Gå til innhold

Hva er å bli krenket?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Muslimer blir krenket av tegninger av Mohamed osv. da er rabelet i gang, MEN når de folk blir drept og det blir utdøvet vold og terreor, ja da blir jeg krenket.

Jeg blir krenket i det øyeblikket når det blir utdøvet vold, terror og drap i et land som er still

Mitt spørsmål er da:

Hva er å bli krenket da?

Hvem er det som blir krenket her da?

Får jeg ikke lov til å bli krenket siden jeg ikke tror på Islam?

Anonymous poster hash: c5857...fdc
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det er radikale muslimer det er snakk om her, ikke døm alle muslimer men heller de radikale. Kristne foreksempel, har også en radikal side. Radikale kristne er kjent for å ha stått bak en rekke kirkebranner ( kirker tillegnet svarte) og begått vold mot homoseksuelle og svarte fra 60-tallet og de gjør det fremdeles i dag.

De religiøse som er radikale uansett religion, er svært farlige og ustabile.

Anonymous poster hash: 0f06e...453

AnonymBruker
Skrevet

Men da bør vel de som ikke radikale slå ned på de som er radikale. Noe som ikke blir gjort...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men da bør vel de som ikke radikale slå ned på de som er radikale. Noe som ikke blir gjort... Anonymous poster hash: c5857...fdc

Ja, og det har ikke blitt gjort for Jøder, Kristne, eller. Muslimer. Man vil alltid ha radikale personer i samfunnet, og det vi må gjøre er å bringe dem tilbake til samfunnet og endre deres syn, enn å "slå ned på de" slik at deres radikale meninger forsterkes enda mer. Libya er et drittland nå, det var det ikke før NATO (som Norge er med i) bombet ihjel landet. Nå er det mer vold der enn noensinne, hvor flere terrorist grupper og radikale muslimer herjer fritt. Vold er ikke løsningen på vold, så lenge folk ikke skjønner det så vil vi fortsatt ha kriger imellom oss basert på religion og nasjonalitet...

Skrevet

Ja, og det har ikke blitt gjort for Jøder, Kristne, eller. Muslimer. Man vil alltid ha radikale personer i samfunnet, og det vi må gjøre er å bringe dem tilbake til samfunnet og endre deres syn, enn å "slå ned på de" slik at deres radikale meninger forsterkes enda mer. Libya er et drittland nå, det var det ikke før NATO (som Norge er med i) bombet ihjel landet. Nå er det mer vold der enn noensinne, hvor flere terrorist grupper og radikale muslimer herjer fritt. Vold er ikke løsningen på vold, så lenge folk ikke skjønner det så vil vi fortsatt ha kriger imellom oss basert på religion og nasjonalitet...

Helt korrekt, han Gadaffi og sønnene hans var jo så absolutt noen av de fineste og snilleste diktatorer verden noengang har sett.

Og så gode de var på å holde orden i landet, da - sallan!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt korrekt, han Gadaffi og sønnene hans var jo så absolutt noen av de fineste og snilleste diktatorer verden noengang har sett.

Og så gode de var på å holde orden i landet, da - sallan!!

Poenget mitt var at resultatet etter bombingen var verre enn før bombingen. Det tilsier at vi brukte feil metode, en metode som har feilet i flere tiår nå, men vi fortsetter å bruke den. Gadaffi var på ingen måte perfekt, men i dette tilfellet så var han mindre "ond" av to onder. For oss høres det kanskje kjedelig ut når man får servert tall med døde i et land lang langt vekk. Vi ser jo ikke noe særlig til personene som blir representert av tallene, vi ser ikke hvor fælt det egentlig er der nede, det gjør at vi egentlig ikke bryr oss om de og kan fint fortsette med å bruke feil metode.

Man redder ikke et land ved å utslette det.

Skrevet

Jeg har postet dette før, men her er det igjen. Om å være krenket :)

Fra 3:22 og videre

:)

• Liker 1
Gjest SunflowerPenguin
Skrevet (endret)

Husk at det er radikale muslimer det er snakk om her, ikke døm alle muslimer men heller de radikale. Kristne foreksempel, har også en radikal side. Radikale kristne er kjent for å ha stått bak en rekke kirkebranner ( kirker tillegnet svarte) og begått vold mot homoseksuelle og svarte fra 60-tallet og de gjør det fremdeles i dag.

De religiøse som er radikale uansett religion, er svært farlige og ustabile.

For á rette pá den historiske siden. ;) De som brant kirker der flest svarte medlemmer gikk var en gruppe som hette Kuklux klan, disse er ikke kristne men er en form for nazister. De brante ogsá kors utenfor hjem til de som var svarte i huden og var ogsá voldelige mot dem. Nazister lever ikke et kristent livsstil.

Vold mot homofile er vel noe du tar i fra westboro kirken fra vár tid, de er mer en kult og ikke normale kristne. Har ikke hórt noe nyheter fra vár tid at kristne driver á utfórer vold mot de som er svarte i huden. I dag finnes det flere kirker hvor báde svarte og hvite gár sammen til Gudstjeneste, ingen form for rasisme mellom de heller.

Endret av SunflowerPenguin
  • Liker 1
Skrevet (endret)

http://www.vg.no/nyheter/meninger/terrorangrepet-mot-charlie-hebdo/kronikk-vi-er-i-samme-baat/a/23370238/

Ifølge NRKs Agnes Moxnes er Charlie Hebdo et magasin «som tester grensen hele tiden når det kommer til spørsmålet hvor langt går ytringsfriheten». Moxnes setter her ord på det altfor mange tenker og sier: At karikaturene er en test på ytringsfrihetens grenser. Det er feil. Religionskritikk er en selvsagt ytringsrett. Slik sett er det heller ingen konflikt mellom religionsfrihet og ytringsfrihet. Det Charlie Hebdo «tester» er graden av intoleranse og voldelighet hos de som forakter denne retten. Det er dessverre symptomatisk at denne typen dissonans kommer fra personer som forvalter det frie ord.

Greit å få med seg hele saken. Gå inn og les.

Endret av Lutetium 71
AnonymBruker
Skrevet

Krenkelse har ikke bare med religion å gjøre. Noen mener det er en seksuell krenkelse hvis en lærer plutselig lar gutter og jenter dusje sammen men ikke hvis kjønnene gjør det hver for seg. Dette er det ikke bare religiøse som hevder men også ateister som gir seg ut for å være rasjonelle.

Anonymous poster hash: 12a58...e69
Gjest Badabing
Skrevet

Muslimer blir krenket av tegninger av Mohamed osv. da er rabelet i gang, MEN når de folk blir drept og det blir utdøvet vold og terreor, ja da blir jeg krenket.

Jeg blir krenket i det øyeblikket når det blir utdøvet vold, terror og drap i et land som er still

Mitt spørsmål er da:

Hva er å bli krenket da?

Hvem er det som blir krenket her da?

Får jeg ikke lov til å bli krenket siden jeg ikke tror på Islam?

Krenkelser går vel på at noe man anser som hellig ikke blir respektert. For deg og meg - sensur av ytringsfrihet. For enkelte muslimer - avbilde Muhammed på en negativ måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...