Gå til innhold

INGEN nettaviser viser bilder av karikaturene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heller ikke verken NRK eller TV2 (eller noen andre norske TV-kanaler) har vist så mye som et glimt av tegningene de har snakket om i hele dag.

HVA FEILER DET DERE?? Skaff dere litt ryggrad og noen baller!! Dere kaller dere journalister.

Anonymous poster hash: 296f7...e81
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og ja, jeg vet at det er piece of cake å finne disse tegningene på internett, men det er ingen unnskyldning for å ikke vise dem i avisene og på TV.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle de? Det er overhodet ikke det som er viktig etter en tragisk hendelse som denne.

Anonymous poster hash: ee773...866
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er feighet på høyt nivå.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det ville vært håpløst om alle på død og liv skulle vise tegningene.

Men, jeg så en tegning på nyhetene isted. Tror det var på Nyhetskanalen.

Greit nok med ytringsfrihet altså, men det finnes grenser for hva man bør gjøre selv om man kan.

Anonymous poster hash: 627b7...beb
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle de? Det er overhodet ikke det som er viktig etter en tragisk hendelse som denne.

Karikaturene er ganske relevante i dette tilfellet. De snakker time ut og time inn om hva slags tegninger det er snakk om, og de skriver side opp og side ned om det. Men ikke en eneste illustrasjon! Come on, du skjønner innerst inne at det ikke er tilfeldig at de ikke har tatt med slike illustrasjoner. Journalistene er feige. De gjør knefall for islam.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Greit nok med ytringsfrihet altså, men det finnes grenser for hva man bør gjøre selv om man kan.

Ja, det å vise et par tegninger er langt over grensen! Grusomt, altså!

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Karikaturene er ganske relevante i dette tilfellet. De snakker time ut og time inn om hva slags tegninger det er snakk om, og de skriver side opp og side ned om det. Men ikke en eneste illustrasjon! Come on, du skjønner innerst inne at det ikke er tilfeldig at de ikke har tatt med slike illustrasjoner. Journalistene er feige. De gjør knefall for islam.

Nei det er ikke tilfeldig, men det er heller ikke nødvendig, og jeg synes ikke man bør kreve at folk på liv og død skal spre de tegningene nå. Gjør man det er det OK, gjør man det ikke er det også OK. Vi har langt flere ting å tenke på akuratt nå.

• Liker 3
Gjest brutal_mann
Skrevet

Nei det er ikke tilfeldig, men det er heller ikke nødvendig, og jeg synes ikke man bør kreve at folk på liv og død skal spre de tegningene nå. Gjør man det er det OK, gjør man det ikke er det også OK. Vi har langt flere ting å tenke på akuratt nå.

Nei det har vi ikke. Det vi har å tenke på nå er å stå skulder ved skulder med de drepte og å vise verden at vi ikke lar vold styre våre demokratiske samfunn. Det beste svaret vi kan gi er å holde opp Charlie Hebdo sine verk, og å gjøre det med stolthet.

• Liker 15
Skrevet

Seriøst? Noen har angrepet ytringsfriheten på verste vis, og svaret vårt er å feige ut? Vi kan like godt legge oss ned med en gang.

Poenget med å trykke tegningene er å vise at vi ikke gir etter for terrorisme, ikke å fornærme noen. Vi har blitt presset inn i et hjørne, og jeg er stygt redd for at morgendagen vil vise at terroristene klarte å vinne gjennom å spre frykt...

Jeg tror ikke du skjønner hva som står på spill her, det er ikke bare "en tragisk hendelse".

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Endelig er det noen aviser som begynner å våkne! Kudos til Dagbladet og Bergens Tidende. Måtte flere følge etter.

• Liker 9
Skrevet (endret)

NY Daily News dekker saken med dette sensurerte bildet. Tragisk.

Huff. Er det mulig...

Skjønner ikke folk hva som skjer? Dette er bare tragisk...

Endret av pinar
  • Liker 3
Skrevet

Dagbladet har en av de mest provoserende som hovedoppslag på forsiden.

• Liker 3
Skrevet

Dagbladet har en av de mest provoserende som hovedoppslag på forsiden.

Dagbladet imponerer her. Vi får håpe de er like modige i morgen, men enten er de modigere enn andre, eller så skjønner de alvoret i situasjonen. Jeg tipper det er en kombinasjon...

Her er noen av tegningene, som jeg ikke hadde hørt om før i dag, men som plutselig har blitt et symbol på vestlig frihet:

charlie.jpg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig positivt overrasket over at Dagbladet går i bresjen på dette. Nesten så man mistenker at Marie Simonsen må være på ferie.

Anonymous poster hash: 606ac...008
  • Liker 4
Skrevet

Seriøst? Noen har angrepet ytringsfriheten på verste vis, og svaret vårt er å feige ut? Vi kan like godt legge oss ned med en gang.

Poenget med å trykke tegningene er å vise at vi ikke gir etter for terrorisme, ikke å fornærme noen. Vi har blitt presset inn i et hjørne, og jeg er stygt redd for at morgendagen vil vise at terroristene klarte å vinne gjennom å spre frykt...

Jeg tror ikke du skjønner hva som står på spill her, det er ikke bare "en tragisk hendelse".

Og du vil frata avisene deres ytringsfrihet ved å tvinge dem til å vise tegningene. Å tvinge noen til å vise noe i sine aviser eller nettsider er faktisk minst like mye brudd på ytringsfriheten. Men mange av de som hyler mest opp om ytringsfrihet gir selv blaffen i ytringfriheten til de som ikke vil det de her vil.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...