Gå til innhold

kronisk daglig migrene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg her?

Anonymous poster hash: 5e640...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde dette helvetet i et halvt år selv. Problemet satt i nakken hos meg! Har gått til behandling ukentlig i et halvt år og er nå så og si frisk :-)

Går hos naprapat, men kiropraktor kan sikkert også hjelpe.

Massasje av nakkemusklene helt øverst i nakken mot hodet. Massasje av musklene fremme på halsen. Det er det jeg pleier å gjøre hjemme selv.

Skriver på mobil....

Anonymous poster hash: 642b7...746

Anonymous poster hash: 642b7...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går til nevrolog flere ganger i året, men kjenner ingen andre som har det. Derfor spurte jeg her ;-)

Anonymous poster hash: 5e640...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har har kronisk hodepine (fjerde julen med dette). Nevrologene klarer ikke definere og behandle det. Smertene er grusomme. Utrolig slitsom lidelse.

Hvordan er dine smerter TS?

Anonymous poster hash: 25c70...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på fjerde måned med hodepine. Den blir sterkere og sterke, mer og mer utmattende.

Har vært til fysikalsk behandling uten hell. Fysioterapauten sa at var i orden.

CT viste ikke noe.

Venter på time til nevrolog nå.

Fikk migrene for ett år siden, og nå dette :vetikke:



Anonymous poster hash: 65da0...91e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet forresten heller ikke om noen andre som har det. Leste at ca 1% av nordmenn har kroniske hodepine.

Anonymous poster hash: 25c70...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CT er ikke optimalt, legen burde sendt deg til MR. Der får en bedre bilder enn CT



Anonymous poster hash: b6725...967
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Off det er så grusomt med slike smerter. Har du alltid vondt eller kommer d i perioder? Selv har jeg alltid vondt og anfall som kan være så grusomme at det ikke kan beskrives. Etter utallige leger, nevrologer og spesialister hjelper ingenting. Utrolig utmattende.

Anonymous poster hash: 25c70...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CT er ikke optimalt, legen burde sendt deg til MR. Der får en bedre bilder enn CT

Anonymous poster hash: b6725...967

Det var lettest med CT, har ikke mr maskin her visst nok. Er noen timer unna.

Kanskje nevrologen evt kan henvise til MR?

Anonymous poster hash: 65da0...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer dere å stå i jobb med hodepinen?



Anonymous poster hash: 65da0...91e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke migrene, men en annen form for hodepine. Er veldig lei av at migrene blir misbrukt av folk som har langvarig og hyppig hodepine.



Anonymous poster hash: 5ae60...63e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lettest med CT, har ikke mr maskin her visst nok. Er noen timer unna.Kanskje nevrologen evt kan henvise til MR? Anonymous poster hash: 65da0...91e

Både fastlege og nevrolog han henvise deg til MR.

Anonymous poster hash: 25c70...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke migrene, men en annen form for hodepine. Er veldig lei av at migrene blir misbrukt av folk som har langvarig og hyppig hodepine.

Anonymous poster hash: 5ae60...63e

Snakker du om meg (ts) nå? Nevrologen har sagt at det er kronisk daglig migrene, ikke hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har har kronisk hodepine (fjerde julen med dette). Nevrologene klarer ikke definere og behandle det. Smertene er grusomme. Utrolig slitsom lidelse.

Hvordan er dine smerter TS?

Anonymous poster hash: 25c70...ff3

Typisk migrene. Kun halve siden av hodet, som regel høyre. Sensitiv mot lyd, lys og lukt.

Tar atacand daglig for å forebygge, men virker ikke spesielt bra. Fått maxalt og paralgin forte. Har også sprøyter for å ta de verste anfallene. Fungerer ikke optimalt i jobb, så er ofte sykmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer dere å stå i jobb med hodepinen? Anonymous poster hash: 65da0...91e

Jeg har sterke smerter, såvidt er umulig for meg å jobbe. Flere som har d slik?

Dette er ikke migrene, men en annen form for hodepine. Er veldig lei av at migrene blir misbrukt av folk som har langvarig og hyppig hodepine. Anonymous poster hash: 5ae60...63e

Jeg er også lei av at folk blander begrepene. Spesielt når folk som en sjelden gang får vondt i hode men kaller d migrene. Men d er mulig å ha kronisk migrene så det bør ikke utelukkes før nevrologene sier det.

Anonymous poster hash: 25c70...ff3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor gammel er du?

Off det er så grusomt med slike smerter. Har du alltid vondt eller kommer d i perioder? Selv har jeg alltid vondt og anfall som kan være så grusomme at det ikke kan beskrives. Etter utallige leger, nevrologer og spesialister hjelper ingenting. Utrolig utmattende.

Anonymous poster hash: 25c70...ff3

Jeg er 27, enn du? Har det som det, konstant vondt samt hardere anfall ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sterke smerter, såvidt er umulig for meg å jobbe. Flere som har d slik?

Jeg er også lei av at folk blander begrepene. Spesielt når folk som en sjelden gang får vondt i hode men kaller d migrene. Men d er mulig å ha kronisk migrene så det bør ikke utelukkes før nevrologene sier det.

Anonymous poster hash: 25c70...ff3

Jeg er sykemeldt. Altfor stressende og krevende jobb til å klare å stå i det slik hodet er nå.

Kjenner tydelig forskjell på denne hodepinen og migrenen jeg har.

Fikk migreneanfall i desember, og det var så j****** jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. To hodepiner på engang er mere enn hva jeg takler!

Anonymous poster hash: 65da0...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, har samme problem. Jeg fikk konstantert migrene for 8-9 mnd. siden. Problemet er at jeg "alltid" har vondt, også får jeg de migrene anfallene minst 1 gang i mnd. og varer en stund. Vet ikke helt hva det er.

Startet i ny jobb for ca 1 år siden, og problemet startet da. Jeg tenker kanskje det har med nakke og muskler og gjøre. Evt. visdomstennene som klemmer nerver?! :( Jeg prøver å være på jobb hele tiden, men når jeg får anfall så må jeg sykmelde meg. :(



Anonymous poster hash: de338...75d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...