Gå til innhold

Gjenskinn og briller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er gjenskinn? Dere som ikke har det på brillene, hva er forskjellen? Og dere som har hatt begge, hva er er best, med el uten`?



Anonymous poster hash: 85fd6...d41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du antirefleks? Antirefleks er nemlig det som hindrer brillene i å få gjenskinn. For gjenskinn er ikke bra å ha i brillen, det betyr at du får lyskilder som lamper, skjermer, etc reflektert i brilleglasset - plagsomt for både deg selv og de du er rundt. Så derfor bør du absolutt velge antirefleks i nye briller. Jeg har prøvd både med og uten, og det er stor forskjell.

Anonymous poster hash: b520f...522

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stor forskjell på antirefleks på billig brilleglass og dyrt brilleglass også, etter min erfaring. De forrige brillene mine hadde billig glass, og selv med antirefleks var det mye gjenskinn i glassene. Nå har jeg kjøpt dyre glass, og det er så godt som nada gjenskinn. Det blir aldri billige glass på meg igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten: Dårlig idé å kjøre bil, da spesielt i mørket.

Med: Supert uansett.

Har du ikke antirefleks vil du i forskjellige vinkler fra lyskilder se ditt eget øye, mens fra andre vinkler vil lyskilden være i glasset hele tiden. Det er veldig forstyrrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt håpløst med gjenskinn! Vel verdt å betale litt ekstra!!

Anonymous poster hash: 6060b...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du flink til å tilpasse deg og øynene dine til ulike situasjoner kan det gå bra, men det er en liten bit av brilleglassprisen og verdt å ta med, særlig dersom du kjører bil.

Hør med brillebutikken de kan lett gi deg eksempler. Ja, de lever av å selge, men selger de deg brilleglass så er antirefleks en liten kostnad totalt sett. Herding av glassene er og bra, da får du ikke så lett skader eller riper i glassene. Er det en billig lesebrille du ikke skal bruke så mye, ville jeg droppet begge deler.

Anonymous poster hash: 4599f...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du flink til å tilpasse deg og øynene dine til ulike situasjoner kan det gå bra, men det er en liten bit av brilleglassprisen og verdt å ta med, særlig dersom du kjører bil.

Hør med brillebutikken de kan lett gi deg eksempler. Ja, de lever av å selge, men selger de deg brilleglass så er antirefleks en liten kostnad totalt sett. Herding av glassene er og bra, da får du ikke så lett skader eller riper i glassene. Er det en billig lesebrille du ikke skal bruke så mye, ville jeg droppet begge deler.

Anonymous poster hash: 4599f...e0c

Billig brille ja, men jeg har tenkt å bruke den ofte :)

Anonymous poster hash: 85fd6...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte briller i England for mange år siden. De var uten antirefleks. For meg ble det en vanesak. Hvis jeg husker rett fortalte optikeren min at det ikke var vanlig med antirefleks i England. Briller jeg har kjøpt senere har vært med antirefleks. Vil anbefale det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...