AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Hei! Har gått på antibiotika-kur for bakteriell vaginose nå i ei ukes tid, og det har forsåvid gått over, men nå svir det i inngangen av skjeden. Det kommer og går, men spesielt når jeg har vært på toalettet (tisset). Det står jo ikke noe om det i pakningsvedlegget ihvertfall. Tips til hva kan det være? Det begynte for noen dager siden. Leste litt om vestibulitt istad, men har jo ikke noen erfaring med dette, kanskje noen her inne har det? Det er ihvertfall ikke sopp, fordi det klør ikke i det hele tatt. Svar gjerne utfyllende Anonymous poster hash: ac9b7...380
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Jo, sopp kan faktisk også bare svi og ikke klø. Det har jeg opplevd. Siden du har gått på antibiotika høres det sannsynlig ut at du har fått sopp pga mangel på gode bakterier i underlivet. Anonymous poster hash: 020a8...3fa
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Jo, sopp kan faktisk også bare svi og ikke klø. Det har jeg opplevd. Siden du har gått på antibiotika høres det sannsynlig ut at du har fått sopp pga mangel på gode bakterier i underlivet. Anonymous poster hash: 020a8...3fa Jasså... Men opplevde du noen utflod da? Jeg har ingen unormal utflod. Anonymous poster hash: ac9b7...380
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 AB kan forandre PH i underlivet og gjøre så slimhinnene blir mer skjøre. Mest sannsynlig har de blitt litt tørre og det har blitt mikrorifter som svir når du har latet vannet. Anonymous poster hash: c442a...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 AB kan forandre PH i underlivet og gjøre så slimhinnene blir mer skjøre. Mest sannsynlig har de blitt litt tørre og det har blitt mikrorifter som svir når du har latet vannet. Anonymous poster hash: c442a...cb7 Okei, det går over raskt? Anonymous poster hash: ac9b7...380
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Okei, det går over raskt? Anonymous poster hash: ac9b7...380 Det kan selvfølgelig variere fra dager til uker. Spørs hvor ofte du har sex bla, tørker deg osv Anonymous poster hash: c442a...cb7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Jeg har opplevd svie ved sopp, uten at det var unormal utflod eller kløe. Man trenger ikke ha absolutt alle symptomene for sopp, selv om det er det. Det er veldog vanlgi at man får sopp etter en antibiotikakur. Og da må du enten kjøpe en kombinasjonspakning med Canesten eller Pevaryl på apotek, eller få resept på Diflucan, om du vil være sikker på å bli kvitt det. Anonymous poster hash: 09a7b...904
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 AB kan forandre PH i underlivet og gjøre så slimhinnene blir mer skjøre. Mest sannsynlig har de blitt litt tørre og det har blitt mikrorifter som svir når du har latet vannet. Anonymous poster hash: c442a...cb7 Har du dokumentasjon på dette, for jeg har ikke hørt om at antibiotika gir ph-forandringer. Hvorfor skulle antibiotika i seg selv gi det. Derimot dreper antibiotika også en del av de "snille" bakteriene (som også gir lav ph-verdi), slik at det blir bedre forhold for soppen. Og dermed får man soppinfeksjon.Anonymous poster hash: 09a7b...904
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå