Kara W Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Som elev var det det nesten litt stas med eksamen/heldagsprøver, for da var det lov med brus og godteri. Jeg tror noen brukte mer tid på å planlegge hva man skulle ha med seg enn på å forberede seg på faget. Som student fortsatte jeg vanen med brus og godteri på eksamen. Nå skal jeg straks opp til eksamen igjen, og som voksen er ikke brus og godteri det som frister mest lenger. Jeg ønsker meg tips til god mat/drikke som jeg kan ta med. Eksamen er bare tre timer, så jeg bør klare meg uten mat hvis jeg spiser frokost, men tenker det er lurt med noe energi-tilskudd iløpet av tiden. Har noen gode forslag til mat og drikke som gir litt ekstra energi og metter litt?
Gjest Margit Spat Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 (endret) Av drikke ville jeg rett og slett hatt en vannflaske. Eventuelt også en liten termos med kaffe, da det kan være godt med en oppkvikker. På en tretimers eksamen er det kanskje ikke så nødvendig med full matpakke. En banan eller annen "stille" frukt (eplespising er f.eks ganske bråkete når man begynner å lytte…), og en pose med blanding av tørket frukt og nøtter gir både metthetsfølelse og fornyet energi. Et annet alternativ er Skyr, God Morgen-yougurt e.l. Edit: glemte å ønske deg lykke til på eksamen!! Endret 7. januar 2015 av Margit Spat
Gjest Brillefin Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Jeg hadde med meg to brødskiver og to klementiner på eksamen i dag
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Av drikke ville jeg rett og slett hatt en vannflaske. Eventuelt også en liten termos med kaffe, da det kan være godt med en oppkvikker. På en tretimers eksamen er det kanskje ikke så nødvendig med full matpakke. En banan eller annen "stille" frukt (eplespising er f.eks ganske bråkete når man begynner å lytte…), og en pose med blanding av tørket frukt og nøtter gir både metthetsfølelse og fornyet energi. Et annet alternativ er Skyr, God Morgen-yougurt e.l. Edit: glemte å ønske deg lykke til på eksamen!! Dette gjelder generelt all mat, ikke bare frukt. Jeg har begynt å bruke øreplugger og skjønner ikke at chips ikke er bannlyst fra eksamensrommet? Anonymous poster hash: 67a5c...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Dette gjelder generelt all mat, ikke bare frukt. Jeg har begynt å bruke øreplugger og skjønner ikke at chips ikke er bannlyst fra eksamensrommet? Anonymous poster hash: 67a5c...5d9 Er det noen som har med seg chips? Anonymous poster hash: 9ee3e...45a 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har alltid med meg brødskive, druer / jordbær / blåbær / bringebær, melkerull og vannflaske Uansett hvor lang eksamen er, for jeg klarer ikke å spise frokost eksamensdagen. Men hva med druer (druesukker), bær og nøtter? Evnt. avokado som du har kuttet opp i biter på forhånd? Lykke til Anonymous poster hash: 29e51...30b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Jeg hadde med knekkebrød med brunost, en flaske vann, en flaske brus og en pose Tyrkisk Pepper. Anonymous poster hash: 4c0cf...e5f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Jeg hadde med knekkebrød med brunost, en flaske vann, en flaske brus og en pose Tyrkisk Pepper. Anonymous poster hash: 4c0cf...e5f Knekkebrød... Hvorfor må du la medstudentene dine lide? Anonymous poster hash: 9ee3e...45a 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Tre timer ville jeg tatt med vann og evt kaffe eller te, og litt frukt. Og spist god frokost. Anonymous poster hash: 9d2f4...a36
Gjest Argentina Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Mange her foreslår nøtter. Det er vel og bra, men vær bevisst på lydnivået til nøttene du velger. Valnøtter er for eksempel mye bedre en mandler. På lesesal/eksamenslokale blir du uglesett dersom du har med mandler Endret 8. januar 2015 av Argentina
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #11 Skrevet 8. januar 2015 Mange her foreslår nøtter. Det er vel og bra, men vær bevisst på lydnivået til nøttene du velger. Valnøtter er for eksempel mye bedre en mandler. På lesesal/eksamenslokale blir du uglesett dersom du har med mandler Hvis man spiser med munnen lukket så går det fint å ha med mandler Anonymous poster hash: eb9ef...67e
Gjest Argentina Skrevet 8. januar 2015 #12 Skrevet 8. januar 2015 Hvis man spiser med munnen lukket så går det fint å ha med mandler Anonymous poster hash: eb9ef...67e haha, jeg er nok uenig. Ville sendt litt av hvert av stygge blikk hvis sidemannen var et mandelmenneske
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #13 Skrevet 8. januar 2015 haha, jeg er nok uenig. Ville sendt litt av hvert av stygge blikk hvis sidemannen var et mandelmenneske Jeg hadde med meg youghurtrekte mandler, kunne såvidt høre at jeg spiste dem selv Anonymous poster hash: eb9ef...67e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #14 Skrevet 8. januar 2015 Knekkebrød... Hvorfor må du la medstudentene dine lide? Anonymous poster hash: 9ee3e...45a Fordi det er det eneste jeg klarer å spise, med unntak av havregrøt (og dårlig med oppvarmingsmuligheter i eksamenslokalet) når jeg er stresset. Var slett ikke eneste, og kan ikke huske at det var særskilt irriterende. Gjentakende papir- eller poseknitring, deriomt... For øvrig burde du vært til stede da jeg tok eksamen i organisk kjemi. Der var molekylbyggesett hjelpemiddel, og man hørte hele dagen "popp, popp, popp", med økende hyppighet etterhvert som folk ble ferdige med eksamen og ikke ville gå riktig enda, for da satt man og bygde alskens rart, og det "poppet" når man tok deler fra hverandre. Til tre-timers eksamen hadde jeg tatt med brus/Bris, banan og pastiller. Anonymous poster hash: 4c0cf...e5f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #15 Skrevet 8. januar 2015 En flaske vann Kaffe en cola melkesjokolade matpakke mentol-pastiller Anonymous poster hash: 21bf4...d68
Emiliania Skrevet 8. januar 2015 #16 Skrevet 8. januar 2015 Siste eksamen tok jeg med vann, et par rundstykker, en banan og en bounty. Til gjengjeld hadde jeg spist en rundstykke før eksamen, slik at jeg hadde noe å gå på. Var også en noe lengre eksamen enn det du har.
Infinite Skrevet 8. januar 2015 #17 Skrevet 8. januar 2015 På mine siste eksamner har jeg nå pleid å tatt med: 1 flaske vann 1 iste eller brus 1 rundstykke 1 banan 1 New Energy sjokolade (den nye som det er mest nøtter i)
Kara W Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #18 Skrevet 8. januar 2015 Tange for mange gode forslag. Nå er det handlet inn Farris, en nøttemix med tørket frukt, og druer. Jeg planlegger å spise frokost, samt ta med en thermokopp med te. Klarer jeg å være ute i god tid skal jeg kjøpe meg en sjokolade på veien (så er motivasjonen på plass for å ikke komme løpende i siste sekund) Jeg tror også det ikke er plass til mer kunnskap i hodet mitt, så nå skal jeg prøve å få med meg en god natts søvn.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #19 Skrevet 8. januar 2015 Jeg tok bare med nøtter og en brus. Fikk ikke så mye av det i meg, da jeg satt og stressa under hele greia Anonymous poster hash: cb3cf...64f
Gjest Badabing Skrevet 8. januar 2015 #20 Skrevet 8. januar 2015 Av erfaring synes jeg disse tretimerseksamenene er temmelig stressende, og jeg rekker aldri å spise. Bananer og nøtter er derfor kjekt til disse dagene. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå