Gå til innhold

Reise midt i skoletiden!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har tenkt å reise enten neste uke eller til vinterferien. Til Marrakech måle er å besøke sahara og Marrakech (byen). Det jeg er mest usikker på er om jeg skal nå eller til vinterferien. Jeg går på VGS. Og jeg spurtet lærerern om det, og han sa at det var greit og at det ikke var noe problem å reise nå. Fordi det ikke er så mye å gjør nå frem til ettervinterferien.

Om jeg reiser nå så kommer jeg til å være der ca. en uke og det blir billigere for meg. Om jeg reiser til vinterferien så kommer jeg til å være der i minst 5 dager og må betale enda mer. Men om jeg reiser nå også, hva skal jeg da i vinterferien?

Jeg har ikke reiset siden sommer 2014.

Hva anbefaller du?

Takk på forhånd :)

Anonymous poster hash: a5b3e...fc2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er dette relevant for? Nevner du det for å rettferdiggjøre at du skal reise, siden det er så "lenge siden" sist?

Anonymous poster hash: 6d171...e7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er dette relevant for? Nevner du det for å rettferdiggjøre at du skal reise, siden det er så "lenge siden" sist?

Ja det å, men det er også fordi jeg er utslitt og trenger en liten pause.

AnonymBruker
Skrevet

Spesielt med tanke på at det ikke er lenge siden =)

Anonymous poster hash: 17eb1...12b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke heller spare de pengene til høgskole når du blir ferdig med vgs? Jeg gjordet det og ble fortalt av mange rundt meg at de burde nok ha spart opp tidlig de også.

Anonymous poster hash: 714e3...acb

Skrevet (endret)

Det har nettopp vært juleferie...
Hvordan er det mulig å være utbrent og sliten rett etter du har hatt ferie, elever og studenter har mest fri...
Dra til vinterferien selvom det koster litt ekstra, du trenger ikke mer fri enn det du allerede har :)

Endret av The Tardis
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Du har ikke "reiset" på et halvt år? Hvordan er det et argument?

Edit: altså gramatikken din er jo i og for seg et argument i mot å ta fri fra undervisningen.

Endret av Alice123
  • Liker 6
Gjest Solstråla88
Skrevet

Hei

Jeg har tenkt å reise enten neste uke eller til vinterferien. Til Marrakech måle er å besøke sahara og Marrakech (byen). Det jeg er mest usikker på er om jeg skal nå eller til vinterferien. Jeg går på VGS. Og jeg spurtet lærerern om det, og han sa at det var greit og at det ikke var noe problem å reise nå. Fordi det ikke er så mye å gjør nå frem til ettervinterferien.

Om jeg reiser nå så kommer jeg til å være der ca. en uke og det blir billigere for meg. Om jeg reiser til vinterferien så kommer jeg til å være der i minst 5 dager og må betale enda mer. Men om jeg reiser nå også, hva skal jeg da i vinterferien?

Hva anbefaller du?

Jeg ville ikke reist utenom skoleferiene, av den enkle grunn av at du får fravær. Kjipt med fravær som kunne vært unngått

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke heller spare de pengene til høgskole når du blir ferdig med vgs? Jeg gjordet det og ble fortalt av mange rundt meg at de burde nok ha spart opp tidlig de også.

Anonymous poster hash: 714e3...acb

Ingen høgskole. (Lærling) Dessuten så er ikke det mye penger.

AnonymBruker
Skrevet

Du har allerede bestemt deg for å reise, du?

Anonymous poster hash: 38bd5...739
AnonymBruker
Skrevet

Det har nettopp vært juleferie...

Hvordan er det mulig å være utbrent og sliten rett etter du har hatt ferie, elever og studenter har mest fri...

Dra til vinterferien selvom det koster litt ekstra, du trenger ikke mer fri enn det du allerede har :)

Tror du virkelig på dette selv? Samtlige i min klasse jobbet hele juleferien. Selv jobbet jeg 12 timers nattskift natt til julaften og 1. juledag. Dette i tillegg til å jobbe "som vanlig" hele året og i tillegg studere 100%. Har ikke hatt en fridag på nærmere 7 år. Mest fri my ass.

Anonymous poster hash: 65e36...8fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har allerede bestemt deg for å reise, du?

Anonymous poster hash: 38bd5...739

Jeg har bestemt meg for å reise, men jeg vet ikke når!

AnonymBruker
Skrevet

Tror du virkelig på dette selv? Samtlige i min klasse jobbet hele juleferien. Selv jobbet jeg 12 timers nattskift natt til julaften og 1. juledag. Dette i tillegg til å jobbe "som vanlig" hele året og i tillegg studere 100%. Har ikke hatt en fridag på nærmere 7 år. Mest fri my ass.

TS her

Jeg jobbet i første uke på ferien, på det andre uke så var jeg syk hele vein.

Skrevet

Det er jo helt opp til deg selv hvor mye du ønsker å arbeide med faget..

Noen kan arbeide litt med fagene, likevel får de topp karakterer, andre må jobbe 24/7 og likevel ligge på gj.snittet.. Så kommer det jo ann på om man har jobb på siden, i teorien har elever/studenter mest fri..

Om man f.eks. ser på årsplanen. Betyr jo ikke at dere har det.

Det at TS velger å ta en uke fri når h*n egentlig har skole, så ser man jo egentlig bare hvor seriøs TS er med utdanningen sin ;) Og ja, jeg satt selv og studerte i juleferien :)

Men det er jo ett valg jeg tar, jeg vil heller ha god tid på meg, enn å starte på innleveringen 6 dager før fristen :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

hvorfor bryr du deg om hva andre mener når du ikke bryr deg om hva andre mener? :P reis når pokker du vil, i don't care :P

Anonymous poster hash: 30ce8...adc
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du med denne tråden?

Når du går på skolen så er meningen at du skal være og følge undervisningen, på skolen. I arbeidslivet kan du ikke bare ta fri utenom feriene fordi du er litt sliten.

Anonymous poster hash: e0046...3a1

• Liker 3
Skrevet

Når du går på skolen så er meningen at du skal være og følge undervisningen, på skolen. I arbeidslivet kan du ikke bare ta fri utenom feriene fordi du er litt sliten.

Vel...

Du kan jo alltids troppe opp på legekontoret og klage litt der og få deg ei sykemelding... :ironi:

AnonymBruker
Skrevet

Ja det å, men det er også fordi jeg er utslitt og trenger en liten pause.

Bare reis du.

Anonymous poster hash: 0a7d0...f03

AnonymBruker
Skrevet

Men i arbeidslivet kan man jo velge å ta ut ferie når man vil og trenger det (utenom enkelte yrker). Det kan man ikke som elev. 5 dagers fravær fra skolen er uansett ikke noe å være bekykmret for.

Anonymous poster hash: 0a7d0...f03

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Hva anbefaller du?

What?

Anonymous poster hash: b0f82...32b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...