Gå til innhold

Hvit saus i lasange

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte å lage lasange til en venninne i morgen, men vi skal spise hos henne. For å slippe å dra med masse matvarer og samtidig slippe å gå med en full form med lasange tenkte jeg å bare lage kjøttsaus og hvit saus på forhånd og ta det med i bokser så kan vi dandere sammen. Men fynker det med hvit(ostesaus?) eller er det best å lage den der? Takker for tips ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint lage bechamelsaus/hvit saus på forhånd, men jeg ville kanskje varmet den litt i microbølgeovn eller en kjele før den skal helles sammen med det andre i formen. Den får fort samme konsistens som grøt eller pudding om den står kaldt. Jeg ville heller ikke hatt ost i sausen. Men det er ikke noe problem å lage den på forhånd.

Skrevet

Jeg pleier å lage vanlig hvit saus, også tar jeg oppi kremost med urter :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager tomatsaus. I tillegg har jeg fyll (kjøtt eller grønnsaker) og osteblanding (mozzarella, ricotta, feta og et egg.

Anonymous poster hash: 7c711...505

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør som min mor; tar h-melk, smør og hvetemel, lar det koke opp og rører for harde livet (lett å få klumper). Men tror konsistensen kan bli litt pudding-aktig hvis du har det i en boks og lar det kjøle seg ned. Er det ikke enklere å bare lage den ferdig bare ta med langpanna, da?

Anonymous poster hash: 086ac...06b
  • Liker 1
Skrevet

Ooh. Nå fikk jeg lyst på lasagne :spise:

Skrevet

Ryddet for avsporinger + svar.

irrlys, mod.

Skrevet

Jeg har begynt å bruke ostesaus mellom lagene på lasagne, lager den som hvit saus smør, mel, melk og så ost da. men har aldri ventet med å bruke den, den kna sikkert bli litt stiv når man venter litt.. men ååå lasagne er så deilig!

Skrevet

Jeg lager tomatsaus. I tillegg har jeg fyll (kjøtt eller grønnsaker) og osteblanding (mozzarella, ricotta, feta og et egg.

Anonymous poster hash: 7c711...505

Nam! Og egg? Spennende!

Skrevet

Takk for svar! Det fynket utmerket å ta med seg sausen på boks, varme den opp og ta i osten. Kjøttsausen ble fantastisk, kanskje fordi den fikk "godgjort" seg ekstra lenge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...