AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 - For noen idioter de i Charlie Hebdo må være. - Idioter? De er helter. Noen av de få som tør å stå opp for ytringsfriheten. - De utsetter seg selv for unødvendig risiko ved å unødig provosere muslimer. Hvorfor lager du ikke sånne tegninger selv? - Jeg må innrømme at jeg ikke tør. - Du ønsker ikke å dø? - Ja. - Så da ville det vært idiotisk av deg å tegne dette? - Vel, ja. - Så da er vi enige om at de var idioter? - Dust! Anonymous poster hash: 14fcd...14c 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Folk risiker livet hver dag uten at de trenger det. De er ikke idioter av den grunn. Jeg synes det er kjempebra at noen inntar et standpunkt for ytringsfriheten. Anonymous poster hash: b719b...6bf 15
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Dialogen din gir heller ingen mening. Det naturlige svaret er heller; - Så da ville det vært idiotisk av deg å tegne dette? - Nei. Jeg ville ikke gjort det, men som jeg allerede sa, det er fint at noen våger. Anonymous poster hash: b719b...6bf 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Dialogen din gir heller ingen mening. Det naturlige svaret er heller; - Så da ville det vært idiotisk av deg å tegne dette? - Nei. Jeg ville ikke gjort det, men som jeg allerede sa, det er fint at noen våger. Anonymous poster hash: b719b...6bf Fint at noen våger, så du slipper å våge selv? Anonymous poster hash: 14fcd...14c 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Så leger som reiser til Ebolarammede områder er også idioter, pga at de utsetter seg for "unødvendig" fare? Selvsagt er de helter!Anonymous poster hash: 606f8...6a4 9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Så leger som reiser til Ebolarammede områder er også idioter, pga at de utsetter seg for "unødvendig" fare? Selvsagt er de helter!Anonymous poster hash: 606f8...6a4 Hvorfor reiser du ikke selv da? Anonymous poster hash: 14fcd...14c 2
Gjest Ferie Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Helter - I ytringgsfrihetens navn. Rart de ikke hadde bedre sikkerhet, som flere sikkerhetsvakter, kode for å komme inn, safe room...
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Trist at vi lever i en så primitiv verden at folk risikerer livet ved å publisere noen satiriske tegninger. Alle som kjemper for ytringsfriheten er helter i min bok når prisen er så høy. Anonymous poster hash: f61f0...21f 11
Gjest Ferie Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 (endret) - Endret 7. januar 2015 av Ferie
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 Fint at noen våger, så du slipper å våge selv? Anonymous poster hash: 14fcd...14c Jeg jobber ikke innen journalistikk, så det er ikke et valg for meg. Men jeg sier det jeg mener uansett hvem som lytter, så jeg nekter i alle fall å tie i det private. Anonymous poster hash: b719b...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 Jeg synes karikaturene var etunødvendig forsøk på å fremprovosere raseri, men de har ytringsfriheten på sin side og det er en tragedie at terroristene lykktes i å kneble noe så sentralt i demokratiet. Alle mine tanker går til de pårørende. Anonymous poster hash: 99375...1e5 3
Gjest Meeh Skrevet 7. januar 2015 #12 Skrevet 7. januar 2015 (endret) Jeg synes karikaturene var etunødvendig forsøk på å fremprovosere raseri "Hvis islam skal bli voksen, snarere enn en ufordragelig bølle, må vi slutte å beskytte og særbehandle. Vi må tørre å være like harde som Øverland var mot kristendommen, og si at islam er bakstreversk og dogmatisk. Vi må tørre å si «muslimer tar feil» like lett som vi sier «liberalister tar feil». Vi må karikere Muhammed slik vi karikerer Jesus. Vi må bedømme Kurt Westergaard slik vi bedømmer Monty Python. Vi må ikke sykeliggjøre Geert Wilders' islamkritikk mer enn vi sykeliggjør Anonymous' scientologikritikk." http://www.dagbladet.no/2011/08/22/kultur/debatt/debattinnlegg/islam/paven/17775936/ Endret 7. januar 2015 av Meeh 12
Lutetium 71 Skrevet 7. januar 2015 #13 Skrevet 7. januar 2015 (endret) Hvorfor reiser du ikke selv da? Anonymous poster hash: 14fcd...14c Kanskje fordi man foretrekker å sende ned erfarne helse- og hjelpearbeidere? Karikaturtegninger er noe alle kan klare. Moro er det også: Endret 7. januar 2015 av Lutetium 71 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #15 Skrevet 7. januar 2015 Idioter Hvem? Anonymous poster hash: 3a5b7...252
Drizzt Skrevet 7. januar 2015 #16 Skrevet 7. januar 2015 Hverken helter eller idioter. De er normale mennesker som gjør normale ting. Det er andre som reagerer unormalt på dette. 2
Sir Winston Skrevet 7. januar 2015 #17 Skrevet 7. januar 2015 - For noen idioter de i Charlie Hebdo må være. - Idioter? De er helter. Noen av de få som tør å stå opp for ytringsfriheten. - De utsetter seg selv for unødvendig risiko ved å unødig provosere muslimer. Hvorfor lager du ikke sånne tegninger selv? - Jeg må innrømme at jeg ikke tør. - Du ønsker ikke å dø? - Ja. - Så da ville det vært idiotisk av deg å tegne dette? - Vel, ja. - Så da er vi enige om at de var idioter? - Dust! Anonymous poster hash: 14fcd...14c Ikke alle nordmenn deltok i motstandsbevegelsen under krigen. Idioter? 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #18 Skrevet 7. januar 2015 Det er noen som er modige nok til å tørre å si det de mener til tross for risiko for å miste livet. Det kalles mot, ikke idioti. Idiotene er de som mener det er riktig å tie, som mener man skal underkaste seg barbari.Anonymous poster hash: 4d669...6c0 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #20 Skrevet 7. januar 2015 De er idioter. Hvorfor provosere i det hele tatt? De vet hva som kommer til å skje Anonymous poster hash: b0df3...044
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå