Gå til innhold

P-piller og hemoroider. Sammenheng?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på p-piller i juli (Zerazette), men fikk alle mulige bivirkninger og blødninger nesten hver dag, så jeg byttet til Oralcon i september.
Etter september har jeg ikke hatt normal mens, selv om jeg gikk rett fra Zerazette-brettet og til det nye for å unngå å surre til syklusen mer.

Hadde mensen som vanlig i forrige måned på denne tiden, men ikke fått noe nå. Hadde en blødning igår, men det stoppet idag. Jeg som ble overlykkelig fordi jeg trodde jeg endelig fikk mensen igår og at syklusen endelig var i balanse!

For noen måneder siden oppdaget jeg også at jeg trolig har fått hemoroider.
Det går stort sett fint, men noen ganger går det flere dager mellom avføring, og da er det hardt, og det er det som fører til hemoroider, har jeg lest.
Vurderer å bare kutte p-pillene, er singel uansett, så får heller være flink til å bruke kondom om det blir noe på meg..

Har dere opplevd dette? Og vet dere om p-piller og hemoroider har noen sammenheng?

Anonymous poster hash: e77d8...db1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har nok ingen sammenheng. Men kosten din derimot kan ha endret seg. Pass på å spis fiberrik mat og drikk nok vann i løpet av dagen

Anonymous poster hash: df641...aa2
Skrevet

Vet ikke angående hemoroide-problemet, men regner med at det er minipillen Cerazette du refererer til? I så fall er det jo veldig vanlig å miste mensen helt mens man går på de! Jeg går på de, og har mensen èn gang kanskje annethvert år, som til gjengjeld varer leenge. Irriterende når det står på, men veldig godt å slippe mensen jevnlig!

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke angående hemoroide-problemet, men regner med at det er minipillen Cerazette du refererer til? I så fall er det jo veldig vanlig å miste mensen helt mens man går på de! Jeg går på de, og har mensen èn gang kanskje annethvert år, som til gjengjeld varer leenge. Irriterende når det står på, men veldig godt å slippe mensen jevnlig!

Det var de jeg gikk på først, og da hadde jeg blødninger sammenhengende i ca. 3 mnd, pluss så og si alle de andre bivirkningene.. Nå går jeg på Oralcon og blør knapt i det hele tatt. Skjønner at det sikkert tar tid å venne seg til denne pilla og, men kjipt å brukt over ett halvt år på å stabilisere syklusen..

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det var de jeg gikk på først, og da hadde jeg blødninger sammenhengende i ca. 3 mnd, pluss så og si alle de andre bivirkningene.. Nå går jeg på Oralcon og blør knapt i det hele tatt. Skjønner at det sikkert tar tid å venne seg til denne pilla og, men kjipt å brukt over ett halvt år på å stabilisere syklusen..

TS

Cerazette er en mini-pille, mens Oralcon (som er billigversjonen av Microgynon) er en kombinasjonspiller med mer hormoner som gjør det lettere for kroppen å holde et bra nivå i kroppen. Du fikk nok ikke tilført tilstrekkelig med hormoner av Cerazette, derfor hadde du småblødninger med den. De fleste som går på mini-pille og opplever småblødninger bytter til p-piller og de får normale blødninger når de skal eller ønsker det

Anonymous poster hash: df641...aa2

Skrevet

TS

Ja, det skjønner jeg veldig godt! Jeg fikk også mange bivirkninger av Cerazette, blant annet småblødninger i typ 6 mnd og jeg gikk opp i alle fall 10kg. Nå funker de fint da, haha. Men bra du har funnet et merke du er fornøyd med nå, i alle fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...