Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei jeg er en jente som er 14 år. Jeg har hatt utflod i ca et halvt år, og lurer på om det er lenge til jeg får mensen. Jeg har hatt noen symptomer som vondt i magen og litt vondt nederst i ryggen. Jeg har hørt at man har utflod i ca 1 år så får man mensen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det varierer nok hvor lenge man har utflod først. Jeg fikk utflod i11-årsalderen og mensen da jeg var 13.5. Vanskelig å vite, den kommer når kroppen er klar...

Anonymous poster hash: bc8e5...426
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde utflod ca. ett år før jeg fikk mensen. Fikk da mensen som 12 åring.

Anonymous poster hash: aab8e...0b9

AnonymBruker
Skrevet

http://www.libresse.no/for-skoler-og-foreldre/for-larere-og-helsesostre/

Om du ikke har fått heftet Jente & gutt, kan du laste det ned fra siden over. Den er ganske ok mht info.

Når tid din mens kommer kan ingen forutsi, den kommer når hormonene i nettopp din kropp har gjort eggstokkene og livmoren din klar til å begynne å menstruere.

Anonymous poster hash: a6867...8a0

Skrevet

Du er 14 år, og det er mange 14 åringer som ikke har fått mensen. Som AB over meg skriver så kommer den når eggstokkene og livmoren din er klare for det. Hos noen skjer det når de er 11 år gamle, hos andre skjer det når de er 17 år gamle. For eksempel. Jeg var 14 år og syv måneder, min eldste søster var 12 år og ni måneder, min yngste søster var 12 år og fire måneder.

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg er en jente som er 14 år. Jeg har hatt utflod i ca et halvt år, og lurer på om det er lenge til jeg får mensen. Jeg har hatt noen symptomer som vondt i magen og litt vondt nederst i ryggen. Jeg har hørt at man har utflod i ca 1 år så får man mensen.

Jeg hadde det som deg like før jeg fikk mensen første gang,da jeg var 13 og 3 måneder.

Du er nok helt normal,så ikke stress med å tenke på mensen.Den dukker nok opp når den skal :)

Anonymous poster hash: 63ee2...3f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...