Gå til innhold

Sykepleierutdannelsen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å studere sykepleie, men er usikker. Har lyst til å hjelpe mennesker, har også tenkt på vernepleien, ernæringsfysiolog og sosionom. Saken er at jeg liker å ha mange valgmuligheter da jeg er en person som ofte skifter interesser og tenker da sykepleier vil være den beste veien å gå fordi man kan jobbe med så mye forskjellig. Jeg tenker også at det er ikke sikkert jeg orker å jobbe klinisk hele livet.

Jeg føler jeg er flink med barn, jeg har empati med og forstår funksjonshemmede og spesielt unge mennesker som har opplevd vanskelige ting i livet. Noen som har noe input?

Anonymous poster hash: 1c444...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går vernepleien, og det er veldig gøy iallefall! :)

Vi har mye av de samme fagene som både sykepleiere, sosionom og ergoterapauten! Så vernepleien er en "miks" av alt dette! :) Som læreren vår sier "Vernepleien er som poteten, den kan brukes til alt!"



Anonymous poster hash: d3337...434
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går vernepleien, og det er veldig gøy iallefall! :) Vi har mye av de samme fagene som både sykepleiere, sosionom og ergoterapauten! Så vernepleien er en "miks" av alt dette! :) Som læreren vår sier "Vernepleien er som poteten, den kan brukes til alt!" Anonymous poster hash: d3337...434

Ja jeg har en venninne som er vernepleier så jeg vet jo litt om det, men hva er den faktiske forskjellen på en sykepleier og en vernepleier egentlig?

Anonymous poster hash: 1c444...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykepleiere har vel ikke så mange forskjellige jobber å velge mellom? Føler det ofte er tråder her på KG fra sykepleiere som gjerne vil få tips til andre stillinger de kan få



Anonymous poster hash: eeb9b...468
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykepleiere har vel ikke så mange forskjellige jobber å velge mellom? Føler det ofte er tråder her på KG fra sykepleiere som gjerne vil få tips til andre stillinger de kan få

Anonymous poster hash: eeb9b...468

Sykepleiere har mange, mange retninger å gå. Bla videreutdannelse innen anestesi, operasjon, rus, helsesøster, barnepleier etc.

Anonymous poster hash: 6ade3...22a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere har mange, mange retninger å gå. Bla videreutdannelse innen anestesi, operasjon, rus, helsesøster, barnepleier etc.

Anonymous poster hash: 6ade3...22a

joda, videreutdanning (der man også gjerne må ha jobbet som sykepleier noen år før man begynner). Tenkte mer på den treårige utdanningen som de andre alternativene hadde

Anonymous poster hash: eeb9b...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

joda, videreutdanning (der man også gjerne må ha jobbet som sykepleier noen år før man begynner). Tenkte mer på den treårige utdanningen som de andre alternativene hadde

Anonymous poster hash: eeb9b...468

Du kan også jobbe med mye som "bare" sykepleier. Sykehjem, sykehus (ortoped, kirurgisk, dagkirurgisk, barneavd, kreftavd etc) Så det er mange muligheter for en sykepleier

Anonymous poster hash: 6ade3...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg hadde nok spesialisert meg hadde jeg blitt sykepleier, kanskje innen psykisk helsearbeid eller lignende. Har sett litt på mastergradene, og det trengs som regel et til to års praksis. TS

Anonymous poster hash: 1c444...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du nevner disse gruppene, synes jeg vernepleier høres ut til å være midt i blinken. :)

hvorfor?

Anonymous poster hash: 1c444...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

hvorfor?

Anonymous poster hash: 1c444...06c

For å si det banalt; sykepleiere har mest kunnskap om det somatiske, mens vernepleiere har mest kunnskap om det psykiske. Så siden du trekker frem at du kunne like å jobbe med funksjonshemmede og kanskje psykisk syk ungdom, tror jeg vernepleien vil gi et stort fortrinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på vernepleieren og gikk et år på høyskolen, men jeg byttet over til sykepleieren er mer det jeg ser etter. Vernepleieren er mer til hjelp og veiledning av det psykiske, mens sykepleieren er mer sykdommer og hjelp med det fysiske(omtrent det badabing skrev over:P)

Jeg syntes det også er mer å velge mellom ved sykepleieren, men det er jo selvfølgelig ut fra hva man har lyst til også :) lykke til :)



Anonymous poster hash: a16d4...d57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...