Gå til innhold

Rimelige brudekjoler, ikke kinakjoler.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter å kikker litt på brudekjoler, men det står jo aldri noe pris på nettsidene til brudebutikkene.

Så da lurer jeg på om dere vet om merker/designer som er rimelige? Jeg har ikke lyst til å betale mer enn 10000, helst et par tusen billigere.

Har sendt et par mailer til et par butikker når jeg har funnet en kjole jeg liker, men hadde vært bedre om jeg visste litt hvilke merker som er rimelige.

Eneste jeg vet om er Lily, de skal vel være relativt billige. Og ihvertfall om man drar ned til danmark å kjøper de der.

Så, noen tips?

Anonymous poster hash: 189f6...8a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en i salong til rundt 5500... De har som regel kjoler i alle prisklasser

AnonymBruker
Skrevet

Ja det vet jeg. Men jeg var ute etter merker/designer så jeg kan kikke på nett før jeg går i salong, og da velge salong etter de som selger det merket.

Skrevet

Ville ikke låst meg til noe før du har prøvd :-) gratis å prøve kjoler og da finner du ut hva du kler og liker. Du sier budsjettet ditt til konsulenten så får du prøve mye ulikt ;-) kanskje du finner en brukt på finn ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Ja det skjønner jeg også, men jeg spør etter rimelige merker for at jeg vil kikke nå siden det er ganske lenge til jeg skal begynne kjoleshoppingen. Det er det jeg spør etter i denne tråden.

Skrevet

Hmmm.. Vet om du sjekker på abelone.No kommer du over et par kjolemerker :-)

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp brukt på Finn.

Anonymous poster hash: 0c580...59c
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp brukt på Finn.

Anonymous poster hash: 0c580...59c

Nei.

• Liker 1
Skrevet

Agape har en del til under 10000 :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Fordi?

Anonymous poster hash: 84197...47b

AnonymBruker
Skrevet

Fordi?Anonymous poster hash: 84197...47b

Fordi det jeg spør etter her er rimelige merker som jeg kan kikke på, før jeg skal begynne kjoleshoppingen. Jeg vet om finn, og kommer nok til å gå inn der å kikke når jeg finner en kjole jeg liker og ikke minst skal kjøpe. Men det er minst et halvt år til! Nå trenger jeg bare inspirasjon og noe å kikke på!!

AnonymBruker
Skrevet

Agape har en del til under 10000 :)

Takk :-)

Gjest Sunhill
Skrevet

Agape sin nettside er ganske dårlig i forhold til utvalg i butikken, nettsiden blir sjeldent oppdatert.

Skrevet

Merker som jeg har kommet over ved prøving som ikke var så dyre var Lily, Modeca og Party Line. Sistnevnte veldig billig, men de hadde ganske så fine kjoler likevel!

Jeg syns du skal gå og begynne å prøve kjoler. Jeg så meg grønn på hva jeg likte/ikke likte i forkant, men da jeg kom i butikken ble opplevelsen av kjolene en helt annen. Det var litt av et sjokk, og gjorde at jeg brukte laaaang tid på å finne den riktige kjolen, rett og slett fordi jeg måtte omstille hodet mitt i forhold til hva jeg trodde jeg likte og hva jeg faktisk kledde. Det var også litt sånn at de kjolene jeg trodde kom til å få meg til å føle meg som en brud, ikke ga den følelsen overhodet. Trodde jeg skulle ha en 20-tallsinspirert kjole med knapper og blonder, og endte opp med en a-linjet ballkjole med tyll.

Hvis du tenker at du gjerne kan kjøpe brukt, ville jeg ikke brydd meg så mye om prisen men heller reist til salong og prøvd nå med en gang. De har fortsatt mange 2014-modeller inne, og det er jo de som er til salgs på finn.no for øyeblikket :) Venter du for lenge får du ikke prøvd i salong, og da er det å kjøpe brukt en veldig mye større jobb. Lettere å prøve i salong, for så å søke på etter brukt i etterkant, enn å reise fra "dør til dør" for å prøve kjoler som er tilpasset den enkelte brud.

Lykke til med letingen! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merker som jeg har kommet over ved prøving som ikke var så dyre var Lily, Modeca og Party Line. Sistnevnte veldig billig, men de hadde ganske så fine kjoler likevel!

Jeg syns du skal gå og begynne å prøve kjoler. Jeg så meg grønn på hva jeg likte/ikke likte i forkant, men da jeg kom i butikken ble opplevelsen av kjolene en helt annen. Det var litt av et sjokk, og gjorde at jeg brukte laaaang tid på å finne den riktige kjolen, rett og slett fordi jeg måtte omstille hodet mitt i forhold til hva jeg trodde jeg likte og hva jeg faktisk kledde. Det var også litt sånn at de kjolene jeg trodde kom til å få meg til å føle meg som en brud, ikke ga den følelsen overhodet. Trodde jeg skulle ha en 20-tallsinspirert kjole med knapper og blonder, og endte opp med en a-linjet ballkjole med tyll.

Hvis du tenker at du gjerne kan kjøpe brukt, ville jeg ikke brydd meg så mye om prisen men heller reist til salong og prøvd nå med en gang. De har fortsatt mange 2014-modeller inne, og det er jo de som er til salgs på finn.no for øyeblikket :) Venter du for lenge får du ikke prøvd i salong, og da er det å kjøpe brukt en veldig mye større jobb. Lettere å prøve i salong, for så å søke på etter brukt i etterkant, enn å reise fra "dør til dør" for å prøve kjoler som er tilpasset den enkelte brud.

Lykke til med letingen! :)

Takk for et godt svar. Og jeg skjønner hva du mener, men det er over halvannet år til jeg gifter meg, så jeg har god tid.

Og saken er at jeg har akkurat begynt en livsstilsendring. Så jeg må se hvor bra dette går, og om jeg i det hele tatt klarer å fortsette og fullføre. Derfor kan jeg ikke prøve kjoler nå, siden jeg ikke vet hvordan jeg kommer til å se ut når jeg skal begynne å prøve/kjøpe kjole til sensommern/høsten.

Men jeg vil fortsatt følge med på hva som finnes der ute.

Men jeg har begynt å sende mail til aktuelle salonger for å høre om de har noen designere i min prisklasse. Er nok enklere det, enn å spørre her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...