Gå til innhold

Hvor mye vekt legger damer på høyde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker som om damer er opptatt av høyden på mennene,så hva tenker dere om mine 174 cm som mann?. Vil damer som er høyere finne meg uaktuell pga "høydekravet" ?

Anonymous poster hash: 0d145...4f0
Videoannonse
Annonse
Gjest Lite nytt
Skrevet

Veldig fin høyde :danse:

Hilsen 154 cm :fnise:

Skrevet (endret)

Selvsentrerte som de er så estimeres en manns fortrukne høyde ut fra hvor høy/lav hun selv er, ikke hva som er realistisk basert på naturgitte utvalg og forutsetninger.

Litt som pikk størrelse;

Urealisitiske høye/store krav og ditto mange skuffelser i vente for de svevende drømmende.

I følge Vernepliktsverket var gjennomsnittshøyden på unge norske menn i 2012 179,9 cm.

Sånn for å bekrefte spissformuleringene over.

Endret av Gorgonzola
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er litt kresen på det.. Mannen bør være enten like høy som meg eller høyere. Og med en høyde på 177 er 174 litt lavt for min del i hvertfall. Men finnes da maange lave jenter, så tror ikke høyden din blir et så stort problem for de som er lavere enn deg (håper jeg..)

Anonymous poster hash: b0b28...ef7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er litt kresen på det.. Mannen bør være enten like høy som meg eller høyere. Og med en høyde på 177 er 174 litt lavt for min del i hvertfall. Men finnes da maange lave jenter, så tror ikke høyden din blir et så stort problem for de som er lavere enn deg (håper jeg..)

3 cm det er vell knapt merkbart. Så om du møter en kjekk mann på 174 så er han uaktuell for noe seriøst fordi han er for lav?

• Liker 2
Skrevet

Personlig liker jeg at mannen er en del høyere enn meg, men det kommer av at jeg har en følelse av at jeg er stor og lite feminin kroppslig sett, så det hjelper litt på for å få meg til å føle meg litt petit og mer feminin :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

3 cm det er vell knapt merkbart. Så om du møter en kjekk mann på 174 så er han uaktuell for noe seriøst fordi han er for lav?

Jeg bruker i tillegg ofte sko meg litt hæl både på hverdager og fest, så til vanlig blir det gjerne mer enn 3 cm.. I teorien ja, men skal ikke si at det er umulig, vet ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Virker som om damer er opptatt av høyden på mennene,så hva tenker dere om mine 174 cm som mann?. Vil damer som er høyere finne meg uaktuell pga "høydekravet" ? Anonymous poster hash: 0d145...4f0

174 cm? Da er du vel en såkalt gnom? :)

Nivået over dverg eller noe sånt? :)

Anonymous poster hash: 22d76...bb7

AnonymBruker
Skrevet

For meg som er 173 er nok 174 uaktuelt.

Ser ikke engang på menn som er kortere enn 180, og selv det er i korteste laget. Men jeg er jo høy da.

Anonymous poster hash: 06965...1ad

• Liker 1
Skrevet

Selvsentrerte som de er så estimeres en manns fortrukne høyde ut fra hvor høy/lav hun selv er, ikke hva som er realistisk basert på naturgitte utvalg og forutsetninger.

Litt som pikk størrelse;

Urealisitiske høye/store krav og ditto mange skuffelser i vente for de svevende drømmende.

I følge Vernepliktsverket var gjennomsnittshøyden på unge norske menn i 2012 179,9 cm.

Sånn for å bekrefte spissformuleringene over.

Er det ikke like selvsentrert å "kreve" en sånn og sånn mus eller slike pupper? Er det greit å ønske noe hvis man er mann men ikke hvis man er kvinne?

Jeg er 177cm men har vært sammen med menn som er lavere enn meg. Han ene var "ubetydelig"dvs 1-2cm mens han andre var en hode lavere. HVER DAG måtte jeg høre på hans anklager om at jeg sikkert ville ha en høy mann,hver.eneste.dag og jeg fikk ikke lov til å gå i høye hæler eller på den høyeste delen av et fortau. Derfor sier jeg nei takk til lave med uten selvtillit. Er du lav og takler det så ok, men skal du gå og mæle om "du vil sikkert ha en høy mann du"så er det no-go.

Føler også at mange menn ikke vil ha høye kvinner, de fleste går etter disse små og nette bertene under 170 fordi alt over blir for "godzilla"for dem tydeligvis.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg hadde syntes det hadde vært veldig fint med en kjæreste på 174 cm, jeg er 170 cm selv.

Edit: Og neste gang skal jeg lese hele HI før jeg uttaler meg... :P

Endret av Anna Kronisme
Skrevet

Siden jeg er 175 høy og omtrent like brei, synes jeg det er greit med en som er høyere enn meg, så føler jeg meg ikke riktig så bulldog.

Men på den annen side var mine to forrige ekser hhv 174 og 172, og begge var høye og mørke inni seg, og det er det som teller mest.

Skrevet

Samboern er 174 cm. Høyde har ikke så utrolig mye å si for min del. Jeg er jo ikke verdens høyeste da, men likevel.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Som veldig helt gjennomsnitt i høyde selv (vel og merke på sokkelesten) med mine 169cm (168,7 for å være helt nøyaktig) så har liksom aldri høyde vært noen sak å snakke om.

Nevner lett at 174cm er den perfekte høyden for kvinner på 169cm til å stå lenge og go'klemme med :)

AnonymBruker
Skrevet

For meg som er 173 er nok 174 uaktuelt.

Ser ikke engang på menn som er kortere enn 180, og selv det er i korteste laget. Men jeg er jo høy da.

Anonymous poster hash: 06965...1ad

Hehe.. morsom lesing. Men det er lov å ha sine krav.

Gjest lecter
Skrevet

Jeg er 175, og mannen min er 170... aldri vært noe problem:) nå tror jeg mange menn ikke vil ha ei dame som er høyere da. Har inntrykk av at men ikke vil ha ei som er større enn han verken i størrelse eller høyde. Hvorfor kritiserer menn da kvinner?

Skrevet

Jeg liker at mannen min er høyere enn meg.

Men hadde han vært lavere enn meg, så hadde jeg vært glad i ham uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Dater nå en helt nydelig mann som er 175, selv om jeg alltid har hatt en greie for menn på min 180. Med alderen er sånne ting kun bagateller og når jeg liker en mann liker jeg hele han:)

Anonymous poster hash: e1775...f5a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 164. Har falt for en mann som er like lav, muligens til og med lavere. Jeg tenker egentlig ikke så mye på høyden til folk, men jeg tiltrekkes veldig sjeldent av høye menn. Herregud. Det finnes sinnsykt mange lave, kjekke menn som kler høyden sin veldig bra.

Anonymous poster hash: 924f7...153
Skrevet

Foretrekker menn over 185

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...