Gå til innhold

p-piller MICROGYNON hjelp!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg trenger litt hjelp angående p-pillene microgynon. Jeg har gått på dem i ca 6 måneder.

For 2 uker siden bestemte jeg meg for å hoppe over mensen å begynne på ett nytt brett. Jeg har noen dager med p-piller igjen (ca. 6-7 dager) til jeg skal få mensen, men er det mulig å ikke ta de siste pillene? eller må jeg ta alle før jeg får mensen?

Anonymous poster hash: ec6a0...155
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du bør ta de siste. Det er ikke slik at du dør om ikke, men det kan ødelegge balansen i kroppen og den kan bli "forvirret". Du har hatt en fast rutine på dette, og når du ødelegger den detter kroppen helt ut.
Men det er ikke farlig å hoppe over mensen. Jeg tar alltid 3 brett før jeg har mensen (Har microgynon selv). Så hvis du skipper mensen en gang i blant går fint, kan også over lengre perioder som jeg gjør :) Noen tar også slik at de ikke har det i det hele tatt, så hvis det var det du var mest redd for, skal du bare roe deg da veldig mange skipper nok så ofte :)

AnonymBruker
Skrevet

Du skal fullføre brettet og ikke stoppe opp mens du har igjen piller. Dette kan skape en ubalanse i kroppen. Som "Skolejenta" skriver så er det ikke farlig å hoppe over blødninger. Går også på Microgynon og har blødning maks 2-3 ganger i året etter anbefaling av gynekolog (cyster på eggstokkene)

Anonymous poster hash: 97f7e...b82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...