AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Jeg innser at for å få kunne kapre en drømmekvinne, så bør jeg bli en drømmemann. Hva bør jeg gjøre for å bli drømmemannen din? List opp: Inntekt Yrke Hobbyer Intresser Kropp Etc Anonymous poster hash: 01d54...08e 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Det er da høyst subjektivt, men min drømmemann: Bidrar på lik linje med meg økonomisk. Jeg tjener rundt 450 000 i året, og ønsker at han tjener i alle fall 350 - 400 000, helst rundt det samme som meg så ikke vi bidrar så ulikt. Yrke: Ingen preferanser, bare han ikke jobber svart. Men syns det er greit å se ham en del, så ikke en jobb som medfører veldig mye reising. Skulle vi få barn sammen er det kjedelig å være "alenemor" mens far er på jobbreiser. Hobbyer: Jeg driver selv med pistolskyting, går mye tur i skogen, trener kickboksing, fisker, leser bøker, lager mat driver med fotografering, og spiller noe dataspill. Drømmemannen har gjerne noen av de samme interressene som meg, men det er ikke et absolutt krav. Han må imidlertid være villig til å prøve ut nye ting, gjerne prøve ut mine hobbyer, like å reise samme med meg og finne på ting sammen med meg. Interesser: Jeg hører mye på rock, norsk og finsk metal, liker f.eks Game of Thrones, Vikings og Hell on Wheels. Ser litt film hvis det er kommet noe bra. Det er absolutt en bonus om han liker det samme som meg, men jeg er åpen for nye impulser. Kropp: Ingen spesielle preferanser. Har datet høye, lave, tynne, lubne, veltrente og ikke spesielt trente. Han må imidlertid kunne holde følge med meg, jeg gidder ikke vente på vei opp til prekestolen f.eks. Så han må i alle fall ha litt kondis. Det VIKTIGSTE i et forhold, som avgjør om han er drømmemannen er imidlertid: At han respekterer meg. At vi tar vare på hverandre. At han er hundre prosent trofast. At vi har de samme ønskene for livet. At han tar vare på seg selv. At han er ærlig med meg. At han er villig til å inngå kompromiss der det trengs. Anonymous poster hash: 4aa99...04c 2
Hjertefisk Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Dette er min drømmemann: - Ikke så opptatt av kroppen, liker å kose seg - Kan gjerne ha litt bagasje - perfekte glansbilder er uinteressante - Ha egne meninger, tørre å si meg i mot og ikke være som et såpestykke - Jobbe med det han liker og det som gjør han glad, inntekt betyr ikke så mye - Helst være litt rar og spesiell, og ikke sånn som alle andre. Konklusjon: Drømmemannen vil variere fra person til person. Iallefall på de punktene du nevner over. Når det gjelder verdier derimot, er jeg ganske enig med AB #2 over. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Han må være pålitelig, dvs dukke opp til avtaler som planlagt, ha orden på sitt eget liv, selv ta initiativ til å rydde og vaske... mao vil jeg ikke ha en mann jeg må mase på og spille morsrolle for. Jobbmessig vil jeg at han skal ha en grei jobb med høyere utdanning, og grei lønn. Helt middels er altså greit. Fint med trent kropp, men ikke overdriv. Ha gode personlighet, være flink til å gi oppmerksomhet, vise at han tenker på meg. Samvittighetsfull, sosialt veltilpasset, hjelpsom... Ha en fin og grei klesstil ikke noe fancy, bare fine enkle klær. Ikke t-skjorte og hettegenser-stilen...Anonymous poster hash: 2de3e...ec4
gjest 321 Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 (endret) Jeg innser at for å få kunne kapre en drømmekvinne, så bør jeg bli en drømmemann. Hva bør jeg gjøre for å bli drømmemannen din? List opp: Inntekt Yrke Hobbyer Intresser Kropp Etc Anonymous poster hash: 01d54...08e Yrke, utdannelse og lønn bryr jeg meg ingenting om. Så lenge han har mulighet til å forsørge seg selv og ikke har gjeldsproblemer som gjør at det blir problematisk med tanke på kidz. Bortsett fra dette er drømmemannen min: Leken, impulsiv og eventyrlysten (Kan finne på å ha vannkrig i stua, dra på impulstur for å hoppe i strikk etc.) Flink med barn Liker hund Engasjert - brenner for noe. Bryr seg om de rundt seg (har repsekt for narkomane, uteliggere og andre som ikke er like bra stilt. Og har en forståelse for at det ikke alltid handler om valg folk har tatt, men at andre faktorer spiller en stor rolle for hvorfor personer har havnet i den situasjonen de er i.) Med andre ord reflektert og empatisk. Selviorni Flink til å sette pris på øyeblikk, og lage øyeblikk i hverdagen. Sikkert glemt noe, men det er vel ting jeg setter høyt i alle fall. Endret 7. januar 2015 av gjest 321 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Min drømmemann, han må være snill, ærlig og omsorgsfull, flink til å kommunisere, og en som er seriøs da han er i et forhold, en som kjemper istedenfor å gå ved det minste problem. Han må ha en jobb, hvor han tjener nok til å forsørge seg selv. Han må like å reise, god mat, naturen, urban exploring, karuseller, trene, men og like og kose seg med film og god mat. Må være glad i sex. Kropp spiller ingen stor rolle hvordan ser ut. Ikke farlig overvektig da. Nå må ikke en mann oppfylle alle mine krav om interesser da. Men det viktigste er å like å reise. Anonymous poster hash: 10b0c...30a
Berit Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Jeg innser at for å få kunne kapre en drømmekvinne, så bør jeg bli en drømmemann. Hva bør jeg gjøre for å bli drømmemannen din? List opp: Inntekt Yrke Hobbyer Intresser Kropp Etc Anonymous poster hash: 01d54...08e Du har glemt det viktigste, og det er personlighet og væremåte. Drømmemannen har en personlighet som er stabil i humøret. Glad og omgjengelig. Skøyer og glimt i blikket. Har selvironi. Spør istedenfor å trekke slutninger på noe han tror. Tror det beste om andre mennesker. Ærlig og trofast. Omsorgsfull. Opptatt av å ta vare på helsen med hensyn til kost, trening, og rutiner. Men selvsagt ikke fanatisk. Ren. Ser det vakre rundt en. 1
fullførsetningen Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Jeg vil også bli en drømmemann. Jeg har fast jobb og tjener greit nok (ikke at jeg mener at hva man tjener burde være viktig, men siden det ble nevnt..) Men jeg har en del ting som jeg mangler. Jeg er angstfyllt og nervøs, og har kanskje litt dårlig selvtillit. Muligens er jeg også noe umoden, og har lite dameerfaring. Jeg er sta og kan være vanskelig og diskutere med (hvis jeg føler at jeg ikke får den respekten jeg fortjener)... men på den annen side, så fører staheten min til en stå-på vilje av uante dimensjoner! Hvis jeg først bestemmer meg for noe, så skal jeg fullføre! Jeg rydder kun hvis det trengs. Yndlingsplagget mitt heter hettegenser. Men jeg har sikkert noen positive sider og. Jeg er rar og spesiell for de som liker det. Målet mitt er å leve etter det som jeg kaller 'sjørøverfilosofien'.
Nana Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Ingen av de tingene du lister opp er spesielt relevante, men jeg ville nok ikke gått for en uten jobb eller utdannelse hvis jeg ikke kjente han godt fra før og visste at han ønsket å jobbe. De viktigste faktorene for meg i en "drømmemann" er: * Omsorgsfull * Empatisk * Han har ryggrad * Han er ærlig * Han respekterer meg * Flink og kommunisere * Han tar vare på helsen, kler seg fint og ser velstelt ut * Samfunnsengasjert * Har humor * Høyere utdannelse * Modenhet * Normalt forhold til alkohol * Sosiale antenner * Godt humør * Glimt i øyet * Tålmodig Har han (de fleste av) disse egenskapene, så kan han stort sett ha så mange dårlige vaner han vil utenom :-)
gjest 321 Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 Jeg vil også bli en drømmemann. Jeg har fast jobb og tjener greit nok (ikke at jeg mener at hva man tjener burde være viktig, men siden det ble nevnt..) Men jeg har en del ting som jeg mangler. Jeg er angstfyllt og nervøs, og har kanskje litt dårlig selvtillit. Muligens er jeg også noe umoden, og har lite dameerfaring. Jeg er sta og kan være vanskelig og diskutere med (hvis jeg føler at jeg ikke får den respekten jeg fortjener)... men på den annen side, så fører staheten min til en stå-på vilje av uante dimensjoner! Hvis jeg først bestemmer meg for noe, så skal jeg fullføre! Jeg rydder kun hvis det trengs. Yndlingsplagget mitt heter hettegenser. Men jeg har sikkert noen positive sider og. Jeg er rar og spesiell for de som liker det. Målet mitt er å leve etter det som jeg kaller 'sjørøverfilosofien'. Jeg Elsker hettegenser på mannfolk!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 Du har glemt det viktigste, og det er personlighet og væremåte. Drømmemannen har en personlighet som er stabil i humøret. Glad og omgjengelig. Skøyer og glimt i blikket. Har selvironi. Spør istedenfor å trekke slutninger på noe han tror. Tror det beste om andre mennesker. Ærlig og trofast. Omsorgsfull. Opptatt av å ta vare på helsen med hensyn til kost, trening, og rutiner. Men selvsagt ikke fanatisk. Ren. Ser det vakre rundt en. Hei, og takk for tilbakemelding! Du har helt rett i at jeg har utelatt personlighet og væremåte. Det er ikke fordi jeg anser det som mindre viktig, men fordi det er så vanskelig for meg å vurderer disse egenskapene objektivt selv. Ser flere f.eks har nevnt snill, som en egenskap. Og jeg ser jo selvfølgelig på meg selv som en snill person. Men hvem gjør vel ikke det? Anonymous poster hash: 01d54...08e
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #12 Skrevet 7. januar 2015 Takker for alle tilbakemeldinger her. Jeg ser at (hvis dere har vært ærlige ) at ikke økonomi og slike ting er viktige egenskaper hos drømmemannen, av det andre dere nevner tror jeg nok jeg må jobbe litt med meg selv i forhold til å "ikke være ett såpestykke" i ett forhold. Jeg ble litt "skadet" da jeg var i ett forhold med ei som tok til tårene hver gang vi diskuterte møblering o.l. om hun ikke fikk det slik hun ville. Og etter dette har jeg vært opptatt av å "jatte" med for husfredens skyld. I jobbsammenheng er jeg ellers vant med å "kommandere" andre, så det er kun på privaten jeg har dette problemet. Så litt manglende ryggrad når jeg møter nye damer har jeg nok. Noen som har hatt problemer med dette selv? Og som kan gi tips til hva de gjorde for å bli flinkere til å hevde sine egne meninger? Tror kanskje også jeg har lett for å virke litt for "kommanderende" og "bjeffete" når jeg forsøker å få min vilje gjennom? ¨Så her trenger jeg gode råd? "Hvordan diskutere uten å virke sjefete?" Anonymous poster hash: 01d54...08e
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #14 Skrevet 7. januar 2015 Så jævla stusselig. Du er neppe min drømmekvinne uansett, så det spiller liten rolle hva du mener Anonymous poster hash: 01d54...08e 1
Normandie Skrevet 7. januar 2015 #15 Skrevet 7. januar 2015 Du er neppe min drømmekvinne uansett, så det spiller liten rolle hva du mener Anonymous poster hash: 01d54...08e Kvinner søker emosjonelt stabile og selvsikre menn. De som lager lister til senere avkrysning for å transformeres til en tenkt drømmemann, havner på bunnen uansett hvor hardt de prøver. "Drømmemann" er subjektivt, det finnes ingen fasit. Ei heller er det uproblematisk å transformere personlighetsdisposisjoner som gjør deg til den du er. Det er iboende mekanismer og egenskaper som alltid vil være der, og som noen aldri vil like. De ligger og ulmer og presser mot overflaten selv når du undertrykker dem for å passe inn i forestilte rammer. Du må arbeide med selvtilliten, ikke lage patetiske lister.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #16 Skrevet 7. januar 2015 Kvinner søker emosjonelt stabile og selvsikre menn. De som lager lister til senere avkrysning for å transformeres til en tenkt drømmemann, havner på bunnen uansett hvor hardt de prøver. "Drømmemann" er subjektivt, det finnes ingen fasit. Ei heller er det uproblematisk å transformere personlighetsdisposisjoner som gjør deg til den du er. Det er iboende mekanismer og egenskaper som alltid vil være der, og som noen aldri vil like. De ligger og ulmer og presser mot overflaten selv når du undertrykker dem for å passe inn i forestilte rammer. Du må arbeide med selvtilliten, ikke lage patetiske lister. Uenig. Jeg kjenner en fyr som alltid prøver å "forske" på hva kvinner liker, og leser masse om det. Og han har masse damer etter seg. Bra utdannelse og tar godt vare på seg selv. Men snakker masse om de artiklene og undersøkelsene han har lest. Jeg var også betatt av ham i en periode. Det går fint an å være opptatt av det som det motsatte kjønn liker.... Darwins lov: "den mest tilpasningsdyktige overlever" Anonymous poster hash: bc0fe...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #17 Skrevet 7. januar 2015 Dette er min drømmemann: - Ikke så opptatt av kroppen, liker å kose seg - Kan gjerne ha litt bagasje - perfekte glansbilder er uinteressante - Ha egne meninger, tørre å si meg i mot og ikke være som et såpestykke - Jobbe med det han liker og det som gjør han glad, inntekt betyr ikke så mye - Helst være litt rar og spesiell, og ikke sånn som alle andre. Konklusjon: Drømmemannen vil variere fra person til person. Iallefall på de punktene du nevner over. Når det gjelder verdier derimot, er jeg ganske enig med AB #2 over. Ble utrolig glad av å lese det du skrev Kanskje det er håp for meg og? Anonymous poster hash: 125e2...65d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #18 Skrevet 7. januar 2015 Uenig. Jeg kjenner en fyr som alltid prøver å "forske" på hva kvinner liker, og leser masse om det. Og han har masse damer etter seg. Bra utdannelse og tar godt vare på seg selv. Men snakker masse om de artiklene og undersøkelsene han har lest. Jeg var også betatt av ham i en periode. Det går fint an å være opptatt av det som det motsatte kjønn liker.... Darwins lov: "den mest tilpasningsdyktige overlever" Anonymous poster hash: bc0fe...6f8 Newsflash i forhold til Darwins lov: Evolusjon er ikke styrt med et gitt eller endelig mål, det er tilfeldige variasjoner i den genetiske arvemassen. Man kan bare se hva som har vært attraktive trekk, det betyr ikke nødvendigvis at det rent biologisk vil være gyldig fremover. Epic fail fra dere som uten videre anvender Darwinisme på menneskesamfunnet. Anonymous poster hash: 9a166...ff7
Normandie Skrevet 7. januar 2015 #19 Skrevet 7. januar 2015 (endret) Uenig. Jeg kjenner en fyr som alltid prøver å "forske" på hva kvinner liker, og leser masse om det. Og han har masse damer etter seg. Bra utdannelse og tar godt vare på seg selv. Men snakker masse om de artiklene og undersøkelsene han har lest. Jeg var også betatt av ham i en periode. Det går fint an å være opptatt av det som det motsatte kjønn liker.... Darwins lov: "den mest tilpasningsdyktige overlever" Anonymous poster hash: bc0fe...6f8 Selvfølgelig vil det finnes en relativt fast mal på hva som er å regne som foretrukket. Det trengs ingen rakettforsker for å komme fram til den konklusjonen. Ressurser i form av penger, og egenskaper som et pent/sterkt ytre er trolig noe evolusjonsbestemt. Men individet som streber mot egen natur vil før eller siden møte seg selv i døren. Det kan alltid gjøre noe for å forbedre sin egen situasjon, men om han motarbeider seg selv som unikt individ, sine interesser, holdninger og verdier for å passe inn i en flåsete mal, så vil han heller aldri bli geuint lykkelig. Det later til at trådstarter tror problemene sine opphører når han får tilgang på de pene damene han daglig sikler etter. Så enkelt er det ikke. Endret 7. januar 2015 av Normandie
Hjertefisk Skrevet 7. januar 2015 #20 Skrevet 7. januar 2015 Ble utrolig glad av å lese det du skrev Kanskje det er håp for meg og? Anonymous poster hash: 125e2...65d Bli det beste du kan bli, vær deg selv og ingen andre. Lev livet slik du vil, og gjør de tingene som gjør deg glad. Lik deg selv som du er og by på det du har. Da vil du tiltrekke deg mennesker som liker den du er - og deriblandt den kvinnen som passer deg aller aller best. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå