Gå til innhold

Misfarget tann!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet om man kan reparere en misfarget tann? Jeg fikk et slag i munnen for lenge siden, og de siste ukene har ene tannen min blitt litt misfarget. Den blir ikke bleket av hjemmebleking (som jeg bruker fra tid til annen). Bør jeg gå til tannlege? Går fast 1-2 g i året, men dette har kommet etter jeg var der sist .

Anonymous poster hash: 1de9b...b34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forstått det slik at hvis den er blitt misfarget så må den ut. :( Ta kontakt med tannlegen din så du får et skikkelig svar...

AnonymBruker
Skrevet

Tror de kan fikse på det, både kosmetisk og med en eventuell rotfylling.

Anonymous poster hash: a486b...277

AnonymBruker
Skrevet

Endret farge betyr ofte at det har skjedd noe med nerven i tannen. Hvis tannen blir gul har nerven dødd og tannen har ikke blodtilførsel, hvis den blir rødlig eller blå har det vært en blødning i tannen etc. Ville nok tatt kontakt med tannlege! Rotfylling pluss eventuelt innvendig bleking vil kunne gi normal farge igjen :)

Anonymous poster hash: db006...dfc
AnonymBruker
Skrevet

At den er er død og/eller trenger rotfylling høres mye verre ut enn det er. Min tann var - nesten - død, og var blitt grå. Jeg trengte rotfylling og det var null stress. Gå til tannlegen, det føles så bra når det er gjort :)

Lykke til a!

Anonymous poster hash: 96ccd...c19
Skrevet

Hvilken farge snakker vi da? Blå er jo ikke så bra, men gul/brun er jo bare å fikse med en fylling.

Skrevet

Kan man rotfylling en foran også?

Anonymous poster hash: 698a2...4bd

Skrevet

Kan man rotfylling en foran også?Anonymous poster hash: 698a2...4bd

Rotfylle*...

Skrevet

Kan man rotfylling en foran også?

Ja, jeg har det etter vold. Mye enklere enn å gjøre det bak pga mindre nerver, sånn jeg forstod det. Jeg gjorde det på sånn 20 min tror jeg. Eller først renset han jo osv, så ventet jeg litt, så var jeg der igjen og da tok det bare 20 min. :)

Skrevet

Det legges et blekemiddel inne i tannen. Det går du med en stund og så blir det enten fjernet eller lagt inn nytt. Før det blir "plugget" i igjen med en fylling.

Problemet er at det har vært en blødning, tilsvarende når du får en blåveis i huden etter slag/duk, blødning i tann klarer ikke kroppen rydde opp i på samme måte som etter blåvies i hud.

Om du bleker den innen i fra vil misfargingen ofte komme tilbake etter en tid. Har en slik fortann.

Anonymous poster hash: bc1da...5a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...