Gå til innhold

Erfaringer med Cipralex

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først: Jeg har fått utskrevet medisinene av lege i samråd med psykolog. Jeg har fått informasjon om bivirkninger osv.

Det jeg lurer på:
Hva er deres erfaring med Cipralex? Bivirkninger? Virkning? Andre ting?

(Om meg: Jeg har asperger syndrom og mye panikkangst. Har nok en "kronisk" lett depresjon, men ikke noe kjempedeprimert. Mest pga angsten tror jeg.

Jeg er LIVREDD for å ta medisiner. Hater det. Tar ikke paracet engang. Så trenger derfor litt erfaringer.)

Anonymous poster hash: c6f23...255
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes flere tråder ang dette så søk litt.

Anonymous poster hash: f1dae...26e
AnonymBruker
Skrevet

Oi, beklager. Så ikke at det eksisterte noen søkefunksjon her. Skal gjøre det!

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg søkt. Det eneste som kom opp var denne tråden?

Skrevet

Hei! Har bare brukt Cipramil, Efexor og Zoloft, så har ikke erfaringer med den spesifikt. Men min erfaring er at du kommer kanskje til å reagere litt ekstra mye de første ukene, og så begynner du å få en viss forståelse for hvordan det kommer til å virke på deg.
Om det ikke er slik du ønsker at det skal være (ikke forvent noen mirakelkur, fordi du må selvfølgelig også ha samtaleterapi) så må du enten bytte dose eller prøve en annen type. Det kan være vanskelig å finne fram til det medikamentet som fungerer best for deg, og da må man gjerne igjennom noen typer og doser. Om du føler at det er helt uutholdelig så må du begynne å trappe ned, og det må du gjøre i samhold med psykologen din/legen din. IKKE prøv på dette selv, det var det jeg gjorde og det endte med en del uheldige episoder. Håper du får det bra snart :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har opprettet en tråd her nå også "skal begynne på antidepressiva, erfaringer?". Skal begynne på samme medisin og har det akkurat som deg, er veldig redd for medisiner, og også litt redd for at bivirkningene skal skape mer angst. Blir litt sånn at jeg har angst for medisiner, men også angst for angsten nå.

Har bestemt meg for å vente et par dager med å begynne til jeg har familiemedlem som kan være i nærheten de første dagene, da letter det litt med tanke på angst for angsten, for da vet jeg at om noe skulle bli ekkelt så er jeg i det minste ikke alene. Veldig spent på hvordan jeg kommer til å oppleve de første ukene.

Men jeg har troen på at dersom medisinen er riktig, så er dette et ypperlig hjelpemiddel itilegg til terapi, så holder motet oppe;)

Anonymous poster hash: 0c9b0...598
AnonymBruker
Skrevet

^kan også legge til at jeg har det litt som deg med tanke på angst og depresjon. Har mest angst, er deprimert nå for tiden også, men dette er nok i hovedsak pga. angsten. Har hørt at cipralex er bra ifht. dette, virker godt mot angst om de fungerer som de skal på deg.

Skrevet

Hei! Har bare brukt Cipramil, Efexor og Zoloft, så har ikke erfaringer med den spesifikt. Men min erfaring er at du kommer kanskje til å reagere litt ekstra mye de første ukene, og så begynner du å få en viss forståelse for hvordan det kommer til å virke på deg.

Om det ikke er slik du ønsker at det skal være (ikke forvent noen mirakelkur, fordi du må selvfølgelig også ha samtaleterapi) så må du enten bytte dose eller prøve en annen type. Det kan være vanskelig å finne fram til det medikamentet som fungerer best for deg, og da må man gjerne igjennom noen typer og doser. Om du føler at det er helt uutholdelig så må du begynne å trappe ned, og det må du gjøre i samhold med psykologen din/legen din. IKKE prøv på dette selv, det var det jeg gjorde og det endte med en del uheldige episoder. Håper du får det bra snart :)

Ughhhh, er så nervøs. Sliter veldig mye med kvalme fra før (går på medisiner for det, men det hjelper heller lite) og forsto at dette er en veldig vanlig bivirkning. Kan heller ikke bruke vanlige kvalmestillende pga bivirkninger. Og jeg har emetofobi selvfølgelig. Har ikke turt å begynne enda.. :/

jeg har opprettet en tråd her nå også "skal begynne på antidepressiva, erfaringer?". Skal begynne på samme medisin og har det akkurat som deg, er veldig redd for medisiner, og også litt redd for at bivirkningene skal skape mer angst. Blir litt sånn at jeg har angst for medisiner, men også angst for angsten nå.

Har bestemt meg for å vente et par dager med å begynne til jeg har familiemedlem som kan være i nærheten de første dagene, da letter det litt med tanke på angst for angsten, for da vet jeg at om noe skulle bli ekkelt så er jeg i det minste ikke alene. Veldig spent på hvordan jeg kommer til å oppleve de første ukene.

Men jeg har troen på at dersom medisinen er riktig, så er dette et ypperlig hjelpemiddel itilegg til terapi, så holder motet oppe;)

Se der ja, der var du! Svarte deg i tråden din nettopp :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...