AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Min svigermor drikker veldig ofte. Tar gjerne alt fra 1 glass til en flaske vin flere kvelder i uken "til kos" på kveldene. Er det fest, husker hun lite dagen etterpå og er hun på ferie er det greit å starte dagen med alkohol til frokost/lunsj. Hva er grensen til alkoholisme? Dama er i 50-årene og drikker i overkant mye etter min mening. Meg og kjæresten er bekymret. (Hun har alltid ti-15 flasker vin + sprit stående i skapet. Anonymous poster hash: e1bfa...30d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Min svigermor drikker veldig ofte. Tar gjerne alt fra 1 glass til en flaske vin flere kvelder i uken "til kos" på kveldene. Er det fest, husker hun lite dagen etterpå og er hun på ferie er det greit å starte dagen med alkohol til frokost/lunsj. Hva er grensen til alkoholisme? Dama er i 50-årene og drikker i overkant mye etter min mening. Meg og kjæresten er bekymret. (Hun har alltid ti-15 flasker vin + sprit stående i skapet. Anonymous poster hash: e1bfa...30d ja... Anonymous poster hash: 86bff...b66
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 Ja, dette er helt klart en petson som har alkoholproblemer. Dessverre er vi mennesker ofte slik at vi nekter for at vi har problemer, særlig ting som er skam- og tabubelagte som alkoholisme. Hvis du hadde sagt til henne i dag at hun er alkoholiker, ville hun antakelig blitt blodig fornærmet og svart et skarpt "nei!". Ey drikkemønster som du beskriver her gir økt sjanse for en rekke sykdommer, leversvikt og stor mulighet for en tidlig død. Jeg vet ikke hvordan man behandler alkoholikere. Første skritt er få henne til å innrømme at hun er alkoholiker. Spør legenndin eller ring Anonyme alkoholikere, de har kanskje noen tips. Anonymous poster hash: 0d036...ede
Tingelling Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 (endret) Høres ut som at hun muligens har et problem. Hvorfor gjør hun det? Har hun psykiske problemer eller fysisk problemer hun drikker seg fra? Det kan kanskje samboeren din svare på, eller noen i familien? Prøv å snakk med henne at dere er bekymret og vil gjerne hjelpe henne. Min mor er alkoholiker og døde nesten denne uka. Hun hadde drikke tett i 14 dager, og vi fant henne liggende på gulvet på tredje dagen i egen avføring blå og skjelvende. Hadde ikke vi funne henne dagen etter,ville hun ikke overlevd. Hun har betennelse i levra, urinveisinfeksjon, og hallusinasjoner etter mange dager med dehydrering og vitamin b mangel. Nå ligger hun på Geriatrisk avdeling, sammen med "gamlinger" og skal utredes for alkoholiker demens.hun vil dø av dette hvis ikke slutter med alkoholen, levra er så skadet. Selv etter denne episoden innrømmer hun ikke alkoholproblemet, så det er veldig vanskelig å innrømme selv etter nesten døden opplevelse. Endret 9. januar 2015 av Tingelling
Ferny Skrevet 9. januar 2015 #5 Skrevet 9. januar 2015 Et glass om dagen - ta den litt ut på ferier/fest - greit tenker jeg. Men opptil en flaske midt i uken, flere ganger samme uke - det er jo et faresignal. Går det ut over jobb og annet sosialt? Hvis nei så er det jo ikke bikket over ennå.
minister-mio Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 At hun tar seg et glass eller en flaske et par ganger i uka og har 15 flasker stående er normalt. (Jeg har 30 flasker stående, og ønsker flere). At hun drikker om morgenen og blir så full at hun husker lite dagen derpå er mer problematisk. Men umulig å svare på om hun er alkoholiker eller ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå