AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Sjefen for den hemmelige tjenesten MI5 i Storbritannia advarer det han kaller al-Qaidas planlegging av massedrap i Vesten. – Vi står overfor kompliserte og ambisiøse planer fra al-Qaida og deres etterligninger, Det er forsøk på et stort antall tap av menneskeliv, ofte ved å angripe offentlig transport eller symbolmål. Vi vet for eksempel at en gruppe i den harde kjernen i al-Qaida-terroristene i Syria planlegger massedrapsangrep i Vesten, sa Parker ifølge Sky News. Skal vi bare finne oss i å leve under konstant terrortrussel, eller skal vi gjøre noe med det? Begynner å bli drittlei disse svina! Anonymous poster hash: 40e85...d3e 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 MI5 har stanset tre potensielt livsfarlige angrep mot Storbritannia de siste månedene, sa Parker i sin tale. Storbritannia har høynet sin beredskap, særlig i områdene som er i retning Frankrike. Trusselnivået på de britiske øyene er satt til «alvorlig», som betyr at et terrorangrep er høyt sannsynlig og at befolkningen bør være årvåkne. Politiets sikkerhetstjeneste (PST) opplyser å ha «godkontroll» på hjemvendte fremmedkrigere fra Irak og Syria, men advarer mot at enkeltpersoner kan utgjøre en trussel. Spørsmålet er hvorfor i helvete disse ikke sitter i fengsel. Hvorfor lar vi dem gå rundt og utgjøre en trussel for sivilbefolkningen? Anonymous poster hash: 40e85...d3e 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 "Vi tar en individuell vurdering av hvordan disse personene følges opp, og det varierer fra ingen tiltak til pågripelse." Anonymous poster hash: 72405...d4e 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 "Vi tar en individuell vurdering av hvordan disse personene følges opp, og det varierer fra ingen tiltak til pågripelse." Anonymous poster hash: 72405...d4e Ja, men det virker som det altfor ofte fører til ingen tiltak. For det skjer jo hele tiden at politiet har kjennskap til gjerningsmannen. Og de slipper ut igjen og igjen etter altfor korte dommer. Enten det, eller så slipper de fengsel fordi de blir kalt psykisk syke, og da er det liksom umenneskelig å kaste dem bak lås og slå. Som om det er menneskelig å la dem gå rundt og utgjøre en trussel for vanlige folk... Anonymous poster hash: 40e85...d3e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 Mener du islamister, kanskje? Selvsagt, islamister er muslimer. Anonymous poster hash: 40e85...d3e 6
Gjest HeiHade Skrevet 9. januar 2015 #7 Skrevet 9. januar 2015 Selvsagt, islamister er muslimer. Anonymous poster hash: 40e85...d3e Det er sant, men hvis du er litt mer spesifikk så slipper du å sette moderate muslimer i samme bås som disse terroristene. 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #8 Skrevet 9. januar 2015 Det er usaklig å hevde at islamister ikke er muslimer. De er dypt troende og følger Muhammeds eksempel. Eller tror du kanskje de sprenger seg i lufta for moro skyld, uten håp om belønning i himmelen? Anonymous poster hash: 40e85...d3e 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #9 Skrevet 9. januar 2015 Det er sant, men hvis du er litt mer spesifikk så slipper du å sette moderate muslimer i samme bås som disse terroristene. De moderate muslimene velger SELV å sette seg i båd med islamistene når de velger å bekjenne seg til den samme voldsforherligende religionen. Anonymous poster hash: 40e85...d3e 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #10 Skrevet 9. januar 2015 Moderate muslimer velger ganske enkelt å ignorere de voldelige elementene i religionen sin. Det er vel og bra, men det må ikke få oss til å glemme at det er islamistene som er de virkelige muslimene. Vi kan ikke slutte å kalle Hitler nazist bare fordi at mange av de som stemte på han ikke støttet Holocaust. Anonymous poster hash: 40e85...d3e 3
Gjest HeiHade Skrevet 9. januar 2015 #11 Skrevet 9. januar 2015 De moderate muslimene velger SELV å sette seg i båd med islamistene når de velger å bekjenne seg til den samme voldsforherligende religionen. Anonymous poster hash: 40e85...d3e Hei. Jeg er sint jeg også. Men det er viktig å rette sinnet sitt mot de riktige personene. Slik jeg har forstått det så er det islamistene som har misforstått koranens budskap fullstendig. Jeg stemmer blått jeg altså. Jeg er ikke noen tilhenger av masseinvandring og ønsker ikke at Norge skal ende opp som et muslimsk land eller noe. Alt jeg sier er at vi må passe på at vi ikke går etter de som ikke har gjort noe galt eller ønsker å gjøre noe galt. Ikke alle muslimer kler konene sine niqab, omskjærer døtrene sine og tar livet av folk som benytter seg av ytringsfriheten sin. Islam og moderate muslimer skal kunne kritiseres de også, for all del. Men ikke i denne saken. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #12 Skrevet 9. januar 2015 Hei. Jeg er sint jeg også. Men det er viktig å rette sinnet sitt mot de riktige personene. Slik jeg har forstått det så er det islamistene som har misforstått koranens budskap fullstendig.Islam skal ikke kunne kritiseres i denne saken. Jeg er sint på de rette personene, men man trenger ikke stikke hodet i sanden av den grunn. Drapsmennene var dypt troende muslimer. Det vil ikke si at alle som kaller seg muslimer er drapsmenn. Hva er det de har misforstått? Det står da svart på hvitt at muslimene skal gå ut og legge verden under seg, og drepe alle som gjør motstand! Å unngå å kritisere islam i denne saken er helt vanvittig. Alle bør klare å se at det er islam som driver dem. Anonymous poster hash: 40e85...d3e 8
Gjest HeiHade Skrevet 9. januar 2015 #13 Skrevet 9. januar 2015 Jeg er sint på de rette personene, men man trenger ikke stikke hodet i sanden av den grunn. Drapsmennene var dypt troende muslimer. Det vil ikke si at alle som kaller seg muslimer er drapsmenn. Hva er det de har misforstått? Det står da svart på hvitt at muslimene skal gå ut og legge verden under seg, og drepe alle som gjør motstand! Å unngå å kritisere islam i denne saken er helt vanvittig. Alle bør klare å se at det er islam som driver dem. Anonymous poster hash: 40e85...d3e Jeg er enig i at det er problematisk at islamismen har sitt utspring i islam. Det er vel mye som er åpent for feiltolking i den religionen og boken, og det er blitt til et stort problem. Jeg er ikke noen tilhenger av religion jeg heller, og aller minst islam. Jeg kan si meg enig i at vi ikke ville ha hatt islamisme i dag hvis det ikke var for islam, og at det hadde vært det aller beste. Likevel må vi være tålmodige med de muslimene som lever etter det de hevder er koranens virkelige budskap og som ikke gjør noen skade. Jeg er egentlig ikke så uenig med deg som det virker som, og jeg skjønner veldig godt hvor du kommer fra. Det er bare synd hvis muslimer i hele verden som lever normale liv som alle oss andre skal føle at de blir sett på som terrorister, når de har en helt annen tolkning av koranen og islam enn det islamister og mindre moderate muslimer har. Men nå må jeg legge meg. God natt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #14 Skrevet 9. januar 2015 De er ikke terrorister, men de er tilhengere av en religion som legitimerer terror. Det bør egentlig få disse moderate muslimene til å revurdere sine religiøse overbevisninger, men som vi vet velger de aller fleste religiøse å tviholde på barnetroen sin livet igjennom. Har du studert islam, siden du hevder at de feiltolker religionens, og at religionens egentlige budskap er fred og kjærlighet? Anonymous poster hash: 40e85...d3e 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #15 Skrevet 9. januar 2015 Finnes det moderate muslimer? Anonymous poster hash: aa8e6...495 3
Gjest auroravictoria Skrevet 9. januar 2015 #16 Skrevet 9. januar 2015 Muslimer, Islamister. Fellestrekk: Avskyr deres religion. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #17 Skrevet 9. januar 2015 Spørsmålet er hvorfor i helvete disse ikke sitter i fengsel. Hvorfor lar vi dem gå rundt og utgjøre en trussel for sivilbefolkningen? Anonymous poster hash: 40e85...d3e Fordi "potensielle livsfarlige islamister" begynner å bli temmelig mange. Dessuten er de nok ikke så lette å få tak i, hvem vet hvor de befinner seg til enhver tid? Anonymous poster hash: 7fc14...efd
likestilling Skrevet 9. januar 2015 #18 Skrevet 9. januar 2015 Fordi "potensielle livsfarlige islamister" begynner å bli temmelig mange. Dessuten er de nok ikke så lette å få tak i, hvem vet hvor de befinner seg til enhver tid? Anonymous poster hash: 7fc14...efd Gitt den utfordringen vi står overfor, burde vi kanskje sørge for at "potensielle livsfarlige islamister" blir en litt mindre gruppe, sånn at vi lettere kan holde oversikt over dem? Å la vanlige folk leve i (høyst reell) frykt er ikke en god løsning. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #19 Skrevet 9. januar 2015 Vet i alle fall at jeg aldri skal flytte til en storby. Syns dette terror greiene begynner å bli skummelt nå. Helt greit å være religiøs, men jeg lurer på hvor i helvete det står i noen religion at det er greit å slakte uskyldige folk?! Det er idioti å drepe p.g.a. en idiotisk tegning, og det er idioti å publisere slike tegninger når en VET at konsekvensen av det kan bli så alvorlig som f.eks. i Paris. De som har reist ut av landet for å være med i disse såkalte hellige krigene burde ikke få lov til å komme inn i landet igjen. Havner de i buret er de jo ute igjen i løpet av uker eller måneder, er det rart man reagerer?! Jeg har ingenting imot innvandrere, men syns det er på tide å stenge grensene og ikke la hvem som helst komme inn. Ikke p.g.a. muslimer, men p.g.a. ekstremister som gjemmer seg bak en religion de tydligvis ikke vet hva står for. Jeg vil gjerne reise til Oslo eller andre storbyer, både i Norge og utland uten å være redd for å bli bombet eller skutt av en hjernevasket tulling. Anonymous poster hash: 8b59a...ab6 1
Druid Skrevet 9. januar 2015 #20 Skrevet 9. januar 2015 (endret) Det er usaklig å hevde at islamister ikke er muslimer. De er dypt troende og følger Muhammeds eksempel. Eller tror du kanskje de sprenger seg i lufta for moro skyld, uten håp om belønning i himmelen? Anonymous poster hash: 40e85...d3e Jeg tror jeg skal klare å gjøre dette basert på hvilken som helst tro, inkludert buddisme. Faktisk vil jeg antagelig valgt bibelen, siden jeg der kan følge selve Guds eksempel, og ikke en pinglete profet. Så nei det er ikke usakelig, hvis ikke målet ditt PRIMÆRT å demonisere en religion. Hvis motstanden din er basert rent på religionen, regn med at ditt eget livsyn blir kritisert og at koblingen islamsk terrorisme og Islam får deg til å bomme med argumentasjonen. Islam er ikke akkurat en religion som mangler mere nøytrale og mere almengyldige angrepspunkter. Vi har siden jeg var liten , vært igjennom over 40 år med ulike terrorgrupper knyttet til ulike "idealistiske saker" : På slutten av dagen har det ALLTID handlet om makt og forsøk på tillegne seg goder basert på handlinger som i bunn og grunn er kriminalitet. Og den mest effektive måten vi som samfunn har å takle og undertrykke disse gruppene på, er å behandle dem rent som kriminelle. Det er mye grunnen til at selv om vi hele tiden får NYE Terror grupper, får vi ikke egentlig flere TERRORISTER. Endret 9. januar 2015 av Druid 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå