AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Jeg har hatt migreneanfall én gang før, og hadde da synsforstyrrelser (aura) i forkant. Jeg lurer derfor på- om jeg får dette igjen, er det noe man kan gjøre i aurafasen for å hindre at hodepinen kommer? Jeg syns den ene opplevelsen var ganske skummel, så hadde vært fint å vite om det er noe man kan gjøre! Anonymous poster hash: dbf3f...aa0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Jeg tar Imigran nesespray når auraanfalene kommer. Anonymous poster hash: 54c5a...e0e
Sugerøret Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Det er et forvarsel..Jeg har migrene både med og uten aura. For meg kan auraen komme opp til 2 dager før et anfall.. og andre ganger har jeg aura men ikke migrene..
sjokomelk Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Jeg får aura ganske kort tid før jeg får migrene (aldri migrene uten, men kan få aura uten migrene), og da tar jeg det jeg har av smertestillende (i fornuftig dose og trygg blanding selvfølgelig) og prøver å finne et rolig sted å være. Der drikker jeg mye vann, prøver å holde øynene lukket så mye jeg kan, og prøver å slappe av. Prøver også å unngå å måtte fokusere på noe med øynene. Noen ganger hjelper det, andre ganger ikke. Har prøvd med sånn nesespray men blør så fort neseblod så den gjør ofte vondt værre for meg. Ville tatt kontakt med legen, da kan de gi deg medisin som passer for deg og også tips til hva du kan gjøre. Lykke til =)
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Tusen takk for svar! Men jeg tror kanskje ikke legen vil gi meg noe migrenemedisin, da jeg bare har hatt migrene én gang før, som sagt :/ TS Anonymous poster hash: dbf3f...aa0
Spøkelseskladden Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Når jeg får disse synsforstyrrelsene så forter jeg meg å ta en 1g paracet. Det pleier å gjøre susen!
MenaQuin0ne Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Jeg brukte å få migrene med aura. Synet ble ødelagt og klarte ikke å se min egen hånd engang.. Etterhvert mistet jeg følelse og fikk ekkel prikking i armen og det spredde seg opp til munnen, fjeset og resten av hodet, dette kunne repetere seg før hodepine. Etterpå satte sterk hodepine inn og varte i et par timer. Ble veldig ukomfortabelt å være i et rom med lyset på eller lukten av nyvasket sengesett jeg lå i og lukter generelt. Siste anfallet var i 2010. Sluttet å komme etter jeg seriøst fikset kostholdet mitt. Endret 8. januar 2015 av MenaQuin0ne
EmmaMichelle Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Jeg bruker maxalt når jeg får anfall. Funker ikke alltid like bra da
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Sluttet å komme etter jeg seriøst fikset kostholdet mitt. Hva pleide du å spise og hva spiser du nå? Anonymous poster hash: f202c...4cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå