient ikke er meldt som møtt opp. Sekretæren noterer det i datasystemet slik at legen har oversikt.

Anonymous poster hash: 4161b...77d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...